Як європейські продажі в 2020 році вплинуть на український авторинок
Як європейські продажі в 2020 році вплинуть на український авторинок

Український авторинок сьогодні відчуває себе краще, ніж європейський. Хоча, і у нас, і у них 2019 й пройшов під девізом невизначеності. AUTO-Consulting з'ясував, чого очікують європейські автодилери від 2020 року.

Те, що наш авторинок відчуває себе краще європейського, - не перебільшення. У 2019 році, за даними AUTO-Consulting, вітчизняний авторинок виріс на 14%.

У той же час, ринок ЄС показав спад на 0,04%, а західноєвропейський - на 0,7%.

А внутрішній автомобільний ринок Німеччини в 2019-м зріс на 5% після того, як покупці зареєстрували 3,6 млн нових автомобілів. За даними VDA, це найбільше зростання з 2009 року. Однак в VDA заявляють, що ринок, ймовірно, скоротиться в 2020 році, і пророкують, що втрати робочих місць будуть прискорюватися і збільшуватися на тлі перехіду на електромобілі, які вимагають менше деталей і менше праці для збірки. До слова, в 2019 році Німеччина обігнала Норвегію і стала найбільшим ринком електромобілів в Європі, з обсягом продажів 63 281 електромобілів.

Крім того, виробництво автомобілів в Німеччині скоротилося в 2019 році до найнижчого рівня майже за чверть століття, оскільки найбільша економіка Європи страждає від наслідків глобальної торговельної війни. Був зафіксований спад на 22%.

Автовиробники, в тому числі Volkswagen Group, BMW і Daimler, в минулому році виробили 4,66 млн. автомобілів на німецьких заводах, що є найнижчим показником з 1996 року. Виною цьому було, на думку VDA, падіння попиту на міжнародних ринках.

За словами європейських експертів, весь 2019 рік пройшов для ринку ЄС під гаслом невизначеності. Це було пов'язано з Brexit, імпортними тарифами і тривалими наслідками Всесвітньої узгодженої процедури випробувань легкових автомобілів (WLTP), яка показала реальне споживання палива і шкідливих викидів деяких моделей авто.

Аналітики Automotive News Europe прогнозують, що на жаль, під таким гаслом невизначеності буде проходити і 2020-й рік. Адже всі перераховані вище фактори, негативно впливають на ринок. Більше того, до них додалися нові. Один з них - це реакція потенційних покупців на заміну авто з ДВЗ електрокарами. А ця заміна буде відбуватися для відповідності автовиробників новими правилами ЄС щодо викидів. Портфелі моделей будуть змінюватися в міру того, як автомобілі з більш високим рівнем забруднення і з більш старою технологією будуть заміщатися повністю електричними автомобілями, підзаряджатися і звичайними гібридами, а також м'якими гібридами. Це, в свою чергу, збільшить ціни на авто в цілому, і з великою ймовірністю вплине на попит.

У 2020-му стане ясно, чи готові споживачі масово купувати електрокари при існуючій інфраструктурі зарядних станцій.

На думку Генерального директора Peugeot Жана-Філіпа Імпарато, неминуча також турбулентність ринку, оскільки автовиробники переходять на нові стандарти. Якщо раніше в 2019 році показник викиду СО2 становив близько 120 грам на кілометр, то за новим стандартом ЄС, що набув чинності з 1 січня 2020 року треба досягати викидів до 95 г / км. І він не впевнений, що сьогодні всі виробники готові до переходу на ці норми. Тому, через жорсткість норм викидів, в першому кварталі 2020 го можливий сезонний дефіцит пропозиції авто.

Серед хороших новин та, що 4-річний прогноз спаду продажів з 2018 року поки не підтверджується. Спад сповільнився і зупинився, але немає і зростання. І його в Європі навіть не очікують.

На наступний 2020 рік аналітики прогнозують, що європейські продажі знову впадуть. LMC Automotive очікує їх зниження в Західній Європі на 1%.

Ще більш категоричні аналітики Moody's. Вони прогнозують, що в 2020 році продажі в Західній Європі впадуть на 3%. Фактори уповільнення ринку включають невизначеність навколо Brexit і ослаблення макроекономічного середовища, особливо в Італії та Іспанії. Таким чином, європейський ринок в 2020-м повернеться до обсягів 2017 року.

В агентстві IHS Markit прогнозує 2% -ве зниження продажів в ЄС і ЄАВТ (Ісландія, Норвегія і Швейцарія). А також тепер більш уважно будуть відслідковуватися ринки Центральної та Східної Європи. Тобто - і наш ринок. Адже якось треба хоча б частково, компенсувати європейське падіння продажів. Крім того, на відміну від країн ЄС, в Україні вільно можна продавати моделі з рівнем шкідливих викидів СО2 120 грам на кілометр, які в 1 січня 2020 р стали забороненими в Європі.

А ось "засилля" нових недорогих дизельних авто у нас більше не передбачається. За прогнозами IHS, після декількох років різкого зниження попиту на дизельні авто, пов'язаних з втратою довіри споживачів через Дизельгейт, продажі дизелів в ЄС стабілізувалися. Та й самі дизельні автомобілі стали чистішими. Тому, на 2020 рік в IHS прогнозують, що частка ринку дизельних авто складе 31%. А це - всього на 1% нижче за показник 2019 року. Хоча, подальше майбутнє дизельної силової установки все одно залишається під питанням.

У глобальному плані в цьому році автомобільну галузь очікують ще більш важкі часи. Згідно з прогнозом VDA, світові поставки автомобілів скоротяться з 80,1 млн. авто в 2019-м до 78,9 млн. шт. в 2020-му. І, схоже, що це тільки початок.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі