Введення в Україні ЄВРО-5 на імпорт і виготовлення транспортних засобів: обов’язки, наслідки, вимоги
Введення в Україні ЄВРО-5 на імпорт і виготовлення транспортних засобів: обов’язки, наслідки, вимоги

Сьогодні, 20 січня 2016 року,  в Інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна відбулася прес-конференція Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (далі - ВААІД) на тему «Введення в Україні ЄВРО-5 на імпорт і виготовлення транспортних засобів: обовязки, наслідки, вимоги».

Учасниками прес-конференції: Олег Назаренко, генеральний директор ВААІД, Костянтин Жаров, завідувач відділом реєстрації, інформаційного забезпечення та контролю, ДП «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут» та Сергій Боровик, директор з маркетингу, Група компаній «АІС».

Федерація  роботодавців автомобільної галузі доклала своїх зусиль, щоби ця прес-конференція відбулася.

Як відомо, з 1 січня 2016 року в Україну заборонено ввезення та виробництво транспортних засобів, які не відповідають Європейському стандарту Євро-5 відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" щодо колісних транспортних засобів» №5177 від 8.08.2012 р.

Екологічний стандарт Євро-5 був введений в Європі з вересня 2009 року. Тобто, автомобілі стандарту Євро-5, це автомобілі з 2010 року виробництва. Автомобілі старші 2010 року заборонено ввозити на територію України.

Які наслідки матиме введення Європейського стандарту Євро-5:

- заборонено імпорт бувших у використанні автомобілів, які не відповідають стандарту Євро-5, тобто старші 5 років.

- можна прогнозувати проблеми з експлуатацією автомобілів через погану якість пального (Євро-3).

- буде запроваджено більш жорсткий контроль за якістю роботи органів сертифікації та дослідницьких лабораторій

На питання "Як бути із вже ввезеними автомобілями на територію України, які не відповідають стандарту Євро-5", учасники наголосили, що закони в Україні не мають зворотної сили, тобто дія прийнятого Закону не поширюється на ввезені або виготовлені в Україні автомобілі, які не відповідають стандарту Євро-5.

Учасники прес-конференції не одноразово наголошували про масові порушення сертифікаційними центрами митного законодавства у 2015 році, в результаті чого,  в Україну у тому ж році було ввезено близько 30-40% автомобілів, які не відповідають стандартам Євро-4, який діяв з 01 січня 2014 року, по 31 грудня 2015 року. Тому, ВААІД і її учасниками спільно з Національним Агентством з Акредитації України (НААУ) та Міністерством економічного розвитку і торгівлі, які відповідають за видачу акредитацій сертифікаційним центрам і випробувальним лабораторіям, проведена попередня робота щодо недопущення в 2016 році до роботи системних порушників екологічного законодавства.

Зі свого боку Учасники ВААІД в рамках виконання чинного законодавства планують інформувати профільні міністерства, НААУ, широку громадськість, Європейські структури, що відповідають за контроль роботи органів сертифікації, про всі факти порушень щодо імпорту в Україну автомобілів, які не відповідають чинним нормам Євро-5 (компанія імпортер , сертифікаційний центр, випробувальна лабораторія, ПІБ та посади всіх чиновників, які допустили даних порушників до роботи).

Нагадаємо, що в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС Україна має привести своє законодавство у відповідність з європейськими нормами. Для виконання зобов'язань перед європейськими партнерами Верховною Радою України свого часу було прийнято законодавство щодо введення екологічних норм Євро для транспортних засобів. Діючий у 2015 році Євро-4 був введений з 01.01.2014 року, з 1 січня цього року починає діяти Євро-5, а через два роки - з 01.01.2018 р вступить в дію Євро-6.

У прикріпленому файлі Ви можете ознайомитися з презентацією «Введення в Україні ЄВРО-5 на імпорт і виготовлення транспортних засобів: обовязки, наслідки, вимоги».

Автор: Прес-служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі