Обсуждение проблемных вопросов машино- и приборостроительной отраслей промышленности в экономической и налоговой сферах
Загальні галузеві питання:
- тимчасові податкові й митні стимули для нових виробничих, науково-дослідницьких та ІТ – підприємств. Стимулювання через інструменти фіскальної політики інноваційної та наукової діяльності;
- впровадити механізми фінансової підтримки інвестиційних проектів з метою реструктуризації кредитів, залучених для розвитку виробництва і модернізації потужностей; компенсації інвестору коштів, вкладених у створення інфраструктури (енерго- та водопостачання, під’їзні дороги тощо);
- звільнити, на період карантину та на три місяця після його закінчення, від плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки підприємства з виробництва автотранспорту;
- надання реальних стимулів для діяльності індустріальних парків, вільних митних зон промислового типу, автомобільних кластерів;
- гарантувати повноцінний запуск ЕКА та доступ до експортного страхування та кредитування
Автомобільний блок:
- Перевищення попиту на легкові автомобілі, що використовуватися над новими легковими автомобілями. Внутрішній ринок продовжує відчувати наслідки зниження акцизного податку на легкові автомобілі, що використовувалися. Так за даними асоціації «Укравтопром» в березні поточного з 24.8 тисяч легкових автомобілів, вперше поставлених на облік в Україні, новою була тільки кожна четверта.
Способи вирішення:
- припинити практику стимулювання імпорту транспортних засобів, що обули у користуванні (зменшення ставок акцизного податку на легкові автомобілі, продовження терміну оформлення автомобілів на іноземній реєстрації).
- підвищити ставки акцизного податку на легкові автомобілі, що були у користуванні в залежності від їх віку і відповідності екологічним нормам;
- розповсюдження екологічних норм Євро-5 на транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД (легкові автомобілі), що були у користуванні;
- запровадження перевірки технічного стану транспортних засобів.
2. Відсутні стимули для покупки нових транспортних засобів.
Способи вирішення:
- стимулювання попиту на нові автомобілі через виплату державою компенсації за кожен зданий старий автомобіль при покупці нового;
- запровадження програми утилізації старих транспортних засобів, створення на умовах державно-приватного партнерства мережі майданчиків з утилізації та технічно оснащених автопереробних підприємств;
- запровадження адекватних кредитних програм для придбання нових транспортних засобів;
- надання пільгових кредитів з боку комерційних фінансово-кредитних установ під державні гарантії для купівлі нових автомобілів;
- стимулювання юридичних та фізичних осіб за використання електромобілів для власних потреб.
- зменшення або компенсації відсотків з виплати кредитів для тих перевізників, служб таксі, які закуповують нові автомобілі
- забезпечення таких умов проведення тендерів з держзакупівель, коли перевагу мають підприємства не тільки за ціновим критерієм, а і з локалізацією виробництва та сплатою податків в Україні
3. Відсутні стимули для виробництва транспортних засобів в Україні. Так за даними асоціації «Укравтопром» за перший квартал 2020 року в Україні було зібрано 1365 транспортних засобів, що майже на 22% менше в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року: легкові автомобілі – 1179 шт. (-22%), комерційні – 12 шт. (-14%), автобуси – 174 шт. (-21%).
Способи вирішення:
- запровадження тимчасових імпортних мит на несировинні товари, захист інтересів експортерів у т. ч. через механізми СОТ, перегляд ставок Митного тарифу, зв’язаних зобов’язаннями щодо вступу України до СОТ в частині відкриття доступу на вітчизняний ринок обладнання, комплектуючих та необхідної сировини з одночасним захистом готової промислової продукції з високою доданою вартістю;
- запровадити зміни до податкового законодавства, спрямованих на встановлення стимулів для інвестицій, у тому числі шляхом впровадження прискореної амортизації основних засобів або заміни податку на прибуток податком на виведений капітал;
- стимулювання оновлення засобів виробництва шляхом тимчасового зменшення ставки ПДВ до рівня не вище 5%;
- митні та податкові стимули (звільнення від мит і ПДВ) на обладнання для модернізації промислових підприємств, аналоги якого не виробляються в України та звільнення від ПДВ на обладнання українського виробництва;
- стимулювання виробництва електромобілів через запровадження фіскальних стимулів (звільнення від сплати ПДВ комплектуючих для виробництва електромобілів та реалізації вироблених в Україні електромобілів; звільнення від оподаткування прибутку підприємств з виробництва електромобілів та комплектуючих до них).
Автор: Пресс - служба ФАУ