Виробникам автомобілів, як і будь-якому іншому підприємству, аби вижити в довгостроковій перспективі, необхідно отримувати прибутки. Таким чином, коли здійснюють порівняння успішності діяльності автобрендів, перш за все наводяться цифри обсягів продажів і прибутку. Це, безумовно, важливі параметри, проте не завжди найбільший – означає найприбутковіший, тому до уваги також беруть абсолютні показники прибутковості на один автомобіль та валову маржу.
Пропонуємо Вашій увазі результати дослідження, проведеного Федерацією роботодавців автомобільної галузі, яке показує прибутковість автомобільних виробників за перше півріччя 2016 року у порівнянні з 2015. Було порівняно скільки автомобільний бренд в середньому має на одному автомобілі, середню маржу в процентах та прибутковість автовиробників в цілому. Дослідження здійснено на основі даних річних звітів та іншої фінансової звітності автовиробників. Значення відносяться тільки до продажів автомобілів і не включають в себе поставку запчастин або іншу виробничу діяльність.
У першому півріччі 2016 року Volkswagen зберіг пальму першості в світі за обсягом прибутку, що склав 97 млрд. дол., за ним General Motors із результатом 79,7 мдрд. дол.. Трійку лідерів замикає Ford з показником 77 млрд. дол. прибутку.
Розглянемо результати діяльності автовиробників середнього класу у абсолютних показниках прибутковості на один автомобіль, що розраховується шляхом ділення загального прибутку на кількість проданих авто за досліджуваний період. Таким чином, одержуємо частку прибутку компанії що припадає на одне продане авто. Серед масових автовиробників за даним показником лідирує Volvo, Honda, Volkswagen та Ford. Проте, розглядаючи результати діяльності виробників автомобілів класу люкс бачимо абсолютно інші показники.
Та якщо брати за визначальний фактор саме абсолютний показник прибутковості на одне авто, то компанії-виробники автомобілів класу люкс – це абсолютно інший вимір, адже їхні автомобілі коштують значно більше, ніж марки масових виробників. Тут найпоказовішими прикладами є Ferrari, Bentley, Porche та Audi. У першому півріччі 2016 року з одного автомобіля Porche було отримано 24,1 тис. дол. прибутку, тоді як з Ferrari – більше ніж вдесятеро, 325 тис. дол. прибутку.
Валова маржа є показником рівня прибутковості компанії та вимірює обсяг чистого прибутку, отриманого з кожного долара продажів. Саме Ferrari зі значним відривом лідирує у цьому аспекті в сегменті автомобілів вищого класу. Розглядаючи маржу автовиробників середнього класу, серед лідерів можна виокремити Ford та General Motors.
З повною інформацією про результати діяльності автовиробників за перше півріччя 2016–2015 р.р. Ви можете ознайомитись у форматі таблиці, яка розміщена за даним посиланням.