Автопром 4.0. Незворотні зміни: майбутнє за електротягою та IT-технологіями
Автопром 4.0. Незворотні зміни: майбутнє за електротягою та IT-технологіями

В Києві 7 листопада відбувся 3-й Щорічний Український автомобільний форум, організований Strategy Council Федерація автопрому України стала інформаційним партнером заходу.

Ні для кого не є новиною, що українська автомобільна галузь перебуває в стагнації. Однак глобальні трансформації, які зараз переживає світовий автопром, дають шанс і для України стати нарешті не об’єктом, а суб’єктом цих змін.

"Авто з двигуном внутрішнього згоряння підуть в історію. Однак автопром ще більше зміниться – на мою думку, в майбутньому 50% в структурі собівартості автомобілів матиме IT-складову. Такі активні зміни у галузі відкривають вікно можливостей, зокрема, і для України, якщо уряд буде керуватися не тільки лозунгами, але й конкретними діями», - зазначив Голова Федерації автопрому України Олег Боярин. «Сьогодні головне завдання – змінити парадигму, існує можливість переосмислити цю стратегію. Саме для цього ми намагаємося створити кластерну ініціативу розвитку автопрому в Закарпатті.Зокрема, зараз у Західній Україні активно формується Закарпатський автомобільний кластер з метою посилення ролі автопрому на національному рівні (Закарпатська автокластерна ініціатива). Контрабанда і імпорт сьогодні знаходяться в кращих умовах, ніж національний виробник. Що вже говорити про низький попит на нові автомобілі в умовах тотальних пільг для вживаних авто з Європи. Очевидно, що роль держави в розвитку української промисловості є ключовою. Адже у 2008 році внесок авто виробництва у ВВП України складав 4% ВВП, тепер же це менше 0,01% (на рівні статистичної похибки)», - підкреслив пан Боярин.

Можливості України з точки зору наявних виробничих потужностей та конкурентно спроможних фахівців на ринку праці дають можливість сподіватися на зміни на краще. Зокрема, витрати на виробництво одного автомобіля повномасштабним способом у 4 рази нижчі, ніж, до прикладу, у Німеччині. Але базових переваг, на жаль, замало, необхідна потужна підтримка з боку уряду. Адже у цей самий час інші країни активно змагаються за інвестиції, пропонуючи вигідні умови глобальним автомобільним гравцям.

На форумі активно обговорювали питання стосовно родовищ літію в Україні та можливість його видобутку та збагачення для виробництва акумуляторних батарей електромобілів. Робоча група з розробки стратегії розвитку електромобілів вже створена і працює при Міністерстві інфраструктури України. Однак, що стосується видобутку літію, це потребує значних інвестиційних вливань. Таким чином, потрібно шукати й інші можливості створення в Україні високотехнологічних виробництв, в тому числі із залученням українських ІТ-спеціалістів.

Підводячи підсумки заходу, варто відзначити, що найбільш ефективним рішенням для України сьогодні має стати реалізація стратегії інтеграції, що передбачає розвиток галузі за допомогою залучення продуктових, технологічних інновацій з боку більш розвинених країн і компаній, залучаючи місцевих IT спеціалістів. Передусім держава має створити режим максимального сприяння для зовнішніх інвесторів  шляхом забезпечення особливих умов і преференцій для їх роботи, застосовуючи фінансові та інші стимули. В такому випадку можливий взаємовигідний симбіоз: виробник отримує максимальну вигоду і сприятливе середовище, а держава - можливість розвинути стратегічно значущу галузь. Цим шляхом пішли практично всі наші сусіди, які мали складнощі у веденні власної інноваційної діяльності і розвитку автомобільного виробництва.

Країни-лідери мають гостру потребу в нових потужностях і зацікавлені в розширенні своїх ринків. Це той самий шанс, яким Україна просто зобов’язана скористатися. Діяти потрібно прямо зараз. Варіантів може бути маса: участь інвестора на умовах спільного підприємства або 100%-й викуп активів, використання існуючих матеріально-технічних баз і потужностей або прихід на зелений майданчик (преференційні зони, технопарки), фіскальні преференції або компенсація витрат, виробництво для внутрішнього ринку або робота на експорт. Як би там не було, важливим принципом тут є політична воля і довгострокове стратегічне планування держави Україна.

presentation

Автор: Прес-служба ФРА
REVIEW №73 (18.11.19) Нова парадигма автопрому. Факти. Аналіз. Прогнози
REVIEW №73 (18.11.19)

Нова парадигма автопрому. Факти. Аналіз. Прогнози

Дивитися далі