Офіційна позиція Федерації роботодавців автомобільної галузі щодо скасування справляння акцизного податку з транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль
Офіційна позиція Федерації роботодавців автомобільної галузі щодо скасування справляння акцизного податку з транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль

14 січня 2015 року в Верховній Раді України за ініціативи депутата Барна О. С. від Виборчого округу №167, Тернопільська область, зареєстровано законопроект №1757 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо оподаткування транспортного засобу, що переобладнується у легковий автомобіль, з якого справляється акцизний податок)», чим пропонується повністю скасувати сплату акцизного податку за переобладнаний у легковий автомобіль транспортний засіб.

Автор законопроекту в пояснювальній записці вважає, що запровадження цього документу призведе до збільшення надходжень до державного та місцевого бюджетів, забезпечення стабільної діяльності підприємств малого та середнього бізнесу, що спеціалізуються по переобладнанню вантажних автомобілів у легкові та не допустить суспільної кризи в країні.

Статистичні дані за результатами 2014 року свідчать, що ринок нових легкових автомобілів у порівнянні з 2013 роком впав на 54%, тоді як ринок автомобілів, що були у використанні та ввозяться на територію України з метою їх подальшого переобладнання, навпаки, виріс. Так, 2014 рік для ринку автомобілів з пробігом був настільки вдалим, що в червні місяці збільшився в 10 разів і надалі продовжував нарощувати обсяги, врешті решт перевищивши обсяги ринку нових автомобілів, в результаті чого зникають всі передумови для розвитку ринку нових комерційних автомобілів, а, відтак, і їх виробництва.

За цими сухими статистичними даними стоять  відчутні втрати державного бюджету від недоотримання податків, долі тисяч пересічних громадян, що зайняті в сфері автомобілебудування, продажу легкових та комерційних авто. Їх кількість у 70 разів перевищує кількість осіб, зайнятих в сфері постачання та переобладнання автомобілів з пробігом. Саме вони визначають долю вітчизняної автомобільної галузі, яка має усі шанси стати потужним локомотивом економічного розвитку країни. Національна автомобілебудівна галузь дозволяє країні зробити рішучий крок з третього світу в перший.

Федерація роботодавців автомобільної галузі виступає проти скасування справляння акцизного податку за переобладнання у легковий автомобіль транспортний засіб з наступних причин:

  1. Скасування акцизного податку на переобладнані у легкові автомобілі транспортні засоби поновить безперешкодне функціонування ринку нелегальних автоперевізників, які працюють без дотримання законних умов пасажирських перевезень, не сплачують податки ні до місцевого, ні до державного бюджетів. Так, за даними Міністерства доходів і зборів України, за 2013 рік було ввезено приблизно 70-85 тис. транспортних засобів з метою подальшого переобладнання в легкові автомобілі.
  2. Транспортні засоби, переобладнані у легкові автомобілі, працюючи поза межами державного контролю, не забезпечують найменших умов безпеки пасажирів. Більшість таких переобладнаних транспортних засобів фактично є вантажівками, в яких не передбачені ремені безпеки для пасажирів та які не обладнані тахометрами, що фіксують кілометраж, швидкість та часи роботи та відпочинку водія (такі пристрої повинні бути у перевізників, що працюють на пасажирських маршрутах протяжністю більше 50 кілометрів).
  3. Супровідні документи до вказаного законопроекту не містять жодних розрахунків, в тому числі порівняльних цифр втрат місцевого та державного бюджетів від скасування справляння акцизного податку з транспортних засобів, що переобладнуються у легкові автомобілі, та як таке скасування призведе до збільшення надходжень до державного та місцевого бюджетів.

Україна, обравши європейський шлях розвитку, повинна прагнути до забезпечення для своїх громадян високих стандартів дотримання норм безпеки життєдіяльності в усіх сферах життя, гарантуючи при цьому вільну конкуренцію ведення бізнесу, в тому числі в сфері пасажирських перевезень, єдиний та прозорий підхід до умов оподаткування бізнесу, подолання корупційних та нелегальних схем роботи.

Маємо надію, що законні схеми роботи на ринку пасажирських перевезень зможуть сприяти росту ринку нових автомобілів, забезпечити надходження до бюджетів усіх рівнів, гарантувати робочі місця та гідну оплату праці робітників автомобільної галузі.

З повним текстом законопроекту Ви можете ознайомитись за даним посиланням

 

Автор: Прес-служба Федерації
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі