Сьогодні в широких автомобільних колах обговорюється проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо справляння податків і зборів, інших обов‘язкових платежів, об‘єктом оподаткування якими є транспортні засоби)», який, на нашу думку, є дискримінаційним стосовно офіційного імпорту в Україні нових легкових автомобілів.
Законопроєктом пропонується встановити ставку акцизного податку в залежності від базової ставки, при чому, чим старший за віком автомобіль, тим базова ставка податку зменшується. Так при ввезенні нового легкового автомобіля з бензиновим двигуном об‘ємом 1500 куб. см, при базовій ставці 1,5, ставка акцизного податку складе 2250 (в яких одиницях із законопроєкту не зрозуміло). При ввезенні такого п‘ятирічного авто, при базовій ставці 0,95, ставка акцизного податку буде 1425. При ввезенні авто, якому 10 років при базовій ставці 0.53, ставка акцизного податку стане 795, а при ввезенні п‘ятнадцятирічного авто, при базовій ставці 0.49, ставка акцизного податку складе 735.
Така ж тенденція спостерігається і при застосуванні базових ставок із 31 грудня 2022 – 31 грудня 2026, хоча вони дещо і зменшуються.
Враховуючи той факт, що сьогодні ставка акцизного податку на новий легковий автомобіль з бензиновим двигуном об‘ємом 1500 куб. см складає 75 євро, а в разі прийняття законопроєкту «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо справляння податків і зборів, інших обов‘язкових платежів, об'єктом оподаткування якими є транспортні засоби)» вартість ввезених нових авто виросте в рази та в порівнянні з автомобілями, що були у користуванні, ввозити їх буде просто економічно не вигідно. Тому офіційна дилерська мережа змушена буде припинити свою діяльність і звільнити висококласних фахівців, що у час пандемії є неприпустимо і майже злочинно.
Оподаткування податком на додану вартість суми акцизного податку - це взагалі «податкове ноу-хау», яке спотворює суть податку на додану вартість. Податок на додану вартість – це не прямий податок, який входить в ціну товарів (робіт, послуг) та сплачується покупцем, але його облік та перерахування до державного бюджету здійснює продавець (податковий агент). Згідно з положеннями статті 185 «Визначення об‘єкта оподаткування» чинного Податкового кодексу неможливо нарахувати ПДВ на суму акцизного податку, через те, що остання не є об‘єктом оподаткування.
Прийняті Закони України від 31 травня 2016 року № 1389-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів» та від 08.11.2018 № 2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» вже змінили структури перших реєстрацій в Україні легкових автомобілів. Сьогодні з п'яти зареєстрованих – чотири легкові автомобілі, що були у користуванні.
Сучасні світові тенденції виробництва транспортних засобів зміщуються в сторону електромобілів, а окремі країни з певного періоду забороняють експлуатацію транспортних засобів з двигунами внутрішнього згорання. Тому прийняття вищевказаного законопроєкту в черговий раз створить можливість для ввезення в Україну легкових автомобілів, експлуатація яких через низькі екологічні характеристики в європейських країнах вже не можлива, а також легкових автомобілів, які втратили свої експлуатаційні характеристики в США, і за їх утилізацію українці заплатять власними коштами та здоров‘ям.
Тому враховуючи вищевикладене, Федерація роботодавців автомобільної галузі категорично не підтримує прийняття Проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо справляння податків і зборів, інших обов‘язкових платежів, об‘єктом оподаткування якими є транспортні засоби)».
Разом з тим, пропонуємо внести пропозицію про відновлення застосування екологічних норм Євро-5, а в подальшому Євро-6 при митному оформленні та першій реєстрації легкових автомобілів, що були у користуванні (сьогодні ці вимоги діють тільки для нових легкових авто).
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі