Сьогодні, 20 січня 2016 року, в Інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна відбулася прес-конференція Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (далі - ВААІД) на тему «Введення в Україні ЄВРО-5 на імпорт і виготовлення транспортних засобів: обов’язки, наслідки, вимоги».
Учасниками прес-конференції: Олег Назаренко, генеральний директор ВААІД, Костянтин Жаров, завідувач відділом реєстрації, інформаційного забезпечення та контролю, ДП «Державний автотранспортний науково-дослідний і проектний інститут» та Сергій Боровик, директор з маркетингу, Група компаній «АІС».
Федерація роботодавців автомобільної галузі доклала своїх зусиль, щоби ця прес-конференція відбулася.
Як відомо, з 1 січня 2016 року в Україну заборонено ввезення та виробництво транспортних засобів, які не відповідають Європейському стандарту Євро-5 відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів" щодо колісних транспортних засобів» №5177 від 8.08.2012 р.
Екологічний стандарт Євро-5 був введений в Європі з вересня 2009 року. Тобто, автомобілі стандарту Євро-5, це автомобілі з 2010 року виробництва. Автомобілі старші 2010 року заборонено ввозити на територію України.
Які наслідки матиме введення Європейського стандарту Євро-5:
- заборонено імпорт бувших у використанні автомобілів, які не відповідають стандарту Євро-5, тобто старші 5 років.
- можна прогнозувати проблеми з експлуатацією автомобілів через погану якість пального (Євро-3).
- буде запроваджено більш жорсткий контроль за якістю роботи органів сертифікації та дослідницьких лабораторій
На питання "Як бути із вже ввезеними автомобілями на територію України, які не відповідають стандарту Євро-5", учасники наголосили, що закони в Україні не мають зворотної сили, тобто дія прийнятого Закону не поширюється на ввезені або виготовлені в Україні автомобілі, які не відповідають стандарту Євро-5.
Учасники прес-конференції не одноразово наголошували про масові порушення сертифікаційними центрами митного законодавства у 2015 році, в результаті чого, в Україну у тому ж році було ввезено близько 30-40% автомобілів, які не відповідають стандартам Євро-4, який діяв з 01 січня 2014 року, по 31 грудня 2015 року. Тому, ВААІД і її учасниками спільно з Національним Агентством з Акредитації України (НААУ) та Міністерством економічного розвитку і торгівлі, які відповідають за видачу акредитацій сертифікаційним центрам і випробувальним лабораторіям, проведена попередня робота щодо недопущення в 2016 році до роботи системних порушників екологічного законодавства.
Зі свого боку Учасники ВААІД в рамках виконання чинного законодавства планують інформувати профільні міністерства, НААУ, широку громадськість, Європейські структури, що відповідають за контроль роботи органів сертифікації, про всі факти порушень щодо імпорту в Україну автомобілів, які не відповідають чинним нормам Євро-5 (компанія імпортер , сертифікаційний центр, випробувальна лабораторія, ПІБ та посади всіх чиновників, які допустили даних порушників до роботи).
Нагадаємо, що в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС Україна має привести своє законодавство у відповідність з європейськими нормами. Для виконання зобов'язань перед європейськими партнерами Верховною Радою України свого часу було прийнято законодавство щодо введення екологічних норм Євро для транспортних засобів. Діючий у 2015 році Євро-4 був введений з 01.01.2014 року, з 1 січня цього року починає діяти Євро-5, а через два роки - з 01.01.2018 р вступить в дію Євро-6.
У прикріпленому файлі Ви можете ознайомитися з презентацією «Введення в Україні ЄВРО-5 на імпорт і виготовлення транспортних засобів: обов’язки, наслідки, вимоги».
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі