The European auto industry has been cornered. What awaits car companies in 2020
The European auto industry has been cornered. What awaits car companies in 2020

Європейський автопром так довго займався самознищенням, виконуючи приписи Європарламенту, що тепер змушений просити підтримки в уряду. Найбільші німецькі автомобільні компанії не можуть самостійно вийти з кризи. Та й у інших європейських автовиробників не самі радісні перспективи на найближчий час. AUTO-Consulting розбирався в причинах і наслідках цього процесу.

AUTO-Consulting зовсім недавно вже розповідав про те, як погано почуває себе німецький автопром, і чого бояться інші європейські виробники автомобілів. А сьогодні стало відомо, що легендарного Франкфуртського автосалону IAA більше не буде. Принаймні у Франкфурті.

За прогнозами асоціації ACEA європейська автомобільна промисловість, ймовірно, скоротиться в цьому році. Тут очікують, що число реєстрацій нових авто в 2020 році в країнах ЄС знизиться на 2%. І одним з головних чинників цього є необхідність вирішення екологічних проблем. Єдине, що може вирости - це продажі електромобілів. За прогнозами Bloomberg NEF - на 32% в цьому році.

У минулому 2019 м в самій Німеччині спостерігалося зростання продажів на 5% в річному численні. Але при цьому - через більш низький попит у всьому світі німецький експорт авто скоротився на 13%. І німецькі автомобільні виробники опинилися в скрутному становищі.

З 1 січня 2020 року в ЄС вступили в силу нові норми шкідливих викидів. І це теж не дуже добре для німецького автопрому. Потужні швидкісні автомобілі німецької преміальної трійки - BMW, Daimler і Audi мають великий вміст СО2 у вихлопних газах. А тотальний і швидкий перехід на гібридні та електромобілі зажадає від цих виробників безпрецедентного рівня інвестицій. І при цьому вони піддаються ризику втрати частки ринку на користь електромобілів Renault / Nissan і Tesla. А в менш дорогому сегменті, і електрокарів з Китаю. Саме тому, щоб зберегти свої позиції на ринку, німецькому автопрому знадобиться державна допомога.

У Volkswagen вважають, що урядова підтримка може стати хорошим поштовхом до масового переходу на виробництво електромобілів. 

Хто міг зовсім недавно припустити таке? Держдопомогу німецькому - найбільшому в Європі автопрому! Проте, на німецьких автозаводах вже почалися масові звільнення. Тому, уряд канцлера Ангели Меркель готує заходи з надання допомоги робочим в автомобільному секторі Німеччини, повідомляє німецьке міністерство праці.

Зокрема, планується ввести субсидії на заробітну плату для автовиробників і їх постачальників, щоб запобігти можливій масштабній втраті робочих місць, якщо спад в цьому секторі продовжиться.

Така підтримка автопрому може обійтися Німеччині в суму до 20 млрд євро. Але деякі експерти прогнозують, що навіть державна допомога німецького автопрому може не стати "рішенням для всього".

Німецький автопром в цьому сенсі не самотній. Адже в 2019-му економічний спад збігся з переходом на електромобілі і автомобілі з автоматичним управлінням у всій Європі. У той же час, для 2021 року Європейський Союз встановив обмеження шкідливих викидів в 95 г / км для нових транспортних засобів. І до вступу цих норм в силу всього 1 рік. Реально ж більшість автовиробників поки зупинилися на позначці 122 г / км, і до 2021-м цілком можуть не встигнути застосувати нові технології для відповідності новим нормам. А значить - їх можуть оштрафувати.

Підґрунтям для таких припущень в Euractiv вважають існуючі тенденції. Справа в тому, що згідно з дослідженням AAA Data, в 2019 році середній вуглецевий слід нових легкових автомобілів, зареєстрованих у Франції, залишався стабільним в порівнянні з 2018 роком (122 г / км). А у моделей деяких компаній кількість шкідливих викидів не тільки поступово не скорочується, а навпаки - зростає. З 33 марок автомобілів 13 виробників продемонстрували (шкідливих викидів) значне зростання. Наприклад, нові моделі Renault, випущені на ринок в 2018 році викидали в середньому 110 г / км, що на 3 грами CO2 на км більше, ніж в 2017 році. Те саме можна сказати і про дочірню компанію Dacia, чиї автомобілі викидали в середньому 119 г CO2 на км в 2019-м, що на 2 грами на км більше, ніж роком раніше. Тобто зниження шкідливих викидів не тільки не зменшується, щоб прийти до наміченої ЄС позначки, а навпаки - збільшується.

У моделей Fiat викид збільшився на 4 грами на кілометр в період між 2017 і 2019 роками. Та й такі бренди як Jeep і Alfa Romeo, не стали набагато кращими в екологічному сенсі.

Якщо говорити про більш дорогі марки, то моделі Mercedes-Benz виділяли в середньому 128 г CO2 на км в 2019 році, в порівнянні з 122 г / км в 2017 році. Те ж можна сказати про Audi і BMW. У 2017 році у них було 119 г / км, а в 2019 році стало 122 г / км. Очевидно, що замість поступового скорочення шкідливих викидів йде їх зростання. Хоча й зрозуміло, що зростання це частково пов'язане з новими нормами тестів WLTP, які дають більш наближені до дійсності результати.

Серед інших причин - зростання кількості модних SUV. Наприклад, за останні 10 років продажі позашляховиків у Франції потроїлися. А ці автомобілі виділяють в середньому 133 г / км СО2 на км. А на повністю електричні транспортні засоби припадає всього лише 2% всього автопарку Франції.

Ще одна причина, як це не парадоксально звучить після Дизельгейта, - скорочення авто з дизельними моторами. За 2019 й рік воно в країнах ЄС склало більше 10%.

Надію на досягнення європейських екологічних цілей дають електромобілі, у яких в найближчі роки прогнозується значне зростання продажів. Але за умови розвитку інфраструктури зарядних станцій. Причому, як для легкових, так і для комерційних автомобілів. За підрахунками Transport & Environment, щоб досягти екологічних цілей, поставлених ЄС, зарядних станцій в Європі до 2030 року має стати 3 млн., а сьогодні точок зарядки всього 185 тис., тобто - за найближчі 10 років їх кількість має зрости в 15 разів.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws