Історія про те, як Державна фіскальна служба України реалізувала на практиці народне прислів’я «закон як дишло, куди повернеш, туди й вийшло»
Історія про те, як Державна фіскальна служба України реалізувала на практиці народне прислів’я «закон як дишло, куди повернеш, туди й вийшло»

Федерація роботодавців автомобільної галузі вітає Вас та інформує Вас про результати співпраці Федерації з офісом бізнес омбудсмена щодо скасування відповіді на питання 40 Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення №699 від 22.11.2013 р. та приведення останньої у відповідність до вимог ПК України та змісту інституту трансфертного ціноутворення.

Історична довідка

До Федерації за захистом своїх прав звернулось підприємство, що входить до складу членських організацій, з приводу неправомірної вимоги спеціалізованої ДПІ з обслуговування великих платників подати звіт про контрольовані операції за 2014 рік. В своєму листі ДПІ керувалась нормами Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення (п. 40), затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України №699 від 22.11.2013 р. зі змінами та доповненнями, норми якої не відповідали вимогам Податкового кодексу України та фактично змінювали зміст останніх.

Так, ст.39.2.1.7 Податкового кодексу України зазначає, що господарські операції, передбачені у підпунктах 39.2.1.1 і 39.2.1.2 цієї статті, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума таких операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний звітний календарний рік.  А контролюючий орган, надаючи відповідь на питання 40, вийшов за межі наданих йому прав при затвердженні Узагальнюючої податкової консультації, зазначивши ряд додаткових умов для надання операціям статусу «контрольованої»:

«операція потрапляє під визначення контрольованої відповідно до абз. 3 ч. 2 п.п. 39.2.1.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, за умови, якщо контрагент–пов’язана особа при оподаткуванні контрольованих операцій сплачує за основною ставкою податок на прибуток (2014 р. – 18%) та ПДВ (20 %), але при цьому:

– сплачує податок на репатріацію відповідно до положень ст. 160 Кодексу;

– здійснює експортні операції, що оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою відповідно до положень ст. 195 Кодексу;

– здійснює операції з цінними паперами, що оподатковуються за ставкою 10 відсотків».

Співпраця з офісом бізнес омбудсмена

В інтересах членської організації Федерація роботодавців автомобільної галузі в жовтні 2015 року звернулась зі скаргою на Державну фіскальну службу України з вимогою негайно скасувати відповідь на питання 40 Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, що була затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України №699 від 22.11.2013 р. (зі змінами та доповненнями) та привести останню у відповідність до вимог ПК України та змісту інституту трансфертного ціноутворення.

Протягом майже 9 місяців йшли переговори з представниками Державної фіскальної службу України. І, нарешті, в червні 2016 року Голова ДФС Р. Насіров у відповідь на численні запити офісу бізнес омбудсмена надав відповідь про те, що «норми Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення №699 від 22.11.2013 р. (зі змінами та доповненнями) діяли до 01.01.2015 року».

Тож маємо надію, що офіційний лист Голови ДФС України надасть певний імунітет бізнесу при спілкуванні з місцевими податковими інспекціями щодо подання звітності про контрольовані операції за результатами 2015 року.

Цікавий факт

Намагаючись вирішити питання щодо неправомірної вимоги подання звіту про контрольовані операції, Федерація направила запит №51/15 від 16.06.2016 р., до Комітету ВРУ з питань податкової та митної політики про вжиття заходів щодо приведення консультації Міністерства доходів і зборів України №368 від 01.07.2014 р. «Про застосування норм податкового законодавства в сфері трансфертного ціноутворення у відповідність до норм діючого законодавства України», на якій ДФС зазначила про відсутність законодавчих підстав для скасування відповіді на питання 40 Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення. При цьому в своїй відповіді ДФС України в якості одного з аргументів посилається на статтю 151 Податкового кодексу України, яка була скасована з 01.01.2015 року.

Цікавим видався той факт, що підписантом і виконавцем по двух аналогічних запитах Федерації від ДФС були  одні й і тіж люди - Р. Насіров та Ковтун., які з різницею у 9 місяців надали діаметрально протилежні відповіді по суті одного звернення.

Автор: Прес - служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі