Discussion of problematic issues of machine and instrument industry in economic and tax spheres
Discussion of problematic issues of machine and instrument industry in economic and tax spheres

Загальні галузеві питання:

  • тимчасові податкові й митні стимули для нових виробничих, науково-дослідницьких та ІТ – підприємств. Стимулювання через інструменти фіскальної політики інноваційної та наукової діяльності;
  • впровадити механізми фінансової підтримки інвестиційних проектів з метою реструктуризації кредитів, залучених для розвитку виробництва і модернізації потужностей; компенсації інвестору коштів, вкладених у створення інфраструктури (енерго- та водопостачання, під’їзні дороги тощо);
  • звільнити, на період карантину та на три місяця після його закінчення, від плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки підприємства з виробництва автотранспорту;
  • надання реальних стимулів для діяльності індустріальних парків, вільних митних зон промислового типу, автомобільних кластерів;
  • гарантувати повноцінний запуск ЕКА та доступ до експортного страхування та кредитування

Автомобільний блок:

  1. Перевищення попиту на легкові автомобілі, що використовуватися над новими легковими автомобілями. Внутрішній ринок  продовжує відчувати наслідки зниження акцизного податку на легкові автомобілі, що використовувалися. Так за даними асоціації «Укравтопром» в березні поточного з 24.8 тисяч легкових автомобілів, вперше поставлених на облік в Україні, новою була тільки кожна четверта.

Способи вирішення:

  • припинити практику стимулювання імпорту транспортних засобів, що обули у користуванні (зменшення ставок акцизного податку на легкові автомобілі, продовження терміну оформлення автомобілів на іноземній реєстрації).
  • підвищити ставки акцизного податку на легкові автомобілі, що були у користуванні в залежності від їх віку і відповідності екологічним нормам;
  • розповсюдження екологічних норм Євро-5 на транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД (легкові автомобілі), що були у користуванні;  
  • запровадження перевірки технічного стану транспортних засобів.

 

   2. Відсутні стимули для покупки нових транспортних засобів.

Способи вирішення:

  • стимулювання попиту на нові автомобілі через виплату державою компенсації за кожен зданий старий автомобіль при покупці нового;
  • запровадження програми утилізації старих транспортних засобів, створення на умовах державно-приватного партнерства мережі майданчиків з утилізації та технічно оснащених автопереробних підприємств;
  • запровадження адекватних кредитних програм для придбання нових транспортних засобів;
  • надання пільгових кредитів з боку комерційних фінансово-кредитних установ під державні гарантії для купівлі нових автомобілів;
  • стимулювання юридичних та фізичних осіб за використання електромобілів для власних потреб.
  • зменшення або компенсації відсотків з виплати кредитів для тих перевізників, служб таксі, які закуповують нові автомобілі
  • забезпечення таких умов проведення тендерів з держзакупівель, коли перевагу мають підприємства не тільки за ціновим критерієм, а і з локалізацією виробництва та сплатою податків в Україні

3. Відсутні стимули для виробництва транспортних засобів в Україні. Так за даними асоціації «Укравтопром» за перший квартал 2020 року в Україні було зібрано 1365 транспортних засобів, що майже на 22% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року: легкові автомобілі – 1179 шт. (-22%), комерційні – 12 шт. (-14%), автобуси – 174 шт. (-21%).

Способи вирішення:

  • запровадження тимчасових імпортних мит на несировинні товари, захист інтересів експортерів у т. ч. через механізми СОТ, перегляд ставок Митного тарифу, зв’язаних зобов’язаннями щодо вступу України до СОТ в частині відкриття доступу на вітчизняний  ринок обладнання, комплектуючих та необхідної сировини з одночасним захистом готової промислової продукції з високою доданою вартістю;
  • запровадити зміни до податкового законодавства, спрямованих на встановлення стимулів для інвестицій, у тому числі шляхом впровадження прискореної амортизації основних засобів або заміни податку на прибуток податком на виведений капітал;
  • стимулювання оновлення засобів виробництва шляхом тимчасового зменшення ставки ПДВ до  рівня  не вище 5%;
  • митні та податкові стимули (звільнення від мит і ПДВ) на обладнання для модернізації промислових підприємств, аналоги якого не виробляються в України та звільнення від ПДВ на обладнання українського виробництва;
  • стимулювання виробництва електромобілів через запровадження фіскальних стимулів (звільнення від сплати ПДВ комплектуючих для виробництва електромобілів та реалізації вироблених в Україні електромобілів; звільнення від оподаткування прибутку підприємств з виробництва електромобілів та комплектуючих до них).
Author: Прес - служба ФАУ
REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws