Федерація роботодавців автомобільної галузі висловлює позицію щодо перезавантаження переговорного процесу з укладення Угоди про зону вільної торгівлі з Туреччиною та можливої лібералізації ввезення в Україну транспортних засобів вироблених у цій країні.
На сьогоднішній день автомобільна промисловість Туреччини знаходиться в стадії розквіту і займає лідируючі позиції в загальному експортному ринку країни – її частка в даному секторі складає майже 20%. І хоч через пандемію коронавірусу, в березні-травні цього року виробники транспортних засобів Туреччини були змушені зупинити виробництво, але висока конкурентоздатність їх продукції, дозволила швидко відновити темпи росту і обсяги продажів.
Так за даними Асамблеї експортерів Туреччини (TIM), обсяг експорту автопрому в червні 2020 року склав 2 014 485 000 дол. США, а в липні збільшився на 9,28 відсотка - до 2 201 411 000 дол. США. Найбільший імпортери - країни ЄС.
На території Турецької Республіки розташовані і працюють 16 автомобільних заводів таких всесвітньо відомих брендів як Нonda, Hyundai, FIAT, Ford,Isuzu, Renault и Toyota, Daimler, які виробляють усі види автотранспортних засобів, більшість моделей з яких за своїм ринковим позиціонуванням, є прямими конкурентами продукції українських підприємств, а їх дистрибуція включена у глобальні дистриб'юторські мережі транснаціональних автомобільних компаній.
Дефіцит торгового балансу в частині торгівлі автотранспортними засобами між Україною та Туреччиною за останні шість років складає більше 440 млн. дол. США. Постачання автотранспорту з Туреччини охоплюють більше 6% від загального обсягу імпорту автомобілів в Україну, при тому, що з території України на турецький ринок було експортовано лише 1 авто.
Вітчизняні автомобілебудівні підприємства працюють без жодних преференцій у створенні нових виробничих потужностей, впровадженні технологій, доступу до дешевих кредитних ресурсів, у той час як турецька автоіндустрія має значні державні дотації на розвиток та податкові пільги.
Та через застосування спеціального споживчого податку, розміри якого коливаються від 45% до 145%, регулюється кон'юнктура на внутрішньому авторинку, а через звільнення від митних зборів та ПДВ на обладнання, скорочення загальнодержавних та місцевих податків для інвесторів, підтримки процентної ставки у національних позиках та позиках валютних, підтримка виплат соціального страхування створюються умови для приходу у країну зовнішніх інвесторів.
Враховуючи нерівний потенціал двох країн в галузі автомобілебудування і реалізації власної продукції, а також суттєве падіння обсягів виробництва на підприємствах вітчизняного автомобілебудування, відсутність в Україні системної державної підтримки інвесторів, зростаючий вплив імпорту автотранспортних засобів на платіжний баланс України в цілому і на вітчизняний автопром зокрема, просимо при підписанні Угоди про створення зони вільної торгівлі з Туреччиною врахувати поточний економічний стан та інтереси вітчизняних автовиробників і відмовитися від лібералізації і так достатньо м'яких умов доступу на український ринок автотранспортних засобів товарних позицій 8702, 8703, 8704 згідно УКТ ЗЕД, запчастин та комплектуючих до них.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі