Чому гривня зміцніла, а продажі автомобілів у вересні впали. Думки основних операторів
Чому гривня зміцніла, а продажі автомобілів у вересні впали. Думки основних операторів

У порівнянні з серпнем, у вересні вітчизняний ринок легкових автомобілів, за даними AUTO-Consulting, скоротився на 15%. Ні початок активного ділового сезону, ні стабілізація курсу гривні не надали позитивного впливу на зростання продажів. У чому причина вересневого спаду, читачам AUTO-Consulting розповіли провідні оператори українського автомобільного ринку.

За даними AUTO-Consulting, український авторинок і в вересні продовжив своє зростання, однак уже не такими стрімкими темпами як в літні місяці. За підсумками 9 місяців дилерам вдалося продати 62 тис. нових автомобілів, що на 7% більше, ніж за аналогічний період 2018 року. А ось результати вересня виявилися навіть гіршими, ніж у «відпускний» сезон серпня.
Почему гривна крепнет, а продажи автомобилей в сентябре падают. Мнения основных операторов - авторынок

Що ж такого сталося у вересні, що так зупинило авторинок? На цей рахунок у провідних вітчизняних операторів автобізнесу є різні версії.

У прес-службі Корпорації "УкрАвто" вважають, що основним фактором, що спровокував уповільнення продажів нових автомобілів в Україні є аномальний курс національної валюти.

З такою оцінкою ситуації згодні і в прес-службі "Ніссан Мотор Україна". Як повідомили тут AUTO-Consulting, якраз короткострокове зміцнення гривні і призвело до того, що покупці зайняли вичікувальну позицію. Багато хто вирішив почекати з покупкою, чекаючи ще більшого зниження цін. Це і стало причиною низької купівельної активності у вересні.

Частково з такими оцінками згоден і директор з продажу компанії "ММС Україна" Сергій Байдачний. На думку пана Байдачного, зміцнення гривні негативно впливає на купівельні спроможності клієнтів авто. Точно так само як і покупців нерухомості. Якщо є тенденція до зниження курсу, це означає, що завтра автомобіль в гривнях може коштувати стільки ж скільки і сьогодні, а ось доларів для його покупки потрібно більше. Відповідно зворотний ефект може спостерігатися при зростанні курсу. Коли сьогодні можна поміняти валюту за більш вигідним курсом ніж вчора, а дилери ще не підняли ціни в гривнях слідом за курсом. Тому для ринку краще стабільний або незначно зростаючий курс.

Але існує й інша версія того, що відбувається. Так, на думку директора з маркетингу Групи компаній "АІС" Сергій Боровика, насправді попит на автомобілі не зменшився. За його оцінками він знаходиться приблизно на тому ж рівні, що був в серпні. А зафіксоване зниження обсягу реєстрацій нових авто пов'язане з двома основними причинами:
- були великі корпоративні поставки і не всі продані автомобілі встигли стати на облік;
- на ряд популярних моделей спостерігався дефіцит і покупці просто не змогли реалізувати своє бажання купити їх;

Цю версію підтримує і директор з маркетингу компанії "Рено Україна" Оксана Борейко. Зокрема, пані Борейко повідомила AUTO-Consulting, що в "Рено Україна" розраховували, що ринок вересня буде більшим. І дилери продали на 332 авто більше. Правда, в силу різних причин не всі з них встигли потрапити в вересневі показники. Крім того, в «Рено Україна» не виключають, що у конкурентів не було достатніх складів авто і це також могло стати причиною уповільнення темпів продажів по ринку в цілому.

Виходячи з коментарів експертів, можна зробити висновок, що поки серйозних приводів для занепокоєння немає. Авторинок не падає і продажі не обвалюються. А вересневий спад - тимчасове явище, спровоковане суб'єктивними причинами.

У будь-якому випадку, вже в жовтні стане зрозуміло, за яким трендом буде рухатися український ринок нових автомобілів далі.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі