12 травня експерти Федерації автопрому України за організації «Green Business Ukraine» провели вебінар «Криза внаслідок пандемії для автомобільної галузі: нові виклики та можливості».
Метою вебінару було обговорення спричиненої пандемією ситуації, у якій опинилася автомобільна галузь як України, так і світу в цілому, охоплення проблемних питань, які стали актуальними протягом цих двох місяців карантину, а також нових викликів та можливостей, які ця пандемія надала для галузі.
Загалом автопром як галузь, що формує близько 7% ВВП в ЄС, є своєрідним лакмусовим папірцем, що відображає ситуацію в європейській економіці. І хоча автомобільні заводи поступово відновлюють свою роботу, вже на сьогоднішній день виробничі втрати в ЄС через зупинку виробництва складають не менше 2,3 млн автомобілів (дані АСЕА).
Зазначимо, що інтерес споживачів до покупки авто знизився у світі в цілому, але все ж не пропав зовсім. В Україні спад був очікуваним, але не таким шокуючим, як в європейських країнах, де продажі впали на 80-90% (наприклад, в Іспанії). Тим не менш, падіння продажів значно позначиться на операційній діяльності автомобільних дилерів та імпортерів, хоча є сподівання, що відкладений попит зіграє свою роль.
Неможливість діяти у традиційному форматі спровокувала швидкий перехід на онлайн-формати (продажі, конфігурація, оформлення тощо). Для автомобільної індустрії це не тільки новий виклик, але, в першу чергу, вікно можливостей. Необхідність цифрової трансформації назрівала вже давно. Зарубіжні дослідження показують, що 99,6% клієнтів в автосалонах незадоволені процесом покупки автомобіля у цілому; 27% мають зауваження до роботи менеджерів тощо.
І тепер в автомобільній галузі активно формуються нові тренди, які закладають основу концепції дилерських центрів майбутнього: онлайн сток, онлайн-конфігуратор, таргетовані розсилки в мессенджері та персоналізований підхід, мінімізація паперової роботи та роботи каси, онлайн черга та запис на ТО та тест-драйв тощо.
Що стосується конкретних аспектів функціонування автомобільної галузі України в умовах кризи, дилерські центри адаптувалися до нових умов та виконують обов'язки перед своїми клієнтами у повному обсязі. Насамперед мова йде про забезпечення безпечного режиму праці всіх співробітників адміністративного персоналу та більшої частини торгового персоналу; організації трансферу для співробітників, забезпечення посиленого режиму роботи та дезінфекції на підприємстві, забезпечення масками та іншими засобами санітарно-гігієнічної безпеки. Крім того автосалони запустили опцію з можливістю придбати автомобіль онлайн, були встановлені чат-боти та LiveChat для зручності клієнтів. На фінальному етапі запуск сервісу зворотного зв'язку.
Простими словами – комунікація відбувається будь-якими зручними для клієнтів способами. Сервіс та інфраструктура також забезпечує безперервне обслуговування автомобілів. Опція електронного документообороту ще на доопрацюванні.
Досить прогнозована ситуація склалася з автовиробництвом. У зв'язку із зупинкою комунального пасажирського транспорту в період карантину, ринок і план виробництва пасажирського транспорту на 2020 рік скоротився вдвічі у всіх виробників. Якщо раніше на 2020 рік планували виробити 1000 автобусів (усіма виробниками, тобто 6 заводів в Україні), то зараз потреби ринку скоригували до 500 штук, у зв'язку з негативними економічними наслідками пандемії.
Як бачимо, карантин значно пришвидшив діджитал-процеси в економіці і в автомобільній галузі зокрема. Психологія споживача також відчутно змінилася після цього етапу у світі, тепер безпека стала ще більш важливою для всіх клієнтів. Вони будуть очікувати більш технологічних і екологічних рішень. Тож сподіваємося на ефект відкладеного попиту та відновлення виробництв з використанням інноваційних технологій та активним залученням діджитал-процесів.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі