23 квітня Верховна Рада ухвалила за основу закон про державну службу. За документ проголосували 226 народних депутатів.
Експерти Федерації роботодавців автопрому України спробували зробити експертну оцінку проголосованого законопроекту.
Проект України «Про державну службу» - це фактично новий закон, яким скасовується дія попереднього Закону.
Державні службовці не мають права публічно висловлювати свої політичні погляди та належати до політичних партій.
Державний службовець може подати керівнику державної служби заяву із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації, яка повинна бути розглянута протягом 10 днів.
Право на рівний доступ до державної служби мають громадяни України, яким виповнилось 18 років, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче:
1) магістра — для посад категорій “А” і “Б”;
2) бакалавра, молодшого бакалавра — для посад категорії “В”.
Встановлюється єдино можливого способу вступу на державну службу – через відкритий конкурс на всі посади державних службовців.
Законопроект передбачає розмежування політичних та адміністративних посад, врегульовує статус державного службовця, конкурсні процедури добору на державну службу.
Документ також передбачає запровадження посади державного секретаря міністерства, створення комісії з питань вищого корпусу державної служби та запровадження інституту наставництва державного службовця.
Дія Закону поширюється на:
1. Посади державної служби у Секретаріаті Кабінету Міністрів України, Адміністрації Президента України, Апараті Ради національної безпеки і оборони України, Апараті Верховної Ради України, Секретаріаті Конституційного Суду України, Секретаріаті Вищої ради юстиції, Центральній виборчій комісії, Рахунковій палаті, Секретаріаті Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, у консультативних, дорадчих та інших допоміжних органах і службах, утворених Президентом України; у міністерствах та інших центральних органах виконавчої влади, державних колегіальних органах, а також їх територіальних органах;у місцевих державних адміністраціях;в апараті судів та апараті інших державних органів, які не належать до системи органів виконавчої влади.
2. Посаду Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Як зазначається пояснювальній записці, розробка проекту закону передбачена угодою про фінансування контракту для України з розбудови держави, підписаною 13 травня 2014 року у Брюсселі, відповідно до якої здійснюється підтримка реформ уряду, зокрема по напрямку реформування системи державного управління.
Аналізуючи подібні нормативно-правові акти слід також зазначити, що де факто за результатами звіту Держслужби статистики кількість державних службовців майже не змінилась. 20 квітня Держслужба статистики опублікувала бюлетень "Кількість держслужбовців і посадових осіб місцевого самоврядування на 31 грудня 2014 року". Відповідно до цієї публікації, кількість чиновників за 2014 скоротилося лише на 0,4%, якщо не враховувати ефекту від анексії Криму та окупації частин Донецької та Луганської областей. Більше того, у ряді областей та Києві мав місце невелике зростання (див. Карту). На початок 2015 в Україні було 380 тисяч чиновників, чи дев'ять держслужбовців на кожну тисячу українців.