Support for Bills 3476 and 3477 on the development of electric transport: Commentary by Vadym Ignatov, CEO of EcoDrive UA
Support for Bills 3476 and 3477 on the development of electric transport: Commentary by Vadym Ignatov, CEO of EcoDrive UA

В останні кілька років ми можемо спостерігати значне, можна сказати, вибухове зростання кількості електротранспорту в наших містах. В даний час Україна займає лідируючі позиції серед країн Східної Європи, як за темпами розвитку електромобільності, так і за кількісними показниками.

Головним стимулом цього процесу стало прийняття прогресивних законів про стимулювання продажів електромобілів шляхом скасування акцизу в 2016 році і ввізного ПДВ з 2018 року. 

Результатом дії цих законів став дворазовий приріст кількості електромобілів за цей період.

Зростання електромобільного парку природним шляхом простимулював зростання зарядної інфраструктури. За останні роки в Україні з'явилися й успішно працюють розробники і виробники зарядних станцій високого рівня.

Багато компаній успішно вийшли на європейський і світовий ринки.

Зараз саме час переходити до наступних етапів розвитку електромобільності, а саме - виробництво транспортних засобів на електротязі. Україна має значний промисловий і людський потенціал для організації на її території як складальних підприємств, так і підприємств повного циклу виробництва транспортних засобів. Відмінне географічне положення і нормально розвинена логістика, дозволяє розраховувати на можливості експорту в європейські країни.

Через об'єктивні причини Україна не може виділяти кошти на пряме дотування або фінансування розвитку електромобільності, але в силах прийняти додаткові закони, спрямовані на податкове стимулювання розвитку виробництва.

Безумовно, законопроекти №3476 та №3477, ініційовані представниками українського бізнесу, ФАУ та подані Робертом Івановичем Горватом на розгляд до ВРУ - це черговий позитивний крок на шляху розвитку електромобільності в Україні. Норми цих законів, в разі їх прийняття, дозволять системно підійти до планування і відкриття виробництв, пов'язаних з електромобільною галуззю.

Закони, однак, вимагають деякого доопрацювання і уточнення для більшого охоплення всіх напрямків електромобільності. А зокрема:


1. Додати в перелік транспортних засобів товарної позиції 8709. (Транспортнi засоби, вантажнi, самохiднi без пiдiймальних або навантажуючих пристроїв, якi використовують на заводах, складах, у портах або в аеропортах для перевезення вантажiв на короткi вiдстанi). Транспортні засоби даної категорії досить затребувані в інфраструктурі агрохолдингів і технопарків, великих промислових підприємств. А відносна простота цих транспортних засобів, дозволить швидко налагодити їх дрібносерійне виробництво.

2. Також маємо пам’ятати, що електромобільні це не тільки електромобілі і великий електротранспорт, а й персональний транспорт, зокрема електровелосипеди. Які приймають особливе значення і популярність в пост-COVID період. Необхідно додати до переліку транспортних засобів, на виробництво і ввезення яких поширюються пільги, всю товарну позицію 8711 або хоча б 8711 90 10 00. Крім цього на електровелосипеди (8711 90 10 00) необхідно скасувати акциз (22 євро за шт.) Зняття мита, ПДВ і акцизу дозволить суттєво здешевити їх на українському ринку і зробити більш доступними для широких мас населення.

3. Для збільшення шансів на прийняття цього закону і зменшення негативних відгуків з боку суспільства, прибрати норму про ненарахування пенсійного збору при реєстрації електромобіля.
Сподіваємося на якнайшвидше прийняття цих важливих законів. Їх час настав.

Author: Прес-служба ФАУ
REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws