Відкритий лист промисловців до депутатів Парламенту щодо проекту закону №3251 про стимулювання ринку бувших у вжитку автомобілів
Відкритий лист промисловців до депутатів Парламенту щодо проекту закону №3251 про стимулювання ринку бувших у вжитку автомобілів

від “13” квітня 2016 р.

 

 Шановний/на народний депутате України!

12 квітня Верховна Рада проголосувала в першому читанні проект Закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів (№3251)»

Хочемо повідомити Вас про позицію промисловців та економічні та соціальні  наслідки у разі прийняття даного Законопроекту у другому читанні.

Проект закону №3251 ставить за мету стимулювання продажу бувших у використанні авто шляхом зниження ставок акцизного податку. Але ринок вживаних автомобілів стимулювання не потребує. Про це свідчать цифри і факти.

За оцінками експертів, ринок імпортних бувших у використанні автомобілів значною мірою є так званим «сірим ринком». За підсумками 2014 року обсяги бувших у використанні автомобілів склали 43,1 тис. од. та зросли майже у 10 разів по відношенню до попереднього періоду. Більше того, 2014 рік був настільки вдалим для ринку б/в автомобілів, що на кінець року перевищив обсяги ринку нових автомобілів, чим повністю нівелював передумови для розвитку ринку нових авто. За даних обставин зменшення акцизного податку є економічно необґрунтованими і призведе до зворотного результату – зниження рівня наповнюваності бюджетів всіх рівнів та поглиблення тінізації ринку.

Пояснювальна записка проект закону, що ставить за мету «здешевлення автомобілів для незаможних верств населення» є яскравим прикладом популізму. Адже Україна відповідно до взятих на себе міжнародних зобов’язань з 2016 року запровадила екостандарт Євро-5. Відтак, на поточний момент в Україну можливий ввіз б/у авто не старше 5-ти років, що здебільшого стосується автомобілів вартість яких значно не відрізняється від нових. Згідно статистики за 2016 рік частка авто преміум класу в б/у імпорті зростає. Як результат, даний законопроект – це скоріше не спроба відкрити можливість володіння дешевим авто для середнього класу, а лазівка для імпорту б/у авто преміум класу та дорогих брендів для розширення автопарків заможних авто власників. Крім того, автомобіль не є товаром першої необхідності, тільки володіння транспортним засобом тягне за собою в середньому витрати в 5000 грн. в місяці, що де факто нівелює можливість володіння авто населенням, дохід яких нижче за середній.

Екологічні наслідки вражають. Статистика свідчить про наявну в Україні проблему старіння автопарку, що досягла загрозливих масштабів. Так, станом на початок 2016 року, більше половини (53,4%) займають автомобілі виробництва ще СРСР та країн СНД. При цьому середній вік автомобіля становить близько 19,6 років. Для порівняння, у країнах ЄС середній вік автопарку становить близько 10 років. У Російській Федерації середній вік автопарку наближається до європейського і складає 12,5 років. Саме тому, через прийняття не виваженого законопроекту Україна добровільно перетвориться на авто сміттєзвалище, а загроза техногенної катастрофи в Україні стане нашою реальністю.

Кошти за бувші у використанні легкові автомобілі надходять до країни агресора. У зв‘язку з девальвацією російського рубля і політикою компаній виробників, ціни на нові автомобілі в Російській Федерації нижчі від українських цін на аналогічні автомобілі. Така ж тенденція спостерігається із легковими автомобілями, що були у використанні. За такого рівня цін збільшується кількість автомобілів, що ввозяться з території Російської Федерації, а кошти українських покупців надходять до країни-агресора.

Таким чином, враховуючи усі наведені вище факти в разі Вашого голосування за проект закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» №3251 від 07.10.2015 року Україна отримає:

1.      Щасливих власників авто преміум класу без сплати податків до бюджету.

2.      Ріст імпорту вживаних авто із Росії в розмірі сотень тисяч авто в рік і як результат, відтік мільйонів доларів до країни-агресора.

3.      99% обманутого черговим популізмом населення України, які не мають грошей ні на новий, ні на вживаний автомобіль

4.      Втрату робочих місць офіційних імпортерів, дилерів, автовиробників та СТО, що будуть змушені закрити свій бізнес та подальшу тонізацію ринку авто – фактично повернення до часів 90-х років та хаотичного ринку.

Ми, промисловці, наголошуючи на даній позицій, просимо Вас виважено ставитись до голосування даного законопроекту та керуватися виключно державницькими інтересами, а не популістськими заявами та бажанням загравати з електоратом, що є єдиними лейтмотивом лобіювання подібних законопроектів певними парламентарями.

З повагою,

представники за галузями:

Голова Всеукраїнського об’єднання обласних організацій роботодавців підприємств металургійного комплексу «Федерація металургів України»

 

С.Біленький

Голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців «Федерація роботодавців автомобільної галузі»

 

О.Боярин

Голова Всеукраїнського галузевого об’єднання організацій роботодавців хімічної промисловості

О.Голубов

Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців «Федерація роботодавців машинобудівної промисловості»

Г.Дашутін

Голова Всеукраїнського об’єднання організацій роботодавців «Федерація роботодавців скляної промисловості України»

 

Д.Олійник

Голова Ради Асоціації підприємств – виробників техніки та обладнання для агропромислового комплексу «УКРАГРОМАШ»

П.Штутман

 

Автор: Прес - служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі