Федерація роботодавців автомобільної галузі спільно з ВААІД провела круглий стіл «25 років автомобільному ринку України»
Федерація роботодавців автомобільної галузі спільно з ВААІД провела круглий стіл «25 років автомобільному ринку України»

7 квітня 2016 року Федерація роботодавців автомобільної галузі спільно з ВААІД провела круглий стіл на тему «25 років автомобільному ринку України». Цей захід зібрав на одній платформі автовиробників, дилерів та імпортерів, щоб обговорити сучасний стан автомобільного ринку та проаналізувати проблему імпорту б/в автомобілів.

Ситуація на українському авторинку складається катастрофічна. У 2000-і роки, коли було введено законодавче регулювання автомобільного ринку, мінімізовано схеми «сірого» ринку та контрабанди, авторинок отримав свого найбільшого розвитку. Натомість протягом останніх років поширюється пропаганда контрабанди автомобілів, відбувається масове звільнення персоналу, закриваються автоцентри, відсутні інвестиції та розвиток авторинку. На цьому фоні особливу загрозу несуть зареєстровані законопроекти щодо імпорту б/в автомобілів.

Є цілий ряд законопроектів, зокрема №1393, 1393-1, 2909, 2359-а и №4223, які спрямовані на те, щоб дозволити регулярну експлуатацію громадянам України авто з іноземними номерами – тобто не сплачувати податки при імпорті та легалізувати контрабанду.

Ще один законопроект №3251, зареєстрований у Верховній раді, пропонує знизити у десятки разів акцизи на б/в імпорт. Як і попередні законопроекти, це лише пропаганда контрабанди, зазначив Сергій Боровик, директор з маркетингу групи компаній АІС. На сьогодні лише близько 1% людей можуть дозволити купити собі автомобіль. Натомість інші люди у результаті прийняття цього законопроекту отримають припинення співробітництва з МВФ, девальвацію гривні та ріст цін, подальше зниження доходів та соціальних стандартів. Крім того, мільярди доларів з України підуть у країну-агресор, оскільки основна частина автомобілів імпортується з Росії.

Юхим Хазан, віце-президент асоціації «Укравтопром» також додав, що такі законопроекти – це шлях до того, щоб ліквідувати промисловість у високотехнологічних областях, у тому числі і у автомобільній галузі. За його словами, кількість зайнятих в промисловості зменшується на 8% щорічно. А автомобільне виробництво за два роки скоротилося в 5 разів.

Отже, законопроекти №4223 та №3251 – це ніщо інше, як пропаганда контрабанди та депутатський популізм.

З матеріалами з круглого столу можна ознайомитися нижче.

 

Автор: Прес-служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі