Європейська федерація «Транспорт&довкілля» підготувала доповідь про інвестиції, які європейські автомобільні концерни роблять в організацію виробництва електромобілів. Згідно з цією доповіддю, вкладення в розвиток виробництва в Китаї в сім разів перевищують інвестиції, які ті ж компанії роблять у Європі.
Так, істотні інвестиції у виробництво електричних машин в КНР здійснюють Daimler, BMW, Renault, а рекордсменом по цьому показнику є група Volkswagen. Всього об’єм інвестицій з боку європейських марок в Китай складає 21,7 млрд євро, тоді як у власне європейських країнах ті ж компанії витрачають на виробництво електромашин лише 3,2 млрд.
На думку аналітиків, такий розподіл інвестицій не може пояснюватися об’ємами автомобільного ринку: в Китаї дійсно продається більше машин, чим в Європі, але не в сім і навіть не в два рази. Єдине можливе пояснення – різниця в політиці європейської влади та уряду КНР. Якщо в Європі влади лише обмежують кількість шкідливих викидів в автомобілях, то в Китаї політика прямо спрямована на стимулювання виробництва та попиту на електрокари.
Недалекоглядна політика європейської влади, на думку авторів доповіді, вже призводить до того, що число робочих місць в Європі скорочується на користь Китаю. У федерації прямо закликають керівництво Євросоюзу наслідувати китайський приклад і стимулювати виробництво електромобілів у Європі.