Прес-конференція щодо ініціатив ВРУ з імпорту б/к авто
Прес-конференція щодо ініціатив ВРУ з імпорту б/к авто

 

Представники Федерації роботодавців автомобільної галузі взяли участь у прес-конференції, що була організована  Всеукраїнською Асоціацією Автомобільних Імпортерів та дилерів (ВААІД). Зокрема, спікерами заходу стали представники членських компаній ФРА: Марина Яковлева, Генеральний директор компанії ТОВ «Єврокар» і Сергій Боровик, Директор з маркетингу групи компанії «АІС».

 

Спікери навели ряд цифр, що самі говорять про сучасний стан автомобільної галузі в Україні:

 

  • 50 тис. одиниць становить обсяг кінцевих продажів легкових і комерційних автомобілів за підсумком 2015 р. Це в 4 рази менше порівняно з 2013 роком.
  • 12 заводів виробників автомобільного транспорту в Україні існує на сьогодні, з них майже половина – у повністю або частково законсервованому стані.
  • 40 компаній офіційних імпортерів представляють на ринку 60 автомобільних брендів.
  • Понад 2,0 млрд. євро складає обсяг інвестицій у розвиток автомобільної галузі з боку резидентів України та іноземних компаній за останні 20 років.
  • Більше 50 тис. робітників зайнято в автомобільній галузі.
  • 4,2 млрд. грн. сплачено основних податків (ПДВ, мито, акциз) офіційними імпортерами нових легкових автомобілів за 9 місяців 2015 року.

 

Як повідомив директор з маркетингу групи компаній «АІС» Сергій Боровик, від прийняття Законопроекту №3251 втрати бюджету складатимуть близько 10 млрд грн. щороку: «Обсяг податків при купівлі нового автомобіля становить близько 40%. При цьому у б/к авто частка податків і зборів становить 15-20% від ціни. І при цьому сама ціна в кілька разів нижча – занижується митна вартість імпортованого автомобіля, і, відповідно, в рази менше сплачується податків», – сказав Боровик.

 

Він також зазначив, що скасування податків на імпорт б/к авто призведе до ще більшого розвитку «сірого автоімпорту» в Україну: «Цей бізнес стане практично неоподатковуваним. А враховуючи корупцію і «сірі» схеми в Україні, не складно під виглядом б/к автомобіля привезти в країну новий автомобіль, який на пару місяців поставлять на облік десь в Німеччині і завезуть як вживаний», – зауважив Боровик.

 

Крім того, Сергій Боровик нагадав, що з відкриттям ринку б/к авто істотно (майже вдвічі) впаде ринкова ціна тих автомобілів, якими сьогодні володіють пересічні  українці, які до того ж виплачують кредити за куплені авто. На сьогодні, за даними пана Боровика, таких потенційних «жертв» – власників  авто (до 10 років), що втратять майже половину вартості за одну мить – близько 5 млн. Таким чином, в першу чергу постраждають 5 млн автовласників – простих українців; у тому числі ті, хто придбав автомобілі за останні два роки, намагаючись таким чином зберегти свої заощадження від стрімкої девальвації національної валюти.

 

Генеральний директор компанії «Єврокар» Марина Яковлева надала приклад імпорту б/к авто Smart з об’ємом двигуна до 1 л., де діє мінімальний акцизний збір,  а відтак, він не виконує заборонну функцію, як у випадку авто з великими двигунами. «Це яскравий приклад того, що ми отримуємо у результаті – акцизу немає, але є вік и ціна. Тож дешевих авто не буде. З сьогоднішнім валютним регулюванням переварити таку кількість автомобілів може тільки бізнес, який закладе у ціну власні прибутки і витрати, і споживач отримає середній ціновий сегмент у б/к автомобілях, і все», – підкреслила вона.

 

Крім того, слід зазначити, що, згідно статистичних даних за 10 місяців поточного року, реальні доходи населення впали на 58% порівняно з минулим роком. Така економічна ситуація навряд чи сприятиме масовому скуповуванню б/к автомобілів громадянами, чиїх доходів ледве вистачає на задоволення власних базових потреб. Таким чином, про «сприяння збільшенню надходжень у держбюджет» і «стимулювання розвитку автомобільного ринку», в яких запевняють автори законопроекту, не може бути й мови. В той же час, на іншій шальці терезів ціла галузь, що забезпечує роботою близько 50 000 людей в країні та займає друге місце за рівнем надходження від імпорту до державного бюджету. Відтак, необ’єктивність висновків законотворців  та популістичний нахил законопроекту не викликає сумнів, як і той факт, що прийняття даного закону не призведе в кінцевому рахунку ні до здешевлення автомобілів, ні до підвищення надходжень до державного бюджету.

 

Автор: Прес служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі