Федерація роботодавців автомобільної галузі України взяла участь в узгоджувальній нараді проекту розпорядження Кабінету Міністрів «Про схвалення Стратегії розвитку системи технічного регулювання на період до 2020 року»
Федерація роботодавців автомобільної галузі України взяла участь в узгоджувальній нараді проекту розпорядження Кабінету Міністрів «Про схвалення Стратегії розвитку системи технічного регулювання на період до 2020 року»

11 березня 2015 року Федерація роботодавців автомобільної галузі України взяла участь в узгоджувальній нараді проекту розпорядження Кабінету Міністрів «Про схвалення Стратегії розвитку системи технічного регулювання на період до 2020 року».

Міністерство екології та природних ресурсів, Міністерство енергетики та вугільної промисловості, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації та Федерація роботодавців України погодили проект розпорядження із зауваженнями. Зазначені зауваження стосуються повноважень Міністерства інфраструктури, Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України та Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки.
 
Згідно проекту Стратегії, реформування системи технічного регулювання України було розпочато у 2001 році в ході подальшого переходу від адміністративно-командної до ринкової економіки.
 
У 2000–2001 роках був розроблений, прийнятий та набрав чинності перший пакет законів про стандартизацію, підтвердження відповідності та акредитацію органів з оцінки відповідності.
 
Метою реалізації Стратегії є модернізація економіки України та забезпечення конкурентоспроможності української продукції шляхом поступової інтеграції України до внутрішнього ринку ЄС, подолання технічних бар'єрів у торгівлі між Україною та ЄС та зміцнення її позицій на світових ринках через визнання української системи технічного регулювання України на європейському та міжнародному рівнях.
 
Впровадження реформи системи технічного регулювання в Україні може бути успішним лише за умови її здійснення на рівні ключових суб’єктів та заінтересованих сторін, до яких належать:

  • суспільство в цілому;
  • органи державної влади, в тому числі регуляторні та контролюючі органи, місцеві органи влади;
  • суб’єкти, що відповідають за функціонування технічних аспектів системи технічного регулювання України, зокрема проведення оцінки відповідності та забезпечення єдності вимірювань;
  • користувачі системи – суб’єкти господарювання, у тому числі виробники, їх уповноважені представники, імпортери та розповсюджувачі;
  • споживачі.

 
У Стратегії зазначено, що для забезпечення належного функціонування системи технічного регулювання України необхідно розвивати потенціал складових зазначеної системи, найважливішими з яких є:

  • акредитація органів з оцінки відповідності;
  • оцінка відповідності;
  • державний ринковий нагляд.

 
Серед очікуваних результатів у тексті Стратегії згадуються такі:

  • убезпечення українського ринку від небезпечної та неякісної продукції;
  • підвищення конкурентоспроможності української продукції та сприяння інноваційному розвитку;
  • високий рівень безпечності продукції та посилення захисту інтересів споживачів за рахунок здійснення ефективного державного ринкового нагляду;
  • вихід на ринок ЄС для українських виробників на тих же умовах, що й для виробників держав-членів ЄС;
  • сприятливе регуляторне та ділове середовище, де будуть відсутні надмірні та дублюючі вимоги, а інвестор матиме справу із регуляторними підходами та вимогами, що застосовуються в ЄС;
  • створення нових та збереження існуючих робочих місць;
  • зростання добробуту в результаті проведення адаптації сфери технічного регулювання (у дослідженнях, де оцінювався вплив єдиного ринку ЄС та розширення ЄС, відзначається, що гармонізація технічних регламентів цілком може сприяти стабільному зростанню добробуту в межах від 2 % до 5 % ВВП, а за наявності ефекту динамічного інвестування – до 10 % ВВП).

 
До тексту Стратегії додається План заходів щодо реалізації Стратегії розвитку системи технічного регулювання на період до 2020 року.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі