14 листопада, під координацією Федерації роботодавців автомобільної галузі відбулася зустріч підгрупи «Виробництво» в рамках робочої групи щодо розвитку електротранспорту в Україні.
На порядку денному зустрічі стояли заключні питання щодо розгляду визначень електротранспорту для законодавства та електрозарядної інфраструктури, план змін та пропозиції щодо проектів законодавчих актів з підтримки виробництва електромобілів та зарядних пристроїв, а також впровадження електромобільної стратегії України в частині попиту та виробництва. Варто відмітити, що цього разу на заході були присутні представники двох профільних міністерств України (Міністерства інфраструктури та Міністерства економічного розвитку і торгівлі). Як і раніше, в заході взяли активну участь та висловили свою позицію автовиробники та представники профільних асоціацій України у галузі екологічного транспорту: Укравтопром, EV-UA - Українська Асоціація Учасників Ринку Електромобілів, Федерація роботодавців автомобільної галузі, Корпорація “Богдан”, компанія Єврокар, АВЕРЕ Україна,DelFast, BRDO Ukraine, представникам BYD, ElectroCars club компанія Murmuration technology та інші.
У ході обговорення перспектив електрифікації транспорту в Україні все ще виникали питання щодо максимально коректних визначень усіх категорій електротранспорту в закон України про Автомобільний транспорт, адже це, так звана «відправна точка» подальших нововведень та змін для використання екологічних авто. Приємно, що перщі кроки вже зроблені завдяки плідній співпраці з Міністерством інфраструктури України щодо визначень в законодавстві України, таких як електромобіль, електромобіль вантажний, електробус, електрозарядна станція, відповідні зміни в закон наразі вже перебувають на розгляді профільних спеціалістів і впродовж тижня мають бути затверджені та подані на розгляд КМУ.
Не менш важливим виявилось питання муніципального електричного транспорту (електробуси, електро вантажівки) у великих містах України. Тож, в продовження першої зустрічі розглянули всі зауваження, пропозиції та альтернативні варіанти щодо стимулювання виробників електротранспорту, зокрема електробусів та тролейбусів. Адже електрифікація міського транспорту в умовах урбанізації лежить в основі руху до зменшення забруднення довкілля густонаселених територій, а також до значної економії та диверсифікації енергоресурсів що споживаються. Відтак, в процесі батлу думок виявили пропозиції надання податкового кредиту таким автовиробникам і ініціатори проекту мають намір підготувати проект відповідного закону на розгляд наступного засідання робочої групи. Крім того, погодили і запровадження 50% квоти до 2031 року електротранспорту в парку комунальних підприємств, місцевих та центральних органів влади, що створить реальний попит та можливість довгострокового планування виробництва та інвестицій для національного виробника.
Проекти законодавчих актів з підтримки виробництва електромобілів та зарядних пристроїв щодо внесення змін в Митний та Податковий кодекс України для надання стимулів для виробництва та експлуатації електротранспорту в Україні ще перебувають у стадії активного обговорення.
Новому складу Верховної Ради України випала можливість робити реальні кроки для покращення життя в Україні. Тож сподіваємося, що конструктивний діалог бізнесу, громадськості і влади з приводу розробки електромобільної стратегії та щонайшвидшого законодавчого врегулювання галузі, принесе плідні результати кожному жителю України.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі