Засідання Робочої групи щодо розвитку електротранспорту в Україні
Засідання Робочої групи щодо розвитку електротранспорту в Україні

3 березня 2020 року у приміщенні Міністерства інфраструктури України відбулося засідання Робочої групи щодо розвитку електротранспорту, у якій взяли участь представники Верховної Ради України, Міністерства інфраструктури України, Міністерство енергетики та захисту довкілля України, представники виробників сучасного громадського транспорту - Богдан, BYD, представники Дніпровської Політехніки, експерти «EV-UA», «AVERE Ukraine», Єврокар, Федерації автопрому України, Мурмурейшн Технолоджи та інші.

На порядку денному зустрічі розглядалися питання розвитку електромобільної галузі в Україні в цілому та подальші кроки розвитку швидкісної зарядної інфраструктури на автомобільних дорогах міжнародного значення, торкнулися теми освітніх програм з електромобільності у навчальних закладах. В рамках обговорення питання про створення роумінгової системи між операторами електрозарядних станцій, Вадим Ігнатов представник EV-UA, виступив із ініціативою розробки національної роумінгової системи в країні. «Ми вже зробили перші кроки - розробляємо технічний прототип роумінгової системи з використанням найінноваційніших технологій, наразі закінчуємо переговори стосовно реалізації ідентифікації користувачів та зарядних мереж електромобільної інфраструктури на прикордонній території України та Євросоюзу» - додав пан Ігнатов. Іван Луценко, лауреат премії президента України та кандидат технічних, разом з колегами з Дніпровської Політехніки, поділився напрацюваннями щодо використання електромобілів у якості маневрених джерел енергії з реалізацією можливості ефективного заряджання/розряджання в мережах зі створенням відповідної інфраструктури та розповів про проєкт, основна ідея якого полягає у зниженні завантаження та подовження ресурсу наразі зношених на 80% електромереж України, шляхом упорядкованого встановлення зарядних станцій з перспективою на 5-10 років. Пан Луценко також представив концепцію реалізації системи Smart Grid та наголосив на тому, що «не потрібно винаходити велосипед, технології існують, їх потрібно розробити та адаптувати в Україні». За підтримки Університету та Міністерства освіти та науки України представники Політехніки створили лабораторію саме для тестування запропонованих технічних рішень, роботи зі студентами та майбутніми кадрами щодо можливості роботи з електромобілями. Всі ці заходи, на думку науковців, мають допомогти покращити екологічний стан середовища та сприяти розвитку ринку електромобілів.

Учасники висловилися стосовно створення умов для локалізації виробництва електромобілів та електробусів в Україні. Олена Чепіжко, координатор підгрупи
«Виробництво» та Радник Голови Федерації автопрому України наголосила на важливості локалізації виробництва світових автомобільних брендів, адже «на наступні 10 років планові інвестиції в електромобільність складатимуть більше 140 млрд. євро., тож ідея дуже проста - використовувати потужності України в якості зовнішнього виробничого майданчика для світових автомобільних брендів». Як це зробити? Враховуючи, що Європейський Союз наразі притримується політики зменшення викидів та збільшення розмірів штрафів за такі порушення, таким чином, стимулюючи перехід до електротранспорту або транспорту на альтернативних видах енергії, автомобілі із двигунами внутрішнього згорання поступово залишаються у минулому. Тому, «за наявності потужної виробничої бази близько 400 тис. авто на рік, кваліфікованих кадрів та надання можливості локалізації для європейського ринку, в Україні є потенціал виробництва електромобілів» - підкреслила Олена. «Наша мета – зробити так, щоб в країні стало вигідніше виробляти, аніж просто імпортувати, і зробити це потрібно – на вчора» - додала пані Чепіжко. Проблеми локалізації стосуються також і громадського транспорту, який вже виробляється в Україні.  Про це зазначив Михайло Сокол, директор зі стратегічного маркетингу корпорації «Богдан», уточнив: «Наразі «корпорація готова виробляти комунальний електротранспорт для України, але через відсутність чіткого плану електрифікації країни, змушена орієнтуватися на ринок ЄС». Зокрема учасниками підргрупи "Виробництво" були напрацьовані проєкти законодавчих актів з підтримки виробництва електромобілів та зарядних пристроїв для стимулювання виробництва та експлуатації електротранспорту в Україні. Законопроєкти перебувають на стадії узгодження у Верховній Раді.

Міністерство енергетики та захисту довкілля України підтримало напрацювання робочої групи та готове надати необхідну підтримку для реалізації всіх напрацювань. В свою чергу Олексій Рябчин, заступник міністра, зазначив: «Навіть, не маючи субсидування, Україна власними силами стрімко розвиває електромобільну інфраструктуру та лише завдяки синергії уряду, науки та бізнесу ми зможемо досягти поставлених цілей».

Підсумував нараду Владислав Криклій, Міністр інфраструктури України, подякував присутнім за зусилля та напрацювання, а також наголосив на сприянні представників МІУ розвитку електроінфраструктури для України у якості «агентів позитивних змін», анонсувавши запуск на сайті відомства стану та статусів кожного з планів, зокрема з розвитку електромобільності для України, а також закликав об’єднати зусилля та підтримувати внутрішнє виробництво заради економічної стабільності нашої країни.

Автор: Прес-служба ФАУ
REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі