Федерація автомобільної галузі України дотримується позиції, що усі громадяни мають право володіти автомобілем – новим чи вживаним, але на законних підставах та сплативши усі податки. Ми підтримуємо ідею надати пільгові умови для учасників, ветеранів та інвалідів АТО, які ризикували своїм життям, захищаючи нашу країну, а також соціально уразливих категорій населення, але виключно за умови, що це не створить чергову тіньову схему. Для запобігання цьому, Федерація автомобільної галузі України пропонує надавати преференції для імпорту вживаного транспорту для пільгових категорій населення у кількості не більше однієї одиниці, за умови відповідності таких автомобілів екологічним вимогам Євро 5 та без права подальшої реалізації таких транспортних засобів такими особами.
Разом з тим, пропонуються зміни до чинного законодавства, що порушують парадигму «закон один для всіх» та пропонують чергове продовження термінів митного оформлення транспортних засобів на іноземній реєстрації, яке вже надавалося двічі. Цим правом вже давно могли скористатися і скористалися свідомі користувачі таких транспортних засобів, інші ж не платять свідомо, чекаючи чергових законодавчих послаблень. Нове продовження не змінить ситуацію і слугуватиме демотивуючим сигналом для тих, хто таке розмитнення вже здійснив.
Зважаючи на катастрофічний екологічний стан українського автопарку, важливим аспектом залишається дотримання екологічних норм. Середній вік парку легкових автомобілів складає 22,4 роки, що у два рази вище, ніж в ЄС, і за цим показником Україна займає друге місце у світі після Куби. Для обмеження ввезення в Україну транспортних засобів, які в Європі вже не потрібні та підлягають утилізації, вважаємо за необхідне відновити застосування екологічних вимог Євро 5 і в майбутньому Євро 6 до легкових автомобілів, що були у користуванні.
Крім того, неконтрольований імпорт вживаних автомобілів створює проблеми у пропускній здатності в українських містах. Зокрема, за показником завантаженості трафіка Київ займає 12 місце у світі, а столичні дороги завантажені на 53% (на 7% вище, ніж у 2018 році). Адже поточна інфраструктура українських міст не пристосована до напливу водіїв, які заповнюють міські вулиці, але не сплачують жодних податків для покращення цієї інфраструктури, натомість створюють небезпечні ситуації на дорогах та не несуть за це відповідальності.
Таким чином, зміни до Податкового та Митного кодексу – це чергові зміни структури оподаткування акцизним податком транспортних засобів, які ввозяться і виробляються в Україні. Попередні зміни, де у формулі розрахунку акцизного податку враховувався віковий коефіцієнт (Закони № 2611-VIII та 2612-VIII), були прийняті в результаті майже дворічної дискусії з метою зняття соціальної напруги та на вимогу власників автомобілів з іноземною реєстрацією. За час своєї дії вони вже змінили структуру внутрішнього ринку, на якому частка вживаних транспортних засобів в рази перевищила продажі нових авто. Так за дев`ять місяців з початку поточного року українську реєстрацію отримали 223,8,2 тис. легкових автомобілів, що були в експлуатації, проти 60,3 тис. нових – майже у чотири рази більше.
І хоча зміни були прийняті з метою врегулювання митного оформлення транспортних засобів, що ввезені у митних режимах «транзит» та «тимчасове ввезення», вони, на жаль, не вирішили питання 750 тис. автомобілів на іноземній реєстрації, які станом на 01 травня 2020 року ввезені на митну територію України в цих митних режимах і значна частина з них до сих пір, орієнтовано 500 тис. автомобілів, знаходиться на території України із недотриманням строків та умов (вимоги) митних режимів тимчасового ввезення або транзиту.
Враховуючи вищенаведені аргументи та кількість кроків, що вже були зроблені назустріч власникам авто на іноземній реєстрації протягом останніх років, Федерація автомобільної галузі України не підтримує проекти Законів з лібералізації імпорту автомобілів на іноземній реєстрації (зокрема, Проекти Законів №3704, №3706, №4172, №4173), і пропонує питання не розмитнених автомобілів вирішувати шляхом дотримання діючого законодавства, а не через продовження термінів їх ймовірного митного оформлення.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі