На даний час на розгляді Верховної Раді України знаходиться (пройшов перше читання) проект Закону «Про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів (№3251)».
Окрім економічних існують не менш важливі екологічні наслідки у разі прийняття даного Законопроекту.
Країни світу і, зокрема, ЄС уже давно почали замислюватися про свою екології. Глобальна зміна клімату, парниковий ефект, критичний рівень забруднення повітря в мегаполісах і великих містах через перенаселення та збільшення кількості автотранспорту, кінець ери вуглеводнів - це далеко не вичерпний список причин введення в Європі стандартів викидів Євро та переходу від технології внутрішнього згорання до більш екологічно чистих видів палива. На поточний момент в ЄС діє стандарт Євро 6. Але стимулювання розвитку нових технологій: гібридні двигуни, електромобілі, водневі двигуни, а також соціальна відповідальність бізнесу – турбота про екологію і здоров'я людей, кожен з цих факторів сприяє подальшому посилення екологічних норм в Європі.
В своїй стратегії ЄВРОПА 2020 ЄС визначив свої цільові показники у сфері енергетики та екології на 2020-й, 2030-й і 2050-й роки, зокрема до 2020:
До 2030 року:
Та до 2050 року скорочення викидів парникових газів на 80-95% порівняно з рівнем 1990 року.
В лютому 2014 року Європарламент проголосував за скорочення середніх викидів CO2 автомобілями до 95 грамів на кілометр в 2021 р. з перехідним періодом в.
Діючі зараз в ЄС правила обмежують середні викиди в 130 г/км в 2015 р. і встановлюють рекомендаційну норму 95 г/км на 2020 р. Також Євросоюз запропонував у 2025 році ввести новий коридор – 68-78 г/км.
Як результат, з ринку ЄС з кожним роком буде вибувати все більша кількість автомобілів, що не відповідають стандартам, що щороку підвищуються. Одним з перспективних ринків для «брудних» авто з Європи стане саме Україна.
Україна відповідно до взятих на себе міжнародних зобов’язань внесла зміни до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» №2739 від 07.06.2005 р., якими з 2016 року запровадила екостандарт Євро-5.
Проте, за даними експертів ринку, протягом 2014-2015 років митними органами України було здійснено розмитнення досить великої кількості імпортованих транспортних засобів із зазначенням їх відповідності екологічному стандарту "ЄВРО-4", у той час як насправді такі автомобілі в більшості випадків відповідали лише екологічному стандарту "ЄВРО-3", а в деяких випадках – і "ЄВРО-2".
Крім того, статистика свідчить про наявну в Україні проблему старіння автопарку, що досягла загрозливих масштабів. Так, станом на початок 2016 року, більше половини (53,4%) займають автомобілі виробництва ще СРСР та країн СНД. При цьому середній вік автомобіля становить близько 19,6 років. Для порівняння, у країнах ЄС середній вік автопарку становить близько 10 років. У Російській Федерації середній вік автопарку наближається до європейського і складає 12,5 років.
Структура автопарку України щодо відповідності екостандартам Євро
Саме тому, через прийняття невиваженого законопроекту Україна добровільно перетвориться на авто сміттєзвалище, а загроза техногенної катастрофи в Україні стане нашою реальністю.
Як свідчить дослідження Bloomberg, Україна вже сьогодні увійшла в топ-10 країн за рівнем смертності від забруднення повітря.
Смертність від серцево-судинних захворювань в нашій країні становить понад 200 тис. пацієнтів на рік, смертність від раку становить 90 тис. пацієнтів на рік, всього від різних хвороб – вмирає більше 500 тис. чол. в рік. І це далеко не в останню чергу результат поганої екології.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі