Як повідомляє AUTO-Consulting, у жовтні зусиллями всіх операторів ринку вдалося реалізувати 8 тис. автомобілів, що стало на 8% менше, ніж роком раніше. Спад у AUTO-Consulting зафіксували і порівняно з вереснем -14%.
Причинами такого спаду став дефіцит автомобілів через кризу з мікрочіпами у світовому автопромі. У жовтні він накрив і український авторинок і підкосив продажі у більшості операторів. Але були й ті, хто вирішив скористатися дефіцитом авто у конкурентів і, навпаки, нарощував реалізацію. Докладніше ці показники можна побачити в таблиці нижче.
Лідерство на ринку нових легкових автомобілів у жовтні зберегла Toyota, але дефіцит авто скоротив її показники на 18% порівняно з вереснем. Друге та третє місця також залишилися без змін за Renault та Kia. Але в останній спад продажів досяг уже 33%. А ось у Chery дефіциту авто явно не було і продаж зріс на 25%.
Mitsubishi, Hyundai, Nissan утримали свої позиції на ринку, причому Mitsubishi навіть додала у продажах порівняно з вереснем на 3%.
Подальша картина розташування брендів фіксує навіть не ринковий результат, а величину запасів автомобілів у дилерів та їх відтік. У кого "+", до тих явно прибула нова партія авто, хто провалився в глибокий "-" - відповідно відчували дефіцит популярних моделей.
Цікаво, що скористатися дефіцитом конкурентів змогло не так багато автомобільних брендів. Очевидно, що поки у виграші від чіп-кризи китайські виробники, оскільки майже у всіх зафіксовано стабільне зростання продажів.
За підсумками 10 місяців в Україні вже реалізовано 84 тис. нових легкових автомобілів, що відповідає зростанню продажів 22%. Авторинок вже фактично наздогнав торішній показник (за оцінками AUTO-Consulting це відбудеться наприкінці першого тижня листопада), тож 2021 рік вже буде плюсовим, навіть не дивлячись на карантини та чіп-кризи.