21 березня відбулося засідання Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України за участі представників «Автоєвросили» та інших зацікавлених організацій, зокрема – Федерації роботодавців автомобільної галузі.
Порядок денний зустрічі був присвячений обговоренню варіантів врегулювання ситуації із автомобілями з іноземною реєстрацію. Зокрема, Голова Комітету з питань податкової та митної політики Верховної Ради України Ніна Южаніна вважає, що необхідно легалізувати автомобілі, які були ввезені в Україну до 1 січня 2018 року. Для легалізації пропонується так званий «молдавський сценарій» – за 30% від діючої ставки на митне оформлення автомобіля.
У ході зустрічі гостру дискусію викликало питання, які автомобілі матимуть право на легалізацію. Одна із висловлених пропозицій – надати таку можливість для автомобілів не старше ніж 2000 року випуску.
Представники Федерацій роботодавців автомобільної галузі наголосили, що в Україні на сьогодні середній вік автомобілів досягає критичної позначки – більше 20 років, і за цим показником ми другі у світі після Куби. За таких умов введення і дотримання екологічних норм Євро-5 та Євро-6 постає вкрай важливим. Втім, розуміючи соціальну напруженість, що виникла на поточний момент у зв’язку з автомобілями на єврономерах, влада та усі учасники авторинку мають бути готовими іти на компроміс. Таким варіантом вирішення цієї гострої соціальної проблеми може стати одноразова амністія для вже ввезених автомобілів з іноземною реєстрацією за умови їх розмитнення за пільговими ставками, які гарантує вже існуючий закон про знижені акцизи для вживаних автомобілів (№ 1389-VIII) без обмежень віку автомобілів, яке встановлюється вищезгаданим законом.
Принциповим моментом є строковість та одноразовість цієї акції з одномоментним закриттям існуючої шпаринки у законодавстві та подальшим запобіганням виникненню схем для незаконного ввезення автомобілів на територію України.
Головною вимогою влади та учасників ринку за будь якого реалізованого варіанту є повна заборона ввезення автомобілів на єврономерах після набрання чинності закону про пільгове розмитнення таких авто. Ніна Южаніна зазначила, що ця норма є обов’язковою і такою, яка не підлягає обговоренню. Обговорюватись можуть ставки, за якими будуть розмитнюватись машини, рік їх випуску, норми екологічності тощо. Однак умови після проведення одноразової амністії мають бути однаковими для усіх, забезпечуючи рівні права та єдині правила гри для усіх громадян України.
Представники організації «Автоєвросила», учасники ринку та представники Комітету з питань податкової та митної політики ВР домовилися узгодити свої позиції щодо озвучених пропозицій протягом тижня.
Федерація роботодавців автомобільної галузі вітає ініціативу Комітету з питань податкової та митної політики ВР щодо пошуку шляхів вирішення проблеми, яка склалася з автомобілями на іноземній реєстрації. Впевнені, що спільними зусиллями ми зможемо знайти компроміс для розв’язання існуючої ситуації та зняття цієї гострої соціальної та економічної проблеми.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі