Вчора, 27 березня 2014 року, Урядом було ініційовано, а Верховною Радою - прийняте рішення про підвищення акцизів на автомобілі, кузови та відміну утилізаційного збору, повсякчас лунає інформація щодо зменшення спеціальних мит.
Федерація роботодавців автомобільної галузі не може залишитись осторонь подібних коментарів учасників процесу та рішень нової влади. Це звернення являє собою спробу, безвідносно до озвучених закидів на адресу автовиробників, розібратися в ситуації, що склалася, відкинути зайві емоції та перейти від постійно поширюваного ЗМІ популізму до конструктивної оцінки поточних реалій.
Введення спеціальних мит на автомобілі було спробою захисту внутрішнього виробництва. Падіння його обсягів у 2009-2013 рр. було зумовлено сукупною дією двох факторів – збільшенням імпорту після зниження ввізного мита з 25% до 10% та падінням попиту внаслідок фінансової кризи. При цьому частка продукції вітчизняних виробників на українському авторинку сягала 60 % і 40 % відходило на імпорт. За результатами 2013 року, вітчизняна продукція займала тільки 26 %, а імпорт - 74%. Тепер йдеться не лише про автомобілі. Збереження та створення робочих місць є найголовнішим для будь-якої країни. Що відбувалося з робочими місцями в автопоромі? Кількість працівників автопрому України скоротилося від 36,3 тис. людей (2008) до 19,4 тис. (тепер). Тобто близько 17 тис. працівників втратили свої робочі місця за 5 років. А разом з ними знизилися доходи їхніх родин, що призвело до зниження платоспроможного попиту в країні не лише на автомобілі, а й на решту товарів і послуг.
Минуло менше року з моменту введення спеціальних захисних заходів, змінилось багато. Підприємства-виробники почали працювати у зовсім нових умовах промислового виробництва та зобов'язалися не тільки створювати/модернізувати виробничі потужності, а й підвищувати рівень локалізації продукції до 50% протягом наступних років. Підприємства на власні кошти створили мережі з утилізації транспортних засобів, що, за відсутності системного державного підходу та розробки системи стимулювання здачі авто на утилізацію, так і не були завантажені.
Незважаючи на складну ситуацію на автомобільному ринку, Уряд продовжує дестабілізувати вкрай напружену ситуацію змінами до Податкового кодексу та заявами у ЗМІ, що призводить до падіння продажів як вироблених в України, так і імпортних автомобілів.
У 2008–2009 роках всі країни вживали швидких та максимально ефективних заходів по підтримці власного автомобілебудування. Ні, вони не лобіювали інтереси власних виробників, вони діяли швидко і зважено з більш далекоглядною та стратегічною метою, як і належить уряду – зберігали найважливіше, робочі місця!
Мета нашого Уряду в світлі останніх рішень, скоріше за все, носить прямо протилежний характер, або відсутня взагалі, якщо, звичайно, не брати до уваги вкрай жваві заходи з наповнення бюджету будь-якою ціною.
Щодо цін наведемо останні офіційно озвученими ЗМІ ініціативи Уряду та наслідки, що можуть призвести введення даних ініціатив:
На завершення, варто наголосити на тому, що Федерація роботодавців автопрому вкрай стурбована підходами нового Уряду до політики національних пріоритетів, а точніше, її відсутністю, несистемними заявами та діями, що спричиняють негативні тенденції на ринку, одиничними непов’язаними між собою рішеннями, що не несуть собою жодної конструктивної мети, окрім популістичних заяв та наповнення державного бюджету за рахунок пересічних громадян і підприємств реального сектору економіки.
Прийняття змін до Податкового кодексу, рішень щодо відміни, скасування, зниження або підвищення мит та податків приймається за зачиненими перед бізнесом та громадськістю дверима, без належних консультацій та обговорень. Влада ще більше віддаляється від бізнесу і суспільства, провокує соціальні хвилювання та обурення бізнесу та громадської спільноти, зводить нанівець кредит наданої їй суспільством довіри.
Федерація роботодавців автомобільної галузі України закликає представників Уряду приймати виважені рішення, що ґрунтуватимуться не на хвилинному бажанні наповнення бюджету або передвиборчих обіцянок, а на системній програмі розвитку галузей економіки країни, обов'язково зкоординованій бізнес-спільнотою.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі