«Форум ініціатив. Кластери Закарпаття»
«Форум ініціатив. Кластери Закарпаття»

«Форум ініціатив. Кластери Закарпаття», що відбувся за підтримки Федерації роботодавців автомобільної галузі України у вигляді панельних дискусій безпосередньо на виробничому майданчику заводу Єврокар, поблизу Ужгорода, об'єднав власників компаній, промисловців, виробників, керівників ключових підприємств, роботодавців, іноземних інвесторів і представників експертного середовища. Учасниками заходу стали власники топ-виробничих підприємств України і регіону, керівництво Федерації роботодавців автомобільної галузі України та Федерації роботодавців України, представники уряду і місцевої влади.

Учасники проаналізували поточну ситуацію, можливості, а також умови для подальшого розвитку вже існуючих потужностей багатьох місцевих підприємств. У регіоні існує сузір’я світових брендів, що вже розмістили своє сучасне та якісне виробництво на Закарпатті та створили велику кількість робочих місць. Серед переваг регіону – вигідне сусідство з європейськими країнами, налагоджена транспортно-логістична інфраструктура, наявні енерго- та земельні ресурси, порівняно дешева та кваліфікована робоча сила та прогресивна, відкрита до змін бізнес еліта.

Починаючи з 2001 року, з прийняттям законодавства «Про спеціальний економічний режим інвестиційної діяльності в Закарпатській області» та «Про спеціальну економічну зону «Закарпаття», регіон відкрив вікно для інвестицій і здійснив економічний прорив у розвитку бізнесу та виробництва ексклюзивної якісної продукції, а також заклав передумови для впровадження кластерної моделі економіки, що вже сьогодні позиціонує найзахіднішу область України флагманом економічних перетворень та прикладом для наслідування в інших регіонах нашої багатої батьківщини.

На мапі промислових об’єктів з‘явилися такі підприємства з іноземними інвестиціями, як Jabil, Yazaki, Єврокар, Fisher, GroclininGroup, Flex та близько сотні інших, що працюють переважно на автомобілебудування, електроніку та інше високотехнологічне виробництво.

Незважаючи на наявність зручної логістики, доступу до ЄС та лоу кост формату, наразі український автопром переживає кілька основних проблем:

  • Відсутність розуміння державною владою важливості промислової політики, недостатній рівень державної участі і підтримки в боротьбі за інвестиції в галузь.
  • Відтік кадрів.
  • Відсутність попиту на нові якісні автомобілі в Україні та префернції ринку б/у авто.
  • Низькі темпи адаптації до світових трансформацій автопрому.

У результаті, за теперішніх умов – низький рівень життя населення, пільги на бувший у використанні автотранспорт – українці надають перевагу автомобільному секонд-хенду з Європи, не приймаючи до уваги глобальні тенденції до екологічності, економічності та інноваційності.

На жаль, починаючи з 2005 року припинено дії преференційних режимів СЕЗ та державних гарантій. Саме тому виникає така висока необхідність об’єднувати зусилля бізнесу у форматі кластерів. Адже кластер -  це  в першу чергу синергія конкурентів задля досягнення цілей, які кожна компанія окремо досягнути не здатна.

Учасники Форуму намагаються втілювати ефективну інноваційну промислову політику 4.0 та розглядають конкретні кроки її реалізації:

  • Відродження існуючих та визначення нових спеціальних економічних зон, територій пріоритетного розвитку і підсилення державних гарантій для інвесторів на законодавчому рівні. Прийняття законопроектів, що наповнюють фіскальними та податковими стимулами діяльність індустріальних парків.
  • Розробка ефективних економічних інвестиційних стимулів (або припинення втручання і тотального контролю).
  • Створення нової ефективної інвестиційної моделі України – та демонстрація таких переваг на міжнародних майданчиках співпраці.
  • Будівництво інноваційної економіки, створення та залучення українських IT до промисловості і зокрема до роботи кластеру.
  • Впровадження регіональних економічних ініціатив розвитку.
  • Законодавче врегулювання дуальної освіти.

 

Автор: Прес-центр ФРА
REVIEW №76 (28.04.2020) Сучасні виклики для автопрому
REVIEW №76 (28.04.2020)

Сучасні виклики для автопрому

Дивитися далі