Офіційна позиція Федерації роботодавців автомобільної галузі України щодо законопроектів у Верховній Раді
Офіційна позиція Федерації роботодавців автомобільної галузі України щодо законопроектів у Верховній Раді

 На даний час у Верховній Раді зареєстровані декілька проектів законів, що стосуються подовження строків транзиту транспортних засобів та дозволу громадянам - резидентам скористатися можливості митного режиму «тимчасове ввезення» (№1393, №1393-1, №2909, №2359а,№ 4223). Від імені  компаній - учасників Федерації роботодавців автомобільної галузі України інформуємо Вас про офіційну позицію виробників та імпортерів автомобілів України щодо згаданих законопроектів:

1.      Данні проекти не відповідають Конвенції про тимчасове ввезення (Стамбульською конвенцією) (далі - Конвенція), до якої Україна приєдналась 24.03.2004 року. Відповідно до Конституції України, міжнародні ратифіковані договори мають в Україні силу Закону. Виходячи з положень Стамбульської конвенції, громадянин-резидент України може тимчасово в'їжджати на територію України на транспортному засобі, зареєстрованому постійно у відповідних реєстраційних органах іноземних держав, без сплати будь-яких податків і зборів та без застосування до нього ввізних обмежень чи заборон економічного характеру, за умови що зазначений транспортний засіб перебуває у власності (розпорядженні) фізичної (юридичної) особи, яка проживає (зареєстрована) на території іншої держави, та використовується з комерційною метою (платне перевезення осіб або промислове чи комерційне платне або безоплатне перевезення вантажів). У зв'язку з цим Держмитслужба визначила порядок проведення митних процедур під час здійснення митного контролю та пропуску такого транспортного засобу, якщо він переміщується порожнім (без вантажу), але водій надав для митного контролю всі нижченаведені документи: 1) свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу і посвідчення водія; 2) документи на право власності та користування транспортним засобом; 3) документи, що підтверджують правовідносини водія з особою (підприємством, установою, організацією) — власником транспортного засобу (договір на працевлаштування, установчий, засновницький договір тощо); 4) дорожній лист, виписаний особою, на користь якої громадянин-резидент здійснює свою діяльність, та/або інший документ (посвідчення про відрядження), що свідчить про відрядження водія на митну територію України особою, на користь якої громадянин-резидент здійснює свою діяльність.

 2.      Завдяки прийняттю даних проектів введення бізнесу з виробництва/імпорту автомобілів стане нераціональною бізнес моделлю, відтак українські офіційні імпортери та заводи змушені будуть закритись, що призведе до втрати робочих місць тисяч громадян України. Відповідно недоотримання Державним бюджетом таких податків як мито, акцизний збір, ПДВ, а також ПДФО та податку на прибуток, призведе до скорочення витрат на соціальні програми держаного та місцевих бюджетів. Це також негативно відобразиться га інвестиційному іміджу України.

 3.      Власники іноземних автомобілів також не будуть оплачувати страхові поліси українських компаній, що призведе до закриття багатьох компаній які працюють виключно у сегменті страхування автомобілів, виникнуть великі проблеми зі сплатою штрафів за порушення ПДД, що також призведе до зменшення надходжень до бюджетів всіх рівнів. Те ж саме стосується і мережі офіційних СТО.

 4.      Автомобілі б/в, що на даний час знаходяться у власності громадян України і є одним із ліквідних активів за результатами прийняття даних законодавчих новел втратить свою вартість, що призведе до зростання соціальної напруги у суспільстві.

 5.      Що є одним з немаловажних факторів, це те , що ці автомобілі вік яких у своєї більшості складає від 10 до 15 років, можуть не відповідати встановленим Украйною екологічним нормам для ввезення автомобілі, що призведе до захаращування нашої країни та перетворенням на сміттєзвалище не лише Європи, а й інших країн сусідів.

Таким чином, враховуючи всі наведені вище факти Федерації роботодавців автомобільної галузі ще раз  висловлюється проти прийняття даних законопроектів та констатує, що ці проекти призведуть до легалізації контрабандних схем декількох людей та призведе до їх збагачення, норми законопроекту не відповідають європейському напрямку розвитку України, несуть загрозу Державному бюджету, соціальну напругу, техногенні наслідки та мають дискримінаційний характер по відношенню до більшості громадян України.

 

Автор: Прес - служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі