Офіційна позиція ФАУ щодо лібералізації імпорту автомобілів на іноземній реєстрації
Офіційна позиція ФАУ щодо лібералізації імпорту автомобілів на іноземній реєстрації

09 листопада 2020 року на засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради України виносяться проекти законів реєстраційні номери: 3704 від 19.06.2020 року, 3704-1 від 03.07.2020 року, 3093 від 20.02.2020 року, 2342 від 29.10.2019 року, 2345 від 30.10.2019 року, 3539 від 26.05.2020 року, 3706 від 19.06.2020 року, 2632 від 19.12.2019 року.

Всі ці законопроекти в тій чи іншій мірі вносять зміни до оподаткування акцизним податком транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України та пропонують зупинити або відтермінувати застосування штрафних санкцій за порушення при переміщенні транспортних засобів у митних режимах «тимчасове ввезення» і «транзиту» на території України.

Так законопроекти 3704, 3704-1, 2342 вносять зміни у діючий порядок оподаткування акцизним податком транспортних засобів (не враховують віковий коефіцієнт транспортних засобів; встановлюють єдину ставку акцизного податку та ставку ввізного мита; скасовуються ставки акцизного податку на легкові автомобілі, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб i більше, транспортні засоби для перевезення вантажів).

Законопроекти 2345, 3539, 3706, 2632 пропонують або продовжити термін митного оформлення транспортних засобів, що ввезені в Україну у митних режимах «тимчасове ввезення» і «транзит» або  відтермінувати настання посиленої відповідальності за порушення при переміщенні транспортних засобів в таких режимах.

Таким чином головною метою цих законопроектів є намагання в черговий раз (в п‘яте) вирішити питання не розмитнених автомобілів в угоду їх користувачів, які не бажають сплачувати податки за розмитнення автомобілів на євро номерах, на відміну від тих, що вже оформив такі авто на українські номери.

Запропоновані зміни до Податкового кодексу це чергові зміни структури оподаткування акцизним податком транспортних засобів, які ввозяться і виробляються в Україні.

Попередні зміни, де у формулі розрахунку акцизного податку враховувався віковий коефіцієнт, були прийняті в угоду користувачів автомобілів з іноземною реєстрацією і вже змінили структуру внутрішнього ринку на якому почали переважати транспортні засоби, що були у користуванні.

Всього за три квартали 2020 року українську прописку отримали 242,3 тис. легкових авто з пробігом, що у четверо більше за кількість проданих в країні нових авто за той саме період.(68,5 тис.)

І хоча зміни були прийняті з метою врегулювання митного оформлення транспортних засобів, що ввезені у митних режимах «транзит» та «тимчасове ввезення», вони не вирішили питання 750 тис. автомобілів на іноземній реєстрації, які станом на 01 травня 2020 року ввезені на митну територію України в цих митних режимах і значна частина з них, орієнтовано 500 тис. автомобілів, залишається на території України із недотриманням строків та умов (вимог) митних режимів «тимчасове ввезення» або «транзит».

Враховуючи вищевикладене та кількість кроків, що вже були зроблені назустріч користувачам авто на іноземній реєстрації протягом останніх років, пропонуємо не підтримувати проекти законів 3704, 3704-1, 2342, 2345, 3539, 3706, 2632, а питання не розмитнених автомобілів вирішувати не через продовження термінів їх ймовірного митного оформлення шляхом додаткових змін до законодавства, а через контроль за його виконанням та дотриманням.

Разом з тим для обмеження ввезення в Україну транспортних засобів, які в Європі вже не потрібні та підлягають утилізації, пропонуємо відновити застосування екологічних вимог Євро 5 , а в подальшому Євро 6 до легкових автомобілів, що були у користуванні.

Федерація роботодавців автомобільної галузі підтримує звільнення від оподаткування операції з ввезення транспортних засобів у кількості не більше однієї одиниці особами з інвалідністю, постраждалими від Чорнобильської катастрофи, учасниками бойових дій або надання розстрочення сплати ПДВ та акцизного податку на відповідний термін при такому ввезенні (аналог законопроект 3093), але без подальшої реалізації таких транспортних засобів і щоб такі звільнення застосовувалися до транспортних засобів вироблених після 1 січня 2005 року (екологічні норми Євро 4 і вище), а не після 1 січня 1995 року (екологічні норми Євро 2), як пропонується законопроектом 3704.

Офіційна позиція

Автор: Прес-служба ФАУ
REVIEW №78 (23.11.2020) Українська greendream
REVIEW №78 (23.11.2020)

Українська greendream

Дивитися далі