Акумулятори - найдорожчий компонент електрокара. На них припадає 40% вартості машини. Як показала інженерна оцінка, у випадку з Tesla витрати виправдані. Експерти оцінили економію в $ 3000 в розрахунку на кожен автомобіль в порівнянні з конкурентами - і це ще не межа.
Аналітики банку UBS спільно з групою інженерів досліджували вартість акумуляторів від провідних виробників. В ході експерименту експерти порівняли батареї LG Chem, Samsung SDI, Contemporary Amperex Technology (CATL), а також екземпляри від Panasonic, які виробляються на фабриці Tesla в Неваді.
Порівняльний аналіз показав, що акумулятори з Gigafactory 1 на 20% більш економічні, ніж найближчі аналоги від LG Chem.
Як повідомляє Financial Times, батареї Tesla коштують $ 111 в розрахунку на один кіловат-годину. Електрокар обійдеться в середньому на $ 2800. дешевше, ніж автомобіль з акумуляторами від LG Chem. У рейтингу банку Samsung SDI займає третє місце по економічності, а CATL - останнім.
Незважаючи на різні показники, саме ці чотири виробники займуть 70% ринку акумуляторів до 2025 року. А до 2020-2021 року вартість батарей знизиться на 10%, прогнозують аналітики.
Як пояснює Electrek, для компанії Ілона Маска зниження витрат на виробництво акумуляторів - це найважливіша частина стратегії. Саме від собівартості батарей залежить ціна електроседана Model 3, який повинен стати першим масовим електрокаром на ринку. Поки найдешевша комплектація обходиться в $ 45 тисяч, але Tesla обіцяє знизити вартість на $ 10 тисяч - саме за такою ціною компанія планувала продавати електрокар спочатку.
Раніше Маск вже повідомляв, що Tesla сподівається скоротити витрати на виробництво акумуляторних блоків до $ 100 за кВт * год вже до кінця року. Для цього інженери постійно вдосконалюють дизайн батарей, а також змінюють виробничі процеси. Gigafactory 1 працює цілодобово, а з конвеєрів кожну хвилину сходить по два акумуляторних блока. У тиждень обсяги виробництва досягають 5 тисяч примірників.
Свою роль відіграє і ефект масштабу - Gigafactory 1 вже виробляє більше батарей, ніж всі інші автовиробники в світі.
За випуск акумуляторів для електромобілів Ілона Маска відповідає японська Panasonic, але саме Tesla розробляє дизайн елементів живлення і відстежує всі етапи поставок. При цьому спочатку, коли компанія закуповувала батареї у Panasonic в Азії, вони обходилися на 30% дорожче, ніж зараз.
У найближчі 2-3 роки витрати скоротяться ще більше, оскільки Panasonic вдвічі зменшить вміст кобальту в літій-іонних батареях. Раніше японської корпорації вже вдалося успішно скоротити вміст дорогого металу в катодах акумуляторів на 10%.