Федерація роботодавців автомобільної галузі засвідчує повагу та висловлює позицію щодо перезавантаження переговорного процесу з укладення Угоди про зону вільної торгівлі з Туреччиною та можливої лібералізації ввезення в Україну транспортних засобів вироблених у цій країні.
На сьогоднішній день автомобільна промисловість Туреччини знаходиться в стадії розквіту і займає лідируючі позиції в загальному експортному ринку країни.
І хоч через пандемію коронавірусу, виробники транспортних засобів Туреччини були змушені зупинити виробництво, але висока конкурентоздатність їх продукції дозволила швидко відновити темпи росту і обсяги продажу.
Так за даними Асамблеї експортерів Туреччини (TIM), автомобільна промисловість у 2020 році склала 15% від загального обсягу експорту в країні і стала лідером з експорту уже 15-й рік поспіль. Найбільші імпортери - країни ЄС.
На території Турецької Республіки розташовані і працюють 13 автомобільних заводів таких всесвітньо відомих брендів як Нonda, Hyundai, Fiat, Ford, Isuzu, Renault, Toyota, які виробляють усі види автотранспортних засобів, більшість моделей з яких за своїм ринковим позиціонуванням є прямими конкурентами продукції українських підприємств, а їх дистрибуція включена у глобальні
дистриб'юторські мережі транснаціональних автомобільних компаній.
Дефіцит торгового балансу в частині торгівлі автотранспортними засобами між Україною та Туреччиною за останні шість років складає більше 440 млн. дол. США. Постачання автотранспорту з Туреччини охоплюють більше 6% від загального обсягу імпорту автомобілів в Україну, при тому, що з території України на турецький ринок було експортовано лише 1 авто.
Вітчизняні автомобілебудівні підприємства працюють без жодних преференцій у створенні нових виробничих потужностей, впровадженні технологій, доступу до дешевих кредитних ресурсів, у той час як турецька автоіндустрія має значні державні дотації на розвиток та податкові пільги.
Так через застосування спеціального споживчого податку, розміри якого коливаються від 45% до 145%, регулюється кон'юнктура на внутрішньому авторинку, а через звільнення від митних зборів та ПДВ на обладнання, скорочення загальнодержавних та місцевих податків для інвесторів, підтримки процентної ставки у національних позиках та позиках валютних, підтримка виплат соціального страхування створюються умови для приходу у країну зовнішніх інвесторів.
В Туреччині існують вільні економічні зони, а саме: Зони Розвитку Технологій (TDZ), Організовані Промислові Зони (OIZ), Експортні Вільні Зони (EPZ), де існують особливі умови для стимулювання виробництва складної продукції та її експорту, зокрема:
Таким чином, підписання угоди про зону вільної торгівлі з Туреччиною практично повністю зупинить розвиток машинобудівної галузі, оскільки всі перелічені пільги в Україні відсутні та лягають на собівартість виробленої продукції й роблять її не конкурентоздатною за ціною. Тому при державних закупівлях перевага буде віддаватися тим виробникам у яких ціна продукції менша у порівнянні з іншими учасниками, що знову буде не на користь вітчизняним виробникам транспортних засобів.
Враховуючи нерівний потенціал двох країн в галузі автомобілебудування і реалізації власної продукції, а також суттєве падіння обсягів виробництва на підприємствах вітчизняного автомобілебудування, відсутність в Україні системної державної підтримки інвесторів, зростаючий вплив імпорту автотранспортних засобів на платіжний баланс України в цілому і на вітчизняний автопром зокрема, необхідно переглянути умови майбутньої Угоди про створення зони вільної торгівлі з Туреччиною, яка планується до підписання, врахувати поточний економічний стан та інтереси вітчизняних автовиробників і відмовитися від лібералізації і так достатньо м'яких умов доступу на український ринок автотранспортних засобів товарних позицій 8603, 8702, 8703, 8704 згідно УКТЗЕД, запчастин та комплектуючих до них.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі