Продажі нових авто в Європі продовжують знижуватися. Чим це загрожує автоконцернам
Продажі нових авто в Європі продовжують знижуватися. Чим це загрожує автоконцернам

Розмови про те, що може початися нова економічна криза, в Європі йдуть з минулого року. Тепер ці припущення стало підтверджувати падіння обсягів продажів нових автомобілів. 

За великим рахунком, нової кризи, який може бути гірше кризи 2008-го, в Європі побоюються давно. Як мінімум, вже рік тому її обговорювали на конференції ECG, де вдалося побувати і AUTO-Consulting. Серед факторів, що підтримують такі побоювання, наприклад, падіння попиту на авто на китайському ринку, угоди ЄС з Японією, торгове протистояння Китаю і США, невизначеність умов британського Brexit.

Ще один фактор ризику для продажів автомобілів - зниження індексу рівня життя OECD (Організації економічного співробітництва і розвитку) до значення 2012 року. Природно, на стані європейського автомобільного ринку вплинуть і декларації про прийдешні заборони в'їзду в міста дизельних автомобілів. А електрокари поки що є занадто дорогими навіть для основної маси європейців. Так що це теж ризик. Не кажучи вже про те, що європейська молодь скептично ставиться до придбання особистого автомобіля, і пов'язаних з цим придбанням складнощів (парковки, сервіс, вартість покупки і змісту авто). 

Після півроку "загрозливих" розмов, з'явилися і реальні матеріальні підтвердження ознак кризи. За даними АСЕА - Європейської асоціації автомобільних виробників, в червні 2019 року кількість зареєстрованих нових автомобілів в Європейському Союзі скоротилося на 7,8% - до 1446183 одиниць. А за підсумками півріччя - на 3,1% в порівнянні з першою половиною 2018 го. для Європи - це багато.

У АСЕА не схильні до паніки, і вважають, що в значній мірі червневе падіння продажів можна пояснити негативним календарним ефектом. В середньому, в червні цього року в ЄС налічувалося всього 19 робочих днів, тоді як в 2018 році цей показник становив приблизно 21 день. В результаті, на всіх п'яти основних ринках ЄС спостерігалося зниження продажів. Особливо у Франції (-8,4%) та Іспанії (-8,3%).

Пояснення оригінальне і гідне уваги, якщо не розглядати той факт, що в більшій чи меншій мірі падіння продажів нових автомобілів в країнах Євросоюзу відбулося не тільки в червні, а триває з початку 2019 року. У січні (в порівнянні з січнем 2018 го) - мінус 4,6%, в лютому - мінус 1%, в березні - мінус 3,9%, в квітні - мінус 0,4%. Тільки в травні - плюс 0,1%. А в червні - знову мінус 7,8%.

Позитивну динаміку показали лише деякі країни. Це - Німеччина (+ 0,5%), Греція (+ 5,2%) і Данія (+ 1,3%). Але найцікавіше, що на цьому тлі рекордну динаміку зростання демонструють, наприклад, Литва (+ 47,1%), Румунія (+ 19,2%), Угорщина (+ 5,4%), Латвія (+ 4,6%), Польща (+ 1,9%). І до цього східноєвропейського росту ми ще повернемося.

Якщо говорити про автомобільні марки, то у більшості з них, за даними АСЕА, також спад продажів. Найбільший, в порівнянні з першим півріччям минулого 2018 року демонструють марки Alfa Romeo (-42%), Nissan (-24%), Porsche (-20%), Fiat (-10%).

Але на деяких брендах віяння передбачуваної кризи не позначилися, і їх продажі, за даними АСЕА, продовжують рости в країнах Євросоюзу. Це, зокрема, Mitsubishi (+ 13%), Lexus (+ 11%), Dacia (+ 10%), Citroen (+ 7%).

Як це не парадоксально, але ризики Євросоюзу дають шанси України. AUTO-Consulting не випадково звернув увагу на те, що, на відміну від більшості країн Західної Європи, в східноєвропейських державах продажі нових автомобілів ростуть. Значить, вони мають потенціал. У тому числі і Україна. За даними AUTO-Consulting, в липні продажі нових авто збільшилися у нас на 22%, в порівнянні з 2018-м. А це більше, ніж практично у всіх (крім Литви) східноєвропейських країн.

Зокрема, як повідомив AUTO-Consulting директор компанії AVTOLOGISTIKA Павло Гайдай, очевидно, що розвинені економіки вже не можуть підтримати подальше зростання глобального ринку. Зростання, якщо воно і відбудеться, буде забезпечене економіками, що розвиваються. І на цьому тлі перспективи України виглядають зовсім непогано. Можливо, потенціал нашого ринку, нарешті, стане досить цікавим для світових виробників, щоб вони доклали ще більше зусиль для його розвитку.

А поки в європейських офісах готуються до подальшого спаду продажів нових автомобілів в 2019 році і сподіваються, що це явище - тимчасове. Вирівняти глобальні показники автоконцерни в цьому році розраховують за рахунок Китаю, Індії та інших регіонів.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі