У Європі вірять в розвиток електричного транспорту і усвідомлюють серйозну перешкоду на цьому шляху - брак акумуляторів. У Старому Світі знаходиться всього 4% від світових виробничих потужностей, а в Китаї - 69%. Змінити стан справ може будівництво в Європі аналога Gigafactory Ілона Маска.
В автомобільній промисловості Європи зайнято більше 13 млн чоловік. Брюссель виступає за якнайшвидший перехід на електротранспорт, що, на думку автовиробників, може загрожувати безробіттям. Тепер в Європі задумалися над тим, щоб фінансово підтримати розвиток технологій виробництва батарей, повідомляє Financial Times.
На Паризькому автосалоні Карлос Гон, глава альянсу Renault-Nissan, оголосив, що без власного великого виробництва батарей автопромисловість Європи не може динамічно розвиватися. З ним погодилися в Єврокомісії.
«Ви не можете конструювати нові моделі або високопродуктивні автомобілі, якщо у вас недостатньо навичок, інновацій та досліджень в області акумуляторів», - впевнений єврокомісар з питань енергії Марош Шефчович.
В Євросоюзі є п'ять програм розвитку електротранспорту та технологій виробництва батарей, які сукупно пропонують фінансування в розмірі € 23 млрд. Також знайшлися чотири групи компаній, які могли б взятися за будівництво європейської Gigafactory:
Крім того, в будівництві акумуляторної фабрики в Європі зацікавлені азіатські гіганти індустрії: LG вклалося в виробництво в Польщі, Samsung - в Угорщині.
У Брюсселі вже задумалися, як забезпечити сировиною всі ці фабрики. В ЄС бачать два рішення проблеми: переробка старої електроніки і розвідка нових родовищ. Кобальт, літій, графіт і нікель можна добувати у Франції, Фінляндії, Португалії, Іспанії та Чехії, зазначає Марош Шефчович.
У швейцарській компанії Leclanché, яка займається виробництвом батарей, впевнені, що для довгострокової підтримки галузі ЄС варто вкластися в електрифікацію автобусів.