Федерація роботодавців автомобільної галузі підтримує українських експортерів у перегляді умов ЗВТ України з Євросоюзом.
Федерація роботодавців автомобільної галузі підтримує українських експортерів у перегляді умов ЗВТ України з Євросоюзом.

Федерація роботодавців України провела робочу нараду на тему: "Вимоги українського бізнесу щодо перегляду умов Зони вільної торгівлі Україна – ЄС".

За круглим столом зібрались представники бізнес-асоціацій, компаній та організацій, які стикнулися з проблемами експорту до країн ЄС. Мова йшла про необхідність збільшення квот на поставки української продукції до Європи.

Пропозиція ФРУ про перегляд квот викликана падінням продажу української продукції в країни ЄС. У 2015 році експорт з України в ЄС скоротився на 25% в грошовому вираженні, втрати валютної виручки за рік перевищили 4 млрд. дол. На початку 2016 року негативна тенденція збереглася - експорт українських товарів до ЄС скоротився на 6,3% і продовжує далі знижуватися.

Цьогорічна домовленість між Україною та ЄС стала новим шляхом українських виробників до ринку Європи, проте, водночас стала великою проблемою на їх шляху. За минулий 2015 рік та початок 2016 - тенденція до зменшення експорту з України не зупиняється і продовжує погіршуватися. Причиною тому, всупереч очікувань, стали європейські квоти на товари з України.

Розмір нетарифних квот, в рамках яких здійснюється поставка товарів без сплати митних зборів, є надзвичайно малими для наших виробників. Про це свідчить той факт, що за перші місяці 2016 року річні квоти на експорт до ЄС на більшість конкурентоспроможних сільськогосподарських товарів України вже майже вичерпана.

Питання про перегляд даних квот вже не раз піднімалося у ході зустрічей української сторони з представниками найбільших бізнес – об’єднань Європи BusinessEurope. Проте ситуація залишається незмінною і через це роботодавці України висувають свої вимоги щодо:

1.       Перегляду установлених Угодою імпортних квот на українські товари;

2.       Зниження імпортних мит на товари українського машинобудування, зокрема, автомобільного виробництва та електрообладнання;

3.       Продовження роботи режиму GSP;

4.       Пришвидшення процедур двостороннього погодження системи державного ветеринарного  та фітосанітарного контролю;

Особливу увагу Федерація роботодавців автомобільної галузі приділяє питанню імпортних мит на товари машинобудування. Факт відсутності нульової ставки мит робить практично неможливим експорт вітчизняної продукції до ЄС. Так, застосована ставка на продукцію автомобільного сектору – 10%, що вище діючої ставки GSP – 6,5%.

Якщо дана ситуація, зокрема, зменшення обсягів виробництва та відсутність можливості експорту, не виправиться найближчим часом, то це неминуче призведе до зменшення робочих місць та посиленню еміграційних процесів серед висококваліфікованих спеціалістів України.

Результатом наради став Проект звернення українського бізнесу до уряду, розроблений у результаті численних зустрічей із представниками бізнес-спільноти, щодо вимог перегляду тарифних квот на імпорт та умов походження товарів з України в рамках угоди ЗВТ між Україною та ЄС.

Після узгодження цього документу з усіма зацікавленими учасниками звернення планується передати до Верховної Ради та Кабінету Міністрів України.

Більш детально дивіться у відео сюжеті телеканалу Інтер.

Автор: Прес - служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі