Європейський автопром загнали в кут. Що чекає автомобільні компанії в 2020 році
Європейський автопром загнали в кут. Що чекає автомобільні компанії в 2020 році

Європейський автопром так довго займався самознищенням, виконуючи приписи Європарламенту, що тепер змушений просити підтримки в уряду. Найбільші німецькі автомобільні компанії не можуть самостійно вийти з кризи. Та й у інших європейських автовиробників не самі радісні перспективи на найближчий час. AUTO-Consulting розбирався в причинах і наслідках цього процесу.

AUTO-Consulting зовсім недавно вже розповідав про те, як погано почуває себе німецький автопром, і чого бояться інші європейські виробники автомобілів. А сьогодні стало відомо, що легендарного Франкфуртського автосалону IAA більше не буде. Принаймні у Франкфурті.

За прогнозами асоціації ACEA європейська автомобільна промисловість, ймовірно, скоротиться в цьому році. Тут очікують, що число реєстрацій нових авто в 2020 році в країнах ЄС знизиться на 2%. І одним з головних чинників цього є необхідність вирішення екологічних проблем. Єдине, що може вирости - це продажі електромобілів. За прогнозами Bloomberg NEF - на 32% в цьому році.

У минулому 2019 м в самій Німеччині спостерігалося зростання продажів на 5% в річному численні. Але при цьому - через більш низький попит у всьому світі німецький експорт авто скоротився на 13%. І німецькі автомобільні виробники опинилися в скрутному становищі.

З 1 січня 2020 року в ЄС вступили в силу нові норми шкідливих викидів. І це теж не дуже добре для німецького автопрому. Потужні швидкісні автомобілі німецької преміальної трійки - BMW, Daimler і Audi мають великий вміст СО2 у вихлопних газах. А тотальний і швидкий перехід на гібридні та електромобілі зажадає від цих виробників безпрецедентного рівня інвестицій. І при цьому вони піддаються ризику втрати частки ринку на користь електромобілів Renault / Nissan і Tesla. А в менш дорогому сегменті, і електрокарів з Китаю. Саме тому, щоб зберегти свої позиції на ринку, німецькому автопрому знадобиться державна допомога.

У Volkswagen вважають, що урядова підтримка може стати хорошим поштовхом до масового переходу на виробництво електромобілів. 

Хто міг зовсім недавно припустити таке? Держдопомогу німецькому - найбільшому в Європі автопрому! Проте, на німецьких автозаводах вже почалися масові звільнення. Тому, уряд канцлера Ангели Меркель готує заходи з надання допомоги робочим в автомобільному секторі Німеччини, повідомляє німецьке міністерство праці.

Зокрема, планується ввести субсидії на заробітну плату для автовиробників і їх постачальників, щоб запобігти можливій масштабній втраті робочих місць, якщо спад в цьому секторі продовжиться.

Така підтримка автопрому може обійтися Німеччині в суму до 20 млрд євро. Але деякі експерти прогнозують, що навіть державна допомога німецького автопрому може не стати "рішенням для всього".

Німецький автопром в цьому сенсі не самотній. Адже в 2019-му економічний спад збігся з переходом на електромобілі і автомобілі з автоматичним управлінням у всій Європі. У той же час, для 2021 року Європейський Союз встановив обмеження шкідливих викидів в 95 г / км для нових транспортних засобів. І до вступу цих норм в силу всього 1 рік. Реально ж більшість автовиробників поки зупинилися на позначці 122 г / км, і до 2021-м цілком можуть не встигнути застосувати нові технології для відповідності новим нормам. А значить - їх можуть оштрафувати.

Підґрунтям для таких припущень в Euractiv вважають існуючі тенденції. Справа в тому, що згідно з дослідженням AAA Data, в 2019 році середній вуглецевий слід нових легкових автомобілів, зареєстрованих у Франції, залишався стабільним в порівнянні з 2018 роком (122 г / км). А у моделей деяких компаній кількість шкідливих викидів не тільки поступово не скорочується, а навпаки - зростає. З 33 марок автомобілів 13 виробників продемонстрували (шкідливих викидів) значне зростання. Наприклад, нові моделі Renault, випущені на ринок в 2018 році викидали в середньому 110 г / км, що на 3 грами CO2 на км більше, ніж в 2017 році. Те саме можна сказати і про дочірню компанію Dacia, чиї автомобілі викидали в середньому 119 г CO2 на км в 2019-м, що на 2 грами на км більше, ніж роком раніше. Тобто зниження шкідливих викидів не тільки не зменшується, щоб прийти до наміченої ЄС позначки, а навпаки - збільшується.

У моделей Fiat викид збільшився на 4 грами на кілометр в період між 2017 і 2019 роками. Та й такі бренди як Jeep і Alfa Romeo, не стали набагато кращими в екологічному сенсі.

Якщо говорити про більш дорогі марки, то моделі Mercedes-Benz виділяли в середньому 128 г CO2 на км в 2019 році, в порівнянні з 122 г / км в 2017 році. Те ж можна сказати про Audi і BMW. У 2017 році у них було 119 г / км, а в 2019 році стало 122 г / км. Очевидно, що замість поступового скорочення шкідливих викидів йде їх зростання. Хоча й зрозуміло, що зростання це частково пов'язане з новими нормами тестів WLTP, які дають більш наближені до дійсності результати.

Серед інших причин - зростання кількості модних SUV. Наприклад, за останні 10 років продажі позашляховиків у Франції потроїлися. А ці автомобілі виділяють в середньому 133 г / км СО2 на км. А на повністю електричні транспортні засоби припадає всього лише 2% всього автопарку Франції.

Ще одна причина, як це не парадоксально звучить після Дизельгейта, - скорочення авто з дизельними моторами. За 2019 й рік воно в країнах ЄС склало більше 10%.

Надію на досягнення європейських екологічних цілей дають електромобілі, у яких в найближчі роки прогнозується значне зростання продажів. Але за умови розвитку інфраструктури зарядних станцій. Причому, як для легкових, так і для комерційних автомобілів. За підрахунками Transport & Environment, щоб досягти екологічних цілей, поставлених ЄС, зарядних станцій в Європі до 2030 року має стати 3 млн., а сьогодні точок зарядки всього 185 тис., тобто - за найближчі 10 років їх кількість має зрости в 15 разів.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі