Відбулася нарада з приводу Порядку визначення ввезених в Україну товарів
Відбулася нарада з приводу Порядку визначення ввезених в Україну товарів

13 травня 2014 року за ініціативою Міністерства економічного розвитку і торгівлі було скликано нараду представників автомобільної галузі, присвячену обговоренню змін до Порядку визначення товарів, що ввозяться на митну територію України для використання у промисловому виробництві моторних транспортних засобів. В нараді взяли участь представники ФРА та керівники провідних підприємств-виробників, що входять до складу ФРА.

Федерації роботодавців автопрому України вважає за потрібне висловити свою позицію у зв’язку з ініціативою Міністерства Фінансів в черговий раз внести зміни (третій за останні три роки) до Порядку визначення товарів, що ввозяться на митну територію України для використання у промисловому виробництві моторних транспортних засобів (далі Порядок), які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2013 року № 1031. З відповідним проектом змін запропонованих Мінфіном можна ознайомитись на сайті Мінфіну.

Згідно діючого на сьогоднішній день Порядку, підприємства автомобільної галузі в кінці 2013 року затвердили у Міністерстві промислової політики Програми модернізації виробничих потужностей і робочих місць, які мають діяти  вісім років.

На сьогоднішній день в рамках виконання Програми підприємства отримують фінансування згідно з довгостроковими планами за допомогою кредитних ресурсів та відповідні довгострокові фінансові інструменти закладено в бізнес планування цих проектів. Усі фінансові плани генеруються виходячи з чинних вимог, тобто попередніх змін до Постанови, що були внесені після введення спеціальних мит на автомобілі та утилізаційного збору, тобто Програми підписувалися підприємствами виходячи саме з цього рівня тарифного захисту галузі.

Буквально нещодавно було (а) внесено зміни до Податкового Кодексу щодо підвищення акцизних податків, в тому числі на кузови та готові автомобілі, (б) здійснена лібералізація спеціальних мит та (в) відмінено утилізаційний збір, що вже призводить до значного зниження рівня тарифного захисту галузі. При цьому нашою компанією були взяті відповідні інвестиційні та комерційні зобов’язання враховуючи діючий на той момент рівень тарифного захисту галузі, а розрахунки економічної ефективності Програми були здійснені саме на них. Після зміни рівня тарифного захисту, значно знижується ефективність Програми і як результат зобов’язання стають економічно невигідними для підприємства та іноземних партнерів.

Реалізація на практиці проекту змін до Постанови фактично призведе до монополізації становища на ринку одним виробником, втрати стабільності, наявних і нових інвестицій в український автопром.

Звертаємо Вашу увагу, що запропоновані зміни до Порядку, в черговий раз, змінюють умови виробничої діяльності для підприємств автомобільної галузі. Необхідність цих змін дуже важко пояснити і зрозуміти іноземним партнерам.

Варто ще раз підкреслити, що часта та необґрунтована зміна будь-яких регуляторних умов в галузі та нестабільність законодавства  в цілому призведе до знецінення реноме України як потенційного партнера. Ті світові автовиробники, які мали намір інвестувати в українську автомобільну галузь та розпочинати на території країни виробництво авто відомих брендів розглядатимуть такий крок як доказ несистемності політики уряду щодо галузі, втратять навіть примарні гарантії стабільності та знецінять інвестиційні проекти, що були напрацьовані разом із підприємствами локальними партнерами, а разом з цим і існуючі та потенційні робочі місця.

Позиція галузі та ФРА зокрема зводиться до такого:

  1. Дані зміни не є на часі, враховуючи складний стан галузі.
  2. Автопром потребує підтримки та системного підходу, відтак основні зусилля мають бути сконцентровані на розробці Програми розвитку автомобілебудування відповідно до затвердженої у січні поточного року Кабміном Концепції.
  3. З метою наповнення державного бюджету (що є основною ціллю відповідних змін до Порядку та Постанови 1031) варто звернути увагу на проблематику незаконного переобладнання ТС комерційного типу без сплати акцизу та їх масштабне ввезення в Україну та на різке зростання імпорту б/в автомобілів, закупки на тендерах авто, що не відповідають екологічним нормам встановленим законодавством України (Євро/4), а відтак здійснюються з порушенням чинного законодавства.

Висловлюємо вдячність Міністерству економічного розвитку та торгівля за можливість висловити позицію з приводу питання та за інтерактивний підхід в обговоренні вкрай важливих для галузі змін та сподіваємося, що позицію виробників галузі–членів ФРА буде взято до уваги та враховано під час подальшої роботи над документом ініціатором Мінфіном та Кабінетом міністрів України в цілому.

Джерело: Прес-служба Федерації
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі