How European sales in 2020 will affect the Ukrainian car market. Forecast
How European sales in 2020 will affect the Ukrainian car market. Forecast

Український авторинок сьогодні відчуває себе краще, ніж європейський. Хоча, і у нас, і у них 2019 й пройшов під девізом невизначеності. AUTO-Consulting з'ясував, чого очікують європейські автодилери від 2020 року.

Те, що наш авторинок відчуває себе краще європейського, - не перебільшення. У 2019 році, за даними AUTO-Consulting, вітчизняний авторинок виріс на 14%.

У той же час, ринок ЄС показав спад на 0,04%, а західноєвропейський - на 0,7%.

А внутрішній автомобільний ринок Німеччини в 2019-м зріс на 5% після того, як покупці зареєстрували 3,6 млн нових автомобілів. За даними VDA, це найбільше зростання з 2009 року. Однак в VDA заявляють, що ринок, ймовірно, скоротиться в 2020 році, і пророкують, що втрати робочих місць будуть прискорюватися і збільшуватися на тлі перехіду на електромобілі, які вимагають менше деталей і менше праці для збірки. До слова, в 2019 році Німеччина обігнала Норвегію і стала найбільшим ринком електромобілів в Європі, з обсягом продажів 63 281 електромобілів.

Крім того, виробництво автомобілів в Німеччині скоротилося в 2019 році до найнижчого рівня майже за чверть століття, оскільки найбільша економіка Європи страждає від наслідків глобальної торговельної війни. Був зафіксований спад на 22%.

Автовиробники, в тому числі Volkswagen Group, BMW і Daimler, в минулому році виробили 4,66 млн. автомобілів на німецьких заводах, що є найнижчим показником з 1996 року. Виною цьому було, на думку VDA, падіння попиту на міжнародних ринках.

За словами європейських експертів, весь 2019 рік пройшов для ринку ЄС під гаслом невизначеності. Це було пов'язано з Brexit, імпортними тарифами і тривалими наслідками Всесвітньої узгодженої процедури випробувань легкових автомобілів (WLTP), яка показала реальне споживання палива і шкідливих викидів деяких моделей авто.

Аналітики Automotive News Europe прогнозують, що на жаль, під таким гаслом невизначеності буде проходити і 2020-й рік. Адже всі перераховані вище фактори, негативно впливають на ринок. Більше того, до них додалися нові. Один з них - це реакція потенційних покупців на заміну авто з ДВЗ електрокарами. А ця заміна буде відбуватися для відповідності автовиробників новими правилами ЄС щодо викидів. Портфелі моделей будуть змінюватися в міру того, як автомобілі з більш високим рівнем забруднення і з більш старою технологією будуть заміщатися повністю електричними автомобілями, підзаряджатися і звичайними гібридами, а також м'якими гібридами. Це, в свою чергу, збільшить ціни на авто в цілому, і з великою ймовірністю вплине на попит.

У 2020-му стане ясно, чи готові споживачі масово купувати електрокари при існуючій інфраструктурі зарядних станцій.

На думку Генерального директора Peugeot Жана-Філіпа Імпарато, неминуча також турбулентність ринку, оскільки автовиробники переходять на нові стандарти. Якщо раніше в 2019 році показник викиду СО2 становив близько 120 грам на кілометр, то за новим стандартом ЄС, що набув чинності з 1 січня 2020 року треба досягати викидів до 95 г / км. І він не впевнений, що сьогодні всі виробники готові до переходу на ці норми. Тому, через жорсткість норм викидів, в першому кварталі 2020 го можливий сезонний дефіцит пропозиції авто.

Серед хороших новин та, що 4-річний прогноз спаду продажів з 2018 року поки не підтверджується. Спад сповільнився і зупинився, але немає і зростання. І його в Європі навіть не очікують.

На наступний 2020 рік аналітики прогнозують, що європейські продажі знову впадуть. LMC Automotive очікує їх зниження в Західній Європі на 1%.

Ще більш категоричні аналітики Moody's. Вони прогнозують, що в 2020 році продажі в Західній Європі впадуть на 3%. Фактори уповільнення ринку включають невизначеність навколо Brexit і ослаблення макроекономічного середовища, особливо в Італії та Іспанії. Таким чином, європейський ринок в 2020-м повернеться до обсягів 2017 року.

В агентстві IHS Markit прогнозує 2% -ве зниження продажів в ЄС і ЄАВТ (Ісландія, Норвегія і Швейцарія). А також тепер більш уважно будуть відслідковуватися ринки Центральної та Східної Європи. Тобто - і наш ринок. Адже якось треба хоча б частково, компенсувати європейське падіння продажів. Крім того, на відміну від країн ЄС, в Україні вільно можна продавати моделі з рівнем шкідливих викидів СО2 120 грам на кілометр, які в 1 січня 2020 р стали забороненими в Європі.

А ось "засилля" нових недорогих дизельних авто у нас більше не передбачається. За прогнозами IHS, після декількох років різкого зниження попиту на дизельні авто, пов'язаних з втратою довіри споживачів через Дизельгейт, продажі дизелів в ЄС стабілізувалися. Та й самі дизельні автомобілі стали чистішими. Тому, на 2020 рік в IHS прогнозують, що частка ринку дизельних авто складе 31%. А це - всього на 1% нижче за показник 2019 року. Хоча, подальше майбутнє дизельної силової установки все одно залишається під питанням.

У глобальному плані в цьому році автомобільну галузь очікують ще більш важкі часи. Згідно з прогнозом VDA, світові поставки автомобілів скоротяться з 80,1 млн. авто в 2019-м до 78,9 млн. шт. в 2020-му. І, схоже, що це тільки початок.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws