Place under the sun of the world auto industry
Place under the sun of the world auto industry

Україна останнім часом демонструє інвестиційну активність в області виробництва автомобільних комплектуючих. Низькі виробничі витрати, дешева робоча сила (майже вдвічі менша порівняно з європейськими країнами) і можливість експорту до країн ЄС – хороші аргументи для інвесторів. З початку 2000-х років в Україні за участі іноземних партнерів було відкрито більше 30 заводів, які вже працюють на світовий автопром.

Переважна більшість цих заводів орієнтована на виробництво кабельних мереж для автомобілів з наступною поставкою на конвеєри європейських складальних автозаводів. Такі підприємства в нашій країні вже забезпечили робочими місцями десятки тисяч українців. Електропроводку для світового автопрому в Україні випускають Taiko Electronics, SEWS, Sumitomo Electric, Kromberg & Schubert, Forschner та ін. У січні-серпні 2017 року Україна експортувала лише проводів для свічок запалювання майже на $885 млн (29% всього експорту в машинобудуванні).

Ще кілька підприємств експортують інші види автокомпонентів – чохли на сидіння, акустику тощо. Українську продукцію використовують в BMW, Mercedes, Nissan, Ferrari, Porsche, Volkswagen, Opel, Audi, Fiat тощо.

Головними світовими інвесторами в український автомобільний сектор є Німеччина, США та Японія. Автомобільні виробники з цих країн активно відкривають на території України свої підприємства та не збираються зупинятися на досягнутому.

Так, японська компанія Fujikura, що спеціалізується на виробництві електроустаткування, анонсувала відкриття підприємства на Вінниччині вже найближчим часом. Про це під час зустрічі з керівництвом Вінницької області у приміщенні ОДА заявили самі представники компанії. За їх словами, нове підприємство забезпечить робочими місцями близько 500 працівників.

Про плани відкрити власне виробництво повідомила ще одна японська компанія – Sumitomo Corp. Про це йшлося під час зустрічі керівництва Вінницької області та представників Японії – зокрема японського посла Сігекі Сумі. Перемовини із Sumitomo Corp наразі завершуються. За рік корпорація планує створити до 2 тисяч робочих місць, а в майбутньому – до 4 тисяч.

Розширюють виробництво і німецькі постачальники деталей для автомобільної промисловості. Ще у 2016 році Делегація німецької економіки в Україні заявила про наміри побудувати нові заводи у Західній Україні упродовж найближчих років та створити 9-10 тисяч нових робочих місць. І вже у 2016-2017 рр. в Україні з’явилося аж 5 підприємств з німецькими інвестиціями.

За даними Groupe CAT  та відкритих джерел інформації

Відтак, найбільші світові виробники автомобільних компонентів готові відкривати та розвивати виробничі майданчики для обслуговування своїх глобальних OEM-клієнтів, використовуючи конкурентні переваги України. Маючи дешеву та кваліфіковану робочу силу, Україна цілком здатна стати великим постачальником не тільки комплектуючих, але й готових автомобілів у країни Європи. Свого часу такий шлях обрали для себе Чехія та Словаччина, і минулого року вони виробили більше мільйона автомобілів кожна, тим самим зайнявши одні з передових місць серед світових виробників.

Головне завдання України на сьогодні – підтримати такий вектор розвитку українського автомобілебудування у якості виробничого майданчика світових автомобільних концернів у сфері виробництва як автокомплектуючих, так і автомобілів європейських брендів.

Зокрема, до такого висновку дійшли учасники Українського автомобільного форуму «Прискорюючи інтеграцію України в європейську мережу постачальників автомобілебудівної галузі», що відбувся 31 жовтня 2017 року у Львові. За підсумками роботи було прийнято «Звернення учасників Українського Автомобільного Форуму» до представників усіх гілок центральної та регіональної влади та наголошено про необхідність вдосконалення законодавчої бази в Україні, яка б підтримувала національного виробника, заохочувала інвесторів вкладати кошти в розвиток вітчизняного автомобілебудування та сприяла формуванню трудового потенціалу. Забезпечивши умови, не гірші, ніж у країнах з подібним підходом до розвитку автопрому, Україна зможе відродити конкурентоздатне національне автомобілебудування та зайняти своє місце під сонцем світової автомобільної індустрії.

 

Author: Прес-служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws