AUTO-Consulting стали відомі показники продажів нових автомобілів в країнах ЄС за лютий 2020 року. Коронавірус тоді ще вирував в Китаї, а в ЄС було відносно спокійно, хоча вже тривожно. Загальний ринок країн ЄС в лютому вже скоротився на 7,4%, а за підсумками 2 місяців спад був аналогічним. Автодилери недорахувалися продажів майже 100 тис. нових авто.
Якщо ж аналізувати по країнах, то головний тренд по спаду задала Німеччина. Тут продажі в лютому скоротилися на 10,8%, Італія впала на 8,8%, а Франція на 2,7%. Спад фіксували в Австрії (-10,9%), Чехії (-9,2%), Польщі (-12%), Великобританії (-2,9%) і ще 20-ти країнах.
У плюсовій зоні закінчили лютий лише в Хорватії, Кіпрі, Фінляндії, Португалії, Латвії та Литві. За підсумками перших 2-х місяців 2020 року істотне зростання продажів було тільки на двох ринках: Литві 9 + 36%) та на Кіпрі (+ 15%). Всього ж в країнах ЄС і Великобританії за 2 місяці було продано 1 млн 990 тис. нових легкових автомобілів. А в лютому ринок країн ЄС і Великобританії вперше за багато років провалився до показника менше 1 млн. авто.
Зафіксуємо і показники по концернам, щоб в майбутньому оцінити вплив коронавіруса на продажі автовиробників. У лютому найбільший спад в Європі з великих концернів фіксували в Ford (-20%) і Renault (-14,3%). Притому в останнього за рахунок спаду продажів бренду Dacia (-27%). Концерн PSA недорахувався 8,5% продажів і «драйвером» тут були показники Opel (-21%).
Непогано в лютому ще відчував себе концерн FCA (Fiat-Chrysler). Спад продажів був на 6,9%, до того ж продажі бренду Fiat навіть росли на 1,6%. Volkswagen Group в цілому також скоротила продажі (-4,4%), але багато її брендів були в плюсі. Hyundai, BMW, Toyota - взагалі були в плюсових показниках в лютому. А ось Daimler і до коронавіруса вже фіксував спади продажів (-12%). Притому, знижувалися продажу як Mercedes-Benz, так і Smart.
Ось таким був лютий 2020 року на європейському авторинку. Уже тривожним, але ще дуже спокійним. Але вже з початку березня на ринках стали фіксувати справжній обвал.