Представники Федерації роботодавців автомобільної галузі взяли участь у прес-конференції, що була організована Всеукраїнською Асоціацією Автомобільних Імпортерів та дилерів (ВААІД). Зокрема, спікерами заходу стали представники членських компаній ФРА: Марина Яковлева, Генеральний директор компанії ТОВ «Єврокар» і Сергій Боровик, Директор з маркетингу групи компанії «АІС».
Спікери навели ряд цифр, що самі говорять про сучасний стан автомобільної галузі в Україні:
Як повідомив директор з маркетингу групи компаній «АІС» Сергій Боровик, від прийняття Законопроекту №3251 втрати бюджету складатимуть близько 10 млрд грн. щороку: «Обсяг податків при купівлі нового автомобіля становить близько 40%. При цьому у б/к авто частка податків і зборів становить 15-20% від ціни. І при цьому сама ціна в кілька разів нижча – занижується митна вартість імпортованого автомобіля, і, відповідно, в рази менше сплачується податків», – сказав Боровик.
Він також зазначив, що скасування податків на імпорт б/к авто призведе до ще більшого розвитку «сірого автоімпорту» в Україну: «Цей бізнес стане практично неоподатковуваним. А враховуючи корупцію і «сірі» схеми в Україні, не складно під виглядом б/к автомобіля привезти в країну новий автомобіль, який на пару місяців поставлять на облік десь в Німеччині і завезуть як вживаний», – зауважив Боровик.
Крім того, Сергій Боровик нагадав, що з відкриттям ринку б/к авто істотно (майже вдвічі) впаде ринкова ціна тих автомобілів, якими сьогодні володіють пересічні українці, які до того ж виплачують кредити за куплені авто. На сьогодні, за даними пана Боровика, таких потенційних «жертв» – власників авто (до 10 років), що втратять майже половину вартості за одну мить – близько 5 млн. Таким чином, в першу чергу постраждають 5 млн автовласників – простих українців; у тому числі ті, хто придбав автомобілі за останні два роки, намагаючись таким чином зберегти свої заощадження від стрімкої девальвації національної валюти.
Генеральний директор компанії «Єврокар» Марина Яковлева надала приклад імпорту б/к авто Smart з об’ємом двигуна до 1 л., де діє мінімальний акцизний збір, а відтак, він не виконує заборонну функцію, як у випадку авто з великими двигунами. «Це яскравий приклад того, що ми отримуємо у результаті – акцизу немає, але є вік и ціна. Тож дешевих авто не буде. З сьогоднішнім валютним регулюванням переварити таку кількість автомобілів може тільки бізнес, який закладе у ціну власні прибутки і витрати, і споживач отримає середній ціновий сегмент у б/к автомобілях, і все», – підкреслила вона.
Крім того, слід зазначити, що, згідно статистичних даних за 10 місяців поточного року, реальні доходи населення впали на 58% порівняно з минулим роком. Така економічна ситуація навряд чи сприятиме масовому скуповуванню б/к автомобілів громадянами, чиїх доходів ледве вистачає на задоволення власних базових потреб. Таким чином, про «сприяння збільшенню надходжень у держбюджет» і «стимулювання розвитку автомобільного ринку», в яких запевняють автори законопроекту, не може бути й мови. В той же час, на іншій шальці терезів ціла галузь, що забезпечує роботою близько 50 000 людей в країні та займає друге місце за рівнем надходження від імпорту до державного бюджету. Відтак, необ’єктивність висновків законотворців та популістичний нахил законопроекту не викликає сумнів, як і той факт, що прийняття даного закону не призведе в кінцевому рахунку ні до здешевлення автомобілів, ні до підвищення надходжень до державного бюджету.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі