Reuters: Skoda plans to increase production capacity outside the Czech Republic
Reuters: Skoda plans to increase production capacity outside the Czech Republic

Volkswagen Group шукає можливості для значного збільшення обсягів виробництва автомобілів марки Skoda, включаючи будівництво нового заводу за межами Чехії. Нарощування виробничих потужностей необхідно чеській компанії для задоволення купівельного попиту, що значно виріс, повідомляє агентство Reuters з посиланням на власні джерела в керівництві Volkswagen Group.

Skoda, нагадує агентство, представила в минулому році моделі Kodiaq і Karoq, що стали досить успішними, істотно посиливши тим самим свою присутність на швидко зростаючому в останні роки ринку кросоверів. У планах компанії - випуск 19 нових моделей до 2020 року. Але спроби збільшити потужність на головному чеському заводі в Млада Болеслав, де він виробляє понад півмільйона автомобілів на рік, знаходяться в підвішеному стані, оскільки профспілка Ково виступає проти продовження робочого тижня до суботи, повідомили в двох джерелах VW Group.

Skoda, у свою чергу, запропонувала створити додатково 3,000 робочих місць в Чеській Республіці в разі, якщо профспілкові лідери погодяться на збільшення робочого тижня на двох заводах компанії, і, за словами керівництва компанії, за рахунок подібного нововведення на одному тільки заводі в Млада Болеслава обсяг виробництва може бути збільшений на 83 000 машин в рік.

За словами представника компанії, для задоволення постійно зростаючого попиту необхідні додаткові потужності. Останнім часом компанія працює на повну потужність.

Розквіт Skoda припав на останні майже 30 років володіння VW, щоб стати одним з рушійних по прибутку, обійшовши в минулому році навіть престижні марки Audi і BMW, завдяки своїй дешевій робочій силі та економічним модульним виробничим платформ VW. Протягом останніх п'яти років зростаючий попит в Європі і Китаї допоміг продажам Skoda вирости майже на третину, щоб зафіксувати 1,2 мільйона автомобілів в 2017 році.

Джерела повідомили, що до 2020 року Skoda зможе випускати близько 360 000 авто, якщо завантаження потужностей залишиться колишньою. В останні роки на багатьох ринках виробництво моделей Skoda було розширено, включаючи Китай, Індію та Росію.

За словами джерел, VW і Skoda до літа хочуть знайти рішення допомоги бренду в досягненні своєї мети по розширенню зарубіжних продажів від 100 до 120 країн по всьому світу до 2025 року. Дискусії включають в себе пошук недовикористовуваних потужностей в рамках VW Group, а також інвестування в новий об'єкт за межами Чехії, де виробництво можна буде розділити з іншим брендами концерну VW.

Матіас Мюллер, СЕО концерну VW в інтерв'ю Reuters TV минулого тижня, відповідаючи на питання, як він має намір вирішити питання з обмеженими потужностями Skoda, сказав: «Безумовно, ми завжди раді, якщо такі бренди як Skoda дуже стрімко розвиваються. Але це також зачіпає й інші наші бренди, де у нас є проблемні місця. На щастя, стратегія нашої платформи дає нам шанс досить швидко зреагувати, тобто протягом декількох тижнів або місяців", - сказав СЕО, посилаючись на стратегію групи з максимізації кількості деталей, які використовуються спільно всіма брендами і модельними лініями.

У минулому році профспілкові лідери з бренду VW наполягали на тому, щоб перенести виробництво Skoda за межі Чехії, щоб компенсувати зниження рівня виробництва на німецьких заводах, рухомі занепокоєнням деяких чеських працівників і політиків. Як і раніше, залишається не ясним, де можуть збиратися моделі Skoda. За словами джерела VW, головний німецький завод бренду VW у Вольфсбурзі бореться з падінням попиту на свій найбільш продаваний хетчбек Golf, але, в той же час, покращилася завантаження на одному німецькому заводі в Емдені, який був нагороджений за виробництво іншої моделі, і тому аж до 2020 року поки не бачить можливостей для збірки Skoda.

У Audi говорять, на потужності головного заводу в німецькому Інгольштадті, де деякі моделі збираються на платформі MQB, спільно використовуваної Skoda, завантажені на повну. Іспанський завод в Марторелла також функціонує практично на повну після старту виробництва нового позашляховика Seat Arona, не так давно представленого іспанським брендом концерну VW. Також бренд замінив виробництво більш об'ємного Audi Q3 на Audi A1 для спрощення робочого навантаження заводу.

Але після дорогого скандалу з дизельними викидами, швидше за все, концерн буде прагнути задіяти будь-які недовикористовуваних потужності в бізнесі, перш ніж починати будівництво нового заводу.

Минулого тижня Френк Уіттер, головний фінансист концерну VW, підтвердив мету групи скоротити як капітальні витрати, так і витрати на R&D до 6% продажів до 2020 року, з 6.4% і 6.7% відповідно. "Я весь час говорив про це ... 2017, 2018 і 2019 будуть роками боротьби за першість, і я не змінив своєї думки," - сказав Уіттер, який також є Головою Skoda.

Керівництво Skoda налаштоване не втратити цей імпульс. «Ми зі Skoda активно рухаємося вперед,» - зазначив CEO Бернард Майєр під час Женевського автосалону на початку цього місяця. «Ми цілком і повністю мотивовані продовжувати рухатися в цьому напрямку».

 

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws