Федерація роботодаців автомобільної галузі взяла участь у зустрічі з Петером Балашем, радником торгівельного комітету Єврокомісії
Федерація роботодаців автомобільної галузі взяла участь у зустрічі з Петером Балашем, радником торгівельного комітету Єврокомісії

Під час зустрічі представників Федерації роботодавців України з Петером Балашом, радником торгівельного комітету Єврокомісії високого рівня, були обговорені основні питання, що виникли у вітчизняного бізнесу в процесі реалізації Угоди про ЗВТ між Україною та ЄС, яка передбачає тарифну лібералізацію, зокрема, скасовуються ввізні мита на більшість сільгосптоварів, як українських, так і європейських, що вступила 1 січня 2016 року вступила в силу. 

Зокрема, було зазначено, що Федерація роботодавців України була однією з небагатьох організацій громадянського суспільства,  яка послідовно підтримувала ідею підписання і впровадження Угоди, незважаючи на її непрості економічні наслідки для багатьох секторів економіки.

Крім того, що на етапі переговорів Уряд країни не проводив консультацій із вітчизняним бізнесом щодо майбутніх умов Угоди, та повсякчас не враховував інтереси вітчизняного виробника, початок її  дії був ускладнений багатьма додатковими факторами, які не були передбачені на початку переговорів про ЗВТ та протягом всього процесу переговорів. Враховуючи, що переговори по ЗВТ відбувалися в умовах, які значно відрізняються від поточної економічної та геополітичної ситуації в Україні, певні положення ЗВТ, графіки тарифних поставок є, наразі, такими, що не відповідають реальним потребам і можливостям країни, у той час як взяті зобов'язання надто амбіційні.

Як зазначив Руслан Іллічов, генеральний директор Федерації роботодавців автомобільної галузі України, незважаючи на одностороннє відкриття ринків ЄС у 2014 р., експорт українських товарів у ЄС,  особливо промислових, не тільки не збільшився, а навпаки, порівняно з 2014 р. ми спостерігаємо майже 30% падіння обсягів експорту до ЄС,  що ускладнюється також втратою ринків збуту країн СНД та АР Крим.

Існуючі квоти на безмитний  експорт до ринку ЄС не відповідають реальним можливостям економіки України і не сприяє її розвитку як надійного сталого економічного партнера ЄС, штучно обмежуючи цим експортний потенціал провідних галузей економіки України, що, де-факто, не дає підстав для росту експорту в ЄС при поточному обмеженні інших традиційних експортних ринків для Україні. 

«Крім суто економічних наслідків, ця ситуація має далекосяжні соціальні наслідки. Скорочення обсягів виробництва та відсутність можливості розширення експортного потенціалу неминуче призведе до скорочення робочих місць і збільшенню еміграційних настроїв великої частини висококваліфікованих працівників України. Цей процес вже почав набирати загрозливого масштабу. Лише впродовж 2014 року в країнах ЄС було зареєстровано близько 300 тисяч мігрантів з України» - зазначив голова Федерації роботодавців автомобільної галузі України Олег Боярин.

Представники Федерації роботодавців України чітко заначили, що прагнуть ініціювати процес перегляду передбачених Угодою про ЗВТ квот, зважаючи на актуальну ситуацію в країні та перспективи її євроінтеграції. Не обмежуючись лише переглядом квот і розуміючи складність та тривалість цього процесу, представники Федерації роботодавців України запропонували розглянути механізм промислового аутсорсингу, як один з інструментів ефективної економічної співпраці. Також було запропоновано використання потенціалу України в якості зовнішнього виробничого майданчика для ЄС із одночасним страхуванням на рівні держав-партнерів ризиків, пов'язаних з нестабільною економічною та політичною ситуацією в Україні через державні  страхові та кредитні агентства.

В ході зустрічі представники Федерації роботодавців України звернули увагу на складний доступ до фінансових та кредитних ресурсів у рамках необхідності залучення коштів для модернізації української економіки і реального сектору, зокрема, з метою її наближення до норм та стандартів ЄС.

Автор: Прес-служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі