2-га зустріч підгрупи «Виробництво» в рамках розгляду стратегії щодо розвитку електротранспорту в Україні
2-га зустріч підгрупи «Виробництво» в рамках розгляду стратегії щодо розвитку електротранспорту в Україні

14 листопада, під координацією Федерації роботодавців автомобільної галузі відбулася зустріч підгрупи «Виробництво» в рамках робочої групи щодо розвитку електротранспорту в Україні.

На порядку денному зустрічі стояли заключні питання щодо розгляду визначень електротранспорту для законодавства та електрозарядної інфраструктури, план змін та пропозиції щодо проектів законодавчих актів з підтримки виробництва електромобілів та зарядних пристроїв, а також впровадження електромобільної стратегії України в частині попиту та виробництва. Варто відмітити, що цього разу на заході були присутні представники двох профільних міністерств України (Міністерства інфраструктури та Міністерства економічного розвитку і торгівлі). Як і раніше, в заході взяли активну участь та висловили свою позицію автовиробники  та представники профільних асоціацій України у галузі екологічного транспорту: Укравтопром, EV-UA - Українська Асоціація Учасників Ринку Електромобілів, Федерація роботодавців автомобільної галузі, Корпорація “Богдан”, компанія Єврокар,  АВЕРЕ Україна,DelFast, BRDO Ukraine, представникам BYD, ElectroCars club компанія Murmuration technology та інші.

У ході обговорення перспектив електрифікації транспорту в Україні все ще виникали питання щодо максимально коректних визначень усіх категорій електротранспорту в закон України про Автомобільний транспорт, адже це, так звана «відправна точка» подальших нововведень та змін для використання екологічних авто. Приємно, що перщі кроки вже зроблені завдяки плідній співпраці з Міністерством інфраструктури України щодо визначень в законодавстві України, таких як електромобіль, електромобіль вантажний, електробус, електрозарядна станція, відповідні зміни в закон наразі вже перебувають на розгляді профільних спеціалістів і впродовж тижня мають бути затверджені та подані на розгляд КМУ.

Не менш важливим виявилось питання муніципального електричного транспорту (електробуси, електро вантажівки) у великих містах України. Тож, в продовження першої зустрічі розглянули всі зауваження, пропозиції та альтернативні варіанти щодо стимулювання виробників електротранспорту, зокрема електробусів та тролейбусів. Адже електрифікація міського транспорту в умовах урбанізації лежить в основі руху до зменшення забруднення довкілля густонаселених територій, а також до значної економії та диверсифікації енергоресурсів що споживаються. Відтак, в процесі батлу думок виявили пропозиції надання податкового кредиту таким автовиробникам і ініціатори проекту мають намір підготувати проект відповідного закону на розгляд наступного засідання робочої групи. Крім того, погодили і запровадження 50% квоти до 2031 року електротранспорту в парку комунальних підприємств, місцевих та центральних органів влади, що створить реальний попит та можливість довгострокового планування виробництва та інвестицій для національного виробника.

Проекти законодавчих актів з підтримки виробництва електромобілів та зарядних пристроїв щодо внесення змін в Митний та Податковий кодекс України для надання стимулів для виробництва та експлуатації електротранспорту в Україні ще перебувають у стадії активного обговорення.

Новому складу Верховної Ради України випала можливість робити реальні кроки для покращення життя в Україні. Тож сподіваємося, що конструктивний діалог бізнесу, громадськості і влади з приводу розробки електромобільної стратегії та щонайшвидшого законодавчого врегулювання галузі, принесе плідні результати кожному жителю України.

Джерело: Прес-служба ФРА
REVIEW №73 (18.11.19) Нова парадигма автопрому. Факти. Аналіз. Прогнози
REVIEW №73 (18.11.19)

Нова парадигма автопрому. Факти. Аналіз. Прогнози

Дивитися далі