Batteries save almost $ 3,000 to owners of Tesla electric cars
Batteries save almost $ 3,000 to owners of Tesla electric cars

Акумулятори - найдорожчий компонент електрокара. На них припадає 40% вартості машини. Як показала інженерна оцінка, у випадку з Tesla витрати виправдані. Експерти оцінили економію в $ 3000 в розрахунку на кожен автомобіль в порівнянні з конкурентами - і це ще не межа.

Аналітики банку UBS спільно з групою інженерів досліджували вартість акумуляторів від провідних виробників. В ході експерименту експерти порівняли батареї LG Chem, Samsung SDI, Contemporary Amperex Technology (CATL), а також екземпляри від Panasonic, які виробляються на фабриці Tesla в Неваді.

Порівняльний аналіз показав, що акумулятори з Gigafactory 1 на 20% більш економічні, ніж найближчі аналоги від LG Chem.

Як повідомляє Financial Times, батареї Tesla коштують $ 111 в розрахунку на один кіловат-годину.  Електрокар обійдеться в середньому на $ 2800. дешевше, ніж автомобіль з акумуляторами від LG Chem. У рейтингу банку Samsung SDI займає третє місце по економічності, а CATL - останнім.

Незважаючи на різні показники, саме ці чотири виробники займуть 70% ринку акумуляторів до 2025 року. А до 2020-2021 року вартість батарей знизиться на 10%, прогнозують аналітики.

Як пояснює Electrek, для компанії Ілона Маска зниження витрат на виробництво акумуляторів - це найважливіша частина стратегії. Саме від собівартості батарей залежить ціна електроседана Model 3, який повинен стати першим масовим електрокаром на ринку. Поки найдешевша комплектація обходиться в $ 45 тисяч, але Tesla обіцяє знизити вартість на $ 10 тисяч - саме за такою ціною компанія планувала продавати електрокар спочатку.

Раніше Маск вже повідомляв, що Tesla сподівається скоротити витрати на виробництво акумуляторних блоків до $ 100 за кВт * год вже до кінця року. Для цього інженери постійно вдосконалюють дизайн батарей, а також змінюють виробничі процеси. Gigafactory 1 працює цілодобово, а з конвеєрів кожну хвилину сходить по два акумуляторних блока. У тиждень обсяги виробництва досягають 5 тисяч примірників.

Свою роль відіграє і ефект масштабу - Gigafactory 1 вже виробляє більше батарей, ніж всі інші автовиробники в світі.

За випуск акумуляторів для електромобілів Ілона Маска відповідає японська Panasonic, але саме Tesla розробляє дизайн елементів живлення і відстежує всі етапи поставок. При цьому спочатку, коли компанія закуповувала батареї у Panasonic в Азії, вони обходилися на 30% дорожче, ніж зараз.

У найближчі 2-3 роки витрати скоротяться ще більше, оскільки Panasonic вдвічі зменшить вміст кобальту в літій-іонних батареях. Раніше японської корпорації вже вдалося успішно скоротити вміст дорогого металу в катодах акумуляторів на 10%.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

See more
NEWS & INFOGRAPHICS
Legislative News (September 20 - 26)
Legislative News (September 13 - 19)
Legislative News (September 6 - 12)