Позиція ФАУ за підсумками засідання Комітету підтримки експорту
Позиція ФАУ за підсумками засідання Комітету підтримки експорту

За результатами засідання Комітету підтримки експорту щодо перегляду положень Угоди про асоціацію з Євросоюзом, яке відбулось 19 жовтня 2020 року, Федерація роботодавців автомобільної галузі задля підтримки національного виробника, забезпечення умов для покращення економічної та екологічної ситуації в Україні повідомляє.

Додатком ІІ Угоди між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода) визначені спеціальні заходи щодо легкових автомобілів.

Цей Додаток встановлює граничні рівні для застосування спеціальних заходів щодо товарів відповідно до Частини 2 Глави 2 «Засоби захисту торгівлі» Розділу IV цієї Угоди та максимальний розмір спеціального мита, який може застосовуватися для кожного окремого року.

Відповідно до ч.1 Ст. 44 Угоди, якщо в результаті зниження або скасування мита товар імпортується на територію України у більших обсягах в абсолютних величинах або стосовно національного виробництва та за таких умов, за яких заподіюється значна шкода національній промисловості, що виробляє подібний товар чи якщо сукупний обсяг імпорту товару протягом будь-якого року досягає граничного обсягу, Україна може застосовувати спеціальні заходи у формі вищої ставки ввізного мита.

У 2020 році граничний обсяг імпорту відповідно до Додатку II Угоди для легкових автомобілів сьогодні складає  45 тисяч одиниць з граничною часткою ринку 23%. За таких умов Україна має право застосовувати спеціальні заходи, де максимальний розмір увізного мита та додаткового спеціального мита складає 10%.

У 2019 році в Україну було імпортовано 372,4 тис. легкових автомобілів з ЄС, за перше півріччя 2020 – 95,1 тис. одиниць. Таким чином, граничний обсяг імпорту є значним, а механізм застосування  спеціального мита державою не реалізовується, що негативно впливає на конкурентоспроможність національного виробника, на розвиток підприємництва та економіку загалом.

Тому задля забезпечення дієвого механізму захисту внутрішнього ринку, при перегляді умов підписання Угоди, просимо ініціювати застосування спеціальних заходів у формі підвищеної ставки спеціального мита, але не в розмірі 10%, а 20%:

Разом з цим з метою обмеження ввезення в Україну легкових автомобілів, які вже не відповідають екологічним вимогам в країнах ЄС і завдають шкоди екології та здоров‘ю громадян, просимо на національному рівні відновити застосування екологічних вимог Євро 5, а в подальшому і Євро 6 до легкових автомобілів, що були в користуванні і ввозяться в Україну.

Автор: Прес-служба ФАУ
REVIEW №78 (23.11.2020) Українська greendream
REVIEW №78 (23.11.2020)

Українська greendream

Дивитися далі