15 листопада 2018 року у Львові відбувся другий щорічний Український Автомобільний Форум.
У роботі Форуму взяли участь близько 140 учасників, серед яких – представники провідних українських і міжнародних компаній, що працюють у сфері автомобілебудування та виробництві автомобільних компонентів, а також представники центральних та регіональних органів виконавчої влади, банків та експертних агенцій.
На Форумі обговорювалися основні проблеми галузі та перспективи українського автопрому у світових процесах розвитку та трансформації галузі автомобілебудування, зокрема, запровадження виробництва компонентів для електрокарів, підготовка кваліфікованого персоналу університетами та професійно-технічними навчальними закладами тощо.
Голова Федерації роботодавців автомобільної галузі Олег Боярин окреслив перспективи України в галузі автомобілебудування з огляду трансформації у розвинений лоукост майданчик для світових автовиробників. «Ми можемо стати другим «Китаєм» у центрі Європи», - зазначив він. На його думку, галузь не повинна доганяти потяг виробництва автомобілів з ДВЗ, а має крокувати далі до нового етапу розвитку інноваційних технологій та стати активним учасником розвитку електромобілебудування в Європі. Учасники форуму підтримали таку позицію.
У свою чергу, виступи провідного банкіра ЄБРР Іллі Гамалія та ініціаторів створення українського автомобільного кластеру Олександра Маркуса та закарпатського автомобільного кластеру Володимира Панова засвідчили, що галузь сьогодні має спроможність до створення регіональних автомобільних коопераційних структур, здатних забезпечити сучасне автовиробництво в Україні. Більше того – політика розвитку вітчизняного автопрому може бути підтримана європейськими банківськими структурами.
У ході Форуму було задекларовано створення автомобільного кластеру, який буде працювати над забезпеченням потреб автомобільної галузі. Ключовими завданнями кластеру є кооперація компаній у розробці спільних продуктів, інноваційна діяльність, зміни в системі освіти. У цьому аспекті важливим залишається тісна співпраця компаній з навчальними закладами, забезпечення їх навчально-методичними матеріалами та навчальним обладнанням для якісної підготовки фахівців, які потрібні компаніям.