Europe is preparing to invest billions in the construction of several Gigafactory
Europe is preparing to invest billions in the construction of several Gigafactory

У Європі вірять в розвиток електричного транспорту і усвідомлюють серйозну перешкоду на цьому шляху - брак акумуляторів. У Старому Світі знаходиться всього 4% від світових виробничих потужностей, а в Китаї - 69%. Змінити стан справ може будівництво в Європі аналога Gigafactory Ілона Маска.

В автомобільній промисловості Європи зайнято більше 13 млн чоловік. Брюссель виступає за якнайшвидший перехід на електротранспорт, що, на думку автовиробників, може загрожувати безробіттям. Тепер в Європі задумалися над тим, щоб фінансово підтримати розвиток технологій виробництва батарей, повідомляє Financial Times.

На Паризькому автосалоні Карлос Гон, глава альянсу Renault-Nissan, оголосив, що без власного великого виробництва батарей автопромисловість Європи не може динамічно розвиватися. З ним погодилися в Єврокомісії.

«Ви не можете конструювати нові моделі або високопродуктивні автомобілі, якщо у вас недостатньо навичок, інновацій та досліджень в області акумуляторів», - впевнений єврокомісар з питань енергії Марош Шефчович.

В Євросоюзі є п'ять програм розвитку електротранспорту та технологій виробництва батарей, які сукупно пропонують фінансування в розмірі € 23 млрд. Також знайшлися чотири групи компаній, які могли б взятися за будівництво європейської Gigafactory:

  • французький автовиробник Saft разом з Siemens, Solvay і Manz готові почати виробництво твердотільних акумуляторів через сім років;
  • виробник батарей Northvolt взяв у Європейського інвестиційного банку в € 52,5 млн, щоб в 2019 році відкрити дослідницький центр, а в 2023 - найбільшу в Європі фабрику акумуляторів;
  • міжнародна компанія Umicore, що займає виробництвом матеріалів, будує в Європі фабрику катодів;
  • німецька корпорація Varta збирається разом з Ford почати виробництво акумуляторів для електромобілів.

Крім того, в будівництві акумуляторної фабрики в Європі зацікавлені азіатські гіганти індустрії: LG вклалося в виробництво в Польщі, Samsung - в Угорщині.

У Брюсселі вже задумалися, як забезпечити сировиною всі ці фабрики. В ЄС бачать два рішення проблеми: переробка старої електроніки і розвідка нових родовищ. Кобальт, літій, графіт і нікель можна добувати у Франції, Фінляндії, Португалії, Іспанії та Чехії, зазначає Марош Шефчович.

У швейцарській компанії Leclanché, яка займається виробництвом батарей, впевнені, що для довгострокової підтримки галузі ЄС варто вкластися в електрифікацію автобусів.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more