Офіційна позиція щодо підтримки виробництва електро транспорту в Україні
Офіційна позиція щодо підтримки виробництва електро транспорту в Україні

Потреба використання екологічно чистого транспорту в Україні зумовлена світовими тенденціями переходу на електромобілі та наявною в країні екологічною ситуацією. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна займає перше місце у світі (!) за показником смертності від забрудненості повітря на 100 тис. осіб. Макроекономічні втрати від забруднення довкілля автотранспортом в Україні оцінюють в еквіваленті 2,5 млрд євро щороку. Така ситуація спричинена, зокрема, великою кількістю викидів від автотранспортних засобів, адже, середній вік парку легкових автомобілів в Україні – 22,2 роки, і це у два рази більше, ніж в ЄС (11,1 років).

Зважаючи на те, що в Україні наявні виробничі потужності з виробництва автотранспорту, компонентів та комплектуючих для автомобілів та крім того, наявні висококваліфіковані кадри, всі ці фактори зумовлюють можливості для використання України в якості лоу-кост виробничого майданчика для електротранспорту.

На сьогоднішній при імпорті в Україну готового легкового автомобіля з електричним двигуном:

  • сплачується нульова ставка ввізного мита;
  • до 31 грудня 2022 року, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції із ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що зазначені у товарній підкатегорії 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД (в тому числі вироблених в Україні);
  • ставка акцизного податку для транспортних засобів, зазначених у товарній позиції 8703 90 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи кількома), встановлюється у розмірі 1 євро за 1 кіловат-годину ємності електричного акумулятора таких транспортних засобів.

Таким чином, ввезення готового легкового автомобіля з електричним двигуном оподатковується тільки акцизним податком, який залежить від потужності двигуна (від 50 до 100 євро).

Отже, на сьогоднішній день в Україні створені всі умови для ввезення готових електромобілів і не створено жодних умов для їх виробництва в Україні.

Тому з метою стимулювання розвитку виробництва електромобілів в Україні виникла нагальна необхідність внесення зміни до Податкового та Митного кодексів України.

Так, проектом Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі електричного автомобільного транспорту в Україні» пропонується тимчасово до 31 грудня 2025 року звільнити від сплати ввізного мита комплектуючі вироби, обладнання, що ввозяться на митну територію України виключно для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома).

Проектом Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного автомобільного транспорту в Україні» пропонується тимчасово до 31 грудня 2025 року звільнити від оподаткування податком на додану вартість операції:

  • з ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту товарів для промислового виробництва транспортних засобів оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома).
  • з постачання вироблених на митній території України:
  • комплектуючих виробів, які використовуються для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома);
  • комплектуючих виробів, які використовуються для виробництва зарядних пристроїв для літій-іонних (літій-полімерних або іншого типу) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома);
  • зарядних пристроїв для літій-іонних (літій-полімерних або іншого типу) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома).

Також пропонується тимчасово до 31 грудня 2030 року звільнити від оподаткування прибуток (дохід) підприємств:

  • електротехнічної промисловості, отриманий від реалізації зарядних пристроїв власного виробництва для літій-іонних (літій-полімерних або іншого типу) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома);
  • машинобудівної промисловості, отриманий від реалізації транспортних засобів власного виробництва, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома);
  • машинобудівної промисловості, отриманий від реалізації комплектуючих виробів для виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома).

Слід також зазначити, що пільги з ввезення в Україну готових автомобілів з електричним двигуном продовжені вище викладеними законопроектами до 31 грудня 2025 року.

Автор: Прес-служба ФАУ
REVIEW №75 (11.02.2020) Фотозвіт подій 2019 року
REVIEW №75 (11.02.2020)

Фотозвіт подій 2019 року

Дивитися далі