How coronavirus will affect the auto industry in Europe: What brands are at stake
How coronavirus will affect the auto industry in Europe: What brands are at stake

AUTO-Consulting отримав спільне дослідження Automotive from Ultima Media і Європейської асоціації перевізників автомобілів ECG про вплив COVID-19 на європейські автомобільні ланцюги поставок і виробників. Чи впорається з цією кризою автопром в період ослаблення попиту? Якими можуть бути оптимістичний і песимістичний сценарії? І наскільки реальні загрози для окремих виробників.

Тільки вчора AUTO-Consulting писав про те, чи є загроза дефіциту автомобілів в Україні через коронавірус. Наші імпортери налаштовані оптимістично, але їх оптимізм базується на інформації від партнерів - автомобільних виробників. У Брюсселі (ECG) і Лондоні (Ultima Media) свої джерела інформації, які проаналізували європейські автомобільні експерти. Вони кажуть, що насправді, зупинка виробництва в Китаї ще не дійшла до ЄС і в повній мірі її вплив автовиробники відчують трохи пізніше.

До припинення поставок комплектуючих з Китаю вже додалася зупинки деяких європейських підприємств по виробництву автомобілів і комплектуючих, а також - карантин, що обмежує переміщення товарів між країнами ЄС. Зрозуміло, що все це впливає на автомобільну промисловість. Але в якій мірі?

Загальний експорт Китаю впав на 17% за перші два місяці року. А продажі автомобілів в Китаї в лютому знизилися, приблизно на 80%, в порівнянні з 2019 роком.

Навіть якщо Китай почне відновлюватися в березні, як і очікувалося, стагнація виробництва в інших регіонах, особливо в Європі буде неминучою. А зниження продажів в Китаї та світі зашкодить європейському експорту, з імовірністю зростання запасів автомобілів і скорочення виробництва.

На думку експертів Automotive from Ultima Media і ECG найбільшим ризиком для ЄС є зниження попиту на автомобілі. Ще до спалаху коронавіруса компанія Automotive from Ultima Media прогнозувала зниження продажів легкових і комерційних автомобілів в 2020 році в Європі близько на 2,5% в порівнянні з 2019 г. Тепер же в 2020 р європейські продажі в порівнянні з 2019 роком можуть впасти на цілих 17% , в той час як виробництво може впасти більш ніж на 12,5%. Але це тільки один з можливих прогнозів розвитку ситуації. Базовий прогноз Automotive from Ultima Media і ECG передбачає, що ситуація покращиться протягом наступних трьох місяців, в той час як найгірший прогноз передбачає, що вона триватиме більшу частину року.

Прогнози і сценарії
Бізнес-сценарій - це якби коронавіруса не було. По ньому в ЄС на 26 ринках реєстрації нових транспортних засобів в 2020 р повинні були знизитися на 2,5%. З 17,92 млн. авто до 17,47 млн. А виробництво автомобілів в Європі мало знизитися на 2%. З 18,73 млн. В 2019 році до 18,36 млн. авто в 2020 р.

За оптимістичним сценарієм, з урахуванням впливу коронавіруса на автомобільні ринки, наслідки пандемії будуть особливо сильно відчуватися протягом наступних трьох місяців. Але попит на авто в Європі не буде відновлений так швидко. Він буде в цьому році на 2,7% нижче, ніж в звичайному бізнес-прогнозі. І більш, ніж на 5% менше, ніж в 2019 році. Вплив коронавіруса в цьому сценарії обійдеться в близько 470 000 нереалізованих авто в Європі.

За песимістичним сценарієм спалах коронавіруса і глобальна пандемія можуть поширюватися за європейськими регіонами протягом багатьох місяців. Це призведе до розширення карантину і додатковим обмеженням в ЄС. Якщо вплив вірусу триватиме до кінця 2020 року, його вплив на виробництво автомобілів і попит на них буде дуже серйозним і порівнянним з фінансовою кризою 2008-2009 рр. По крайній мірі, в короткостроковій перспективі. За цим сценарієм європейський попит на транспортні засоби буде приблизно на 15% нижче звичайного бізнес-прогнозу. Або на 17% менше, ніж в 2019 році.

А так як попит буде в депресії і в 2021 році, то в порівнянні з бізнес-прогнозом продажі нових авто в ЄС впадуть на 2,6 млн. авто і скоротиться до 14 882 693 одиниць. Європейське виробництво автомобілів також скоротиться на 10,8%, в порівнянні з бізнес-прогнозом і на 12,5% в порівнянні з 2019 г. Це означало б втрату майже 2 млн. одиниць європейської продукції в порівнянні зі звичайними умовами в 2020 році.

Але найбільш вірогідним експерти Automotive from Ultima Media і ECG вважають такий сценарій. Протягом найближчих 3 місяців ситуація стабілізується, а в наступні 3 місяці її наслідки візьмуть під контроль. В цьому випадку прогнозується, що попит в 2020 році буде на 7,5% нижче в порівнянні зі звичайним бізнес-прогнозом. І на 10% нижче, в порівнянні з 2019 роком. Вплив коронавіруса призведе до зниження попиту на більш ніж 1,3 млн. одиниць в порівнянні з бізнес-прогнозом. А виробництво автомобілів в ЄС буде на 5,5% нижче. У порівнянні з 2019 роком падіння попиту складе 7,5% - 1,6 млн одиниць і на 1 млн. може зменшитися європейське виробництво.

Загрози виробникам
Експерти Automotive from Ultima Media і ECG розглядають і потенційні загрози пандемії деяким автовиробникам. У BMW Group на всіх китайських локаціях і в трьох спільних підприємствах виробництво відновилося. Є загроза зриву поставок від італійського постачальника MTA (деталі електроніки). Але є ризики, якщо буде обмежено пересування в Європі.

Mercedes-Benz також відновив виробництво в Китаї. Проте, виробник продовжує приймати контрзаходи. У тому числі для забезпечення поставок запчастин з альтернативних джерел. Департаменти Daimler продовжують щодня зустрічатися для моніторингу ризиків поставок.

FCA в цілому схильний до високого ризику порушення провадження через італійський карантин. Кілька заводів вже зупинено. Тому, ймовірність збою поставок з підприємств FCA висока. І не тільки з італійськими, а й з заводами в Польщі, Сербії та Туреччині.

Ferrari знаходиться на прямій лінії вогню і під загрозою зупинки, хоча низький обсяг виробництва і нішеві операції можуть допомогти компанії. Завод в Маранелло розташований в зоні відчуження, а карантин стримує виробництво.

Ford знову відкрив свої спільні підприємства в Китаї 10 лютого. В Європі автовиробник до цих пір не стикався з перебоями у виробництві. Але є ризики з італійськими поставками і можливим закриттям кордонів з Німеччиною або Австрією.

Jaguar Land Rover піддається високому ризику збоїв, як через брак комплектуючих з Китаю, так і в зв'язку з ситуацією в Італії. Автовиробник відновив виробництво на своєму спільному підприємстві в Китаї в кінці лютого.

Його європейські заводи поки не постраждали, проте генеральний директор Ральф Спет сказав, що комплектуючі можуть закінчитися вже на цьому тижні.

PSA зіткнувся з тривалою зупинкою на своїх спільних підприємствах в Ухані, що могло в кінцевому підсумку вдарити і по виробництву в інших місцях. Компанія заявила, що, до сих пір, виробництво в Європі, в тому числі для Opel і Vauxhall, не було суттєво порушено дефіцитом з Китаю. У відповідь на ситуацію, що склалася PSA створила нову постійну робочу групу із закупівель, досліджень і розробок, виробництва та логістики. Ця група щодня оцінює рівень запасів комплектуючих, щоб визначити, де необхідно включати пошук альтернативних маршрутів поставок або логістику.

Renault Nissan Mitsubishi Alliance схильний до підвищеного ризику зриву поставок і виробництва, частково через свої бази постачання в Ухані і в Італії. Заводи Nissan в Сян'яне і Чженчжоу залишаються закритими на невизначений термін, в той час як три інших завода за межами регіону відновили виробництво. Два спільних підприємства Renault в Ухані також залишаються закритими. Закриття підприємств в Китаї вплинуло на виробництво Nissan в Японії. Закриття також вплинуло на поставки на заводі Renault-Samsung в Пусані, Південна Корея. Європейські заводи Nissan і Renault поки не постраждали.

Toyota виявилася серед автовиробників, яка змогла швидко відновити виробництво в Китаї. Тому, підприємства компанії в Японії поки не відчули впливу коронавіруса. Хоча, в компанії заявили, що дефіцит може виникнути в кінці березня. В Європі автовиробник також не мав збоїв у виробництві або постачанні автомобілів. Чиновники кажуть, що європейські заводи мають достатній запас комплектуючих для підтримки виробництва принаймні до кінця березня.

У Volkswagen Group під загрозою Lamborghini. Станом на перший тиждень березня офіційні особи VW заявили, що всі Європейські заводи працювали нормально, але завод Lamborghini на цьому тижні закрили.

На думку експертів існує загроза і для тих автовиробників, які використовують продукцію таких італійських постачальників, як Magna, Faurecia, Marelli, Brembo і Pirelli.

Резюме
Таким чином, в результаті пов'язаного з коронавірусом економічного спаду зниження продажів нових автомобілів в Європі може варіюватися від майже 470 000 до понад 2,5 млн одиниць (включаючи Великобританію) в 2020 році.

Відмінна порада: не дозволяйте хорошій кризі пропасти дарма. Візміть з неї хоч якісь корисні уроки. На думку експертів ECG автовиробникам, щоб в майбутньому підстрахуватися при збої поставок, не потрібно створювати великі склади. Це - занадто дороге задоволення, яке може рідко знадобитися. Адже пандемії бувають не так часто. Замість цього вони рекомендують зменшити залежність від виробництва в Китаї і мати хоча б двох альтернативних постачальників комплектуючих. А також - більше інвестувати в локальне виробництво. Так що в середньостроковій перспективі криза може навіть стати хорошою новиною для регіональних постачальників в Північній Америці і Європі.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws