Why the hryvnia was growing, and car sales fell in September. Opinions of the main operators
Why the hryvnia was growing, and car sales fell in September. Opinions of the main operators

У порівнянні з серпнем, у вересні вітчизняний ринок легкових автомобілів, за даними AUTO-Consulting, скоротився на 15%. Ні початок активного ділового сезону, ні стабілізація курсу гривні не надали позитивного впливу на зростання продажів. У чому причина вересневого спаду, читачам AUTO-Consulting розповіли провідні оператори українського автомобільного ринку.

За даними AUTO-Consulting, український авторинок і в вересні продовжив своє зростання, однак уже не такими стрімкими темпами як в літні місяці. За підсумками 9 місяців дилерам вдалося продати 62 тис. нових автомобілів, що на 7% більше, ніж за аналогічний період 2018 року. А ось результати вересня виявилися навіть гіршими, ніж у «відпускний» сезон серпня.
Почему гривна крепнет, а продажи автомобилей в сентябре падают. Мнения основных операторов - авторынок

Що ж такого сталося у вересні, що так зупинило авторинок? На цей рахунок у провідних вітчизняних операторів автобізнесу є різні версії.

У прес-службі Корпорації "УкрАвто" вважають, що основним фактором, що спровокував уповільнення продажів нових автомобілів в Україні є аномальний курс національної валюти.

З такою оцінкою ситуації згодні і в прес-службі "Ніссан Мотор Україна". Як повідомили тут AUTO-Consulting, якраз короткострокове зміцнення гривні і призвело до того, що покупці зайняли вичікувальну позицію. Багато хто вирішив почекати з покупкою, чекаючи ще більшого зниження цін. Це і стало причиною низької купівельної активності у вересні.

Частково з такими оцінками згоден і директор з продажу компанії "ММС Україна" Сергій Байдачний. На думку пана Байдачного, зміцнення гривні негативно впливає на купівельні спроможності клієнтів авто. Точно так само як і покупців нерухомості. Якщо є тенденція до зниження курсу, це означає, що завтра автомобіль в гривнях може коштувати стільки ж скільки і сьогодні, а ось доларів для його покупки потрібно більше. Відповідно зворотний ефект може спостерігатися при зростанні курсу. Коли сьогодні можна поміняти валюту за більш вигідним курсом ніж вчора, а дилери ще не підняли ціни в гривнях слідом за курсом. Тому для ринку краще стабільний або незначно зростаючий курс.

Але існує й інша версія того, що відбувається. Так, на думку директора з маркетингу Групи компаній "АІС" Сергій Боровика, насправді попит на автомобілі не зменшився. За його оцінками він знаходиться приблизно на тому ж рівні, що був в серпні. А зафіксоване зниження обсягу реєстрацій нових авто пов'язане з двома основними причинами:
- були великі корпоративні поставки і не всі продані автомобілі встигли стати на облік;
- на ряд популярних моделей спостерігався дефіцит і покупці просто не змогли реалізувати своє бажання купити їх;

Цю версію підтримує і директор з маркетингу компанії "Рено Україна" Оксана Борейко. Зокрема, пані Борейко повідомила AUTO-Consulting, що в "Рено Україна" розраховували, що ринок вересня буде більшим. І дилери продали на 332 авто більше. Правда, в силу різних причин не всі з них встигли потрапити в вересневі показники. Крім того, в «Рено Україна» не виключають, що у конкурентів не було достатніх складів авто і це також могло стати причиною уповільнення темпів продажів по ринку в цілому.

Виходячи з коментарів експертів, можна зробити висновок, що поки серйозних приводів для занепокоєння немає. Авторинок не падає і продажі не обвалюються. А вересневий спад - тимчасове явище, спровоковане суб'єктивними причинами.

У будь-якому випадку, вже в жовтні стане зрозуміло, за яким трендом буде рухатися український ринок нових автомобілів далі.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws