25 травня з метою розвитку ініціативи запровадження в Україні автомобільних кластерів (Automotive Cluster) відбувся круглий стіл, організований Федерацією роботодавців автомобільної галузі України (ФРА) і членом ФРА компанією «Єврокар» за сприяння Німецько-Української промислово-торговельної палати.
Участь у Круглому столі взяли Голова ФРА, Голова Наглядової ради ПрАТ «Єврокар» Олег Боярин, Голова ОООРЗ Володимир Панов, директор Німецько-Української торгово-промислової палати (АНК) Александер Маркус, заступник голови Закарпатської облради Петро Грицик, Начальник Департаменту економічного розвитку Закарпатської ОДА Денис Ман, фінансовий директор ТОВ «Ядзакі-Україна» Ігорь Завізіон, передові топ-менеджери Закарпаття, менеджмент великих українських компаній з іноземними інвестиціями, керівники бізнес-асоціацій та торгово-промислових палат, представники Закарпатської регіональної влади, а також представники профільних факультетів та інститутів.
У ході заходу Голова Правління Німецько-Української промислово-торговельної палати Александер Маркус розповів про реальний досвід створення кластерів в регіоні Берлін-Бранденбург та надав рекомендації щодо існуючих потенційних можливостей створення автомобільних кластерів на Закарпатті.
Зокрема, Александер Маркус відзначив реалізовану у Німеччині кластерну ініціативу Берлін-Бранденбург в автомобільній галузі, що фінансувалася порівну за рахунок трьох сторін: бюджету земель Берлін та Бранденбург, ЄС та учасників кластеру. У результаті вдало реалізованих кластерних ініціатив автомобільна промисловість Східної Німеччини тільки за 2014 рік отримала 1 млрд інвестицій євро , а виробництво автомобілів у регіоні на сьогодні сягає 836 тис. одиниць на рік.
Про перспективність розвитку кластерних можливостей саме автомобілебудування України розповів Голова Федерації роботодавців автомобільної галузі Олег Боярин. Він представив своє бачення розвитку автомобільної галузі та механізми використання індустріального парку Соломоново, який є високотехнологічною територією машинобудування з потенціалом розміщенням підприємств з виробництва автокомпонентів та автокомплектуючих, як центру для створення автомобільного кластеру.
Крім того, Олег Боярин відзначив, що сьогодні Закарпатська область є однією з провідних областей в плані залучення зарубіжних інвестицій. За відсутності чіткої політики з боку центральних та регіонального органів управління область потребує підтримки в частині захисту іноземних інвестицій, збереження та створення нових робочих місць та залучення нових інвестиційних проектів до регіону.
Голова Об’єднання організацій роботодавців «Закарпаття», директор керуючої компанії індустріального парку «Соломоново» Володимир Панов також сконцентрував увагу на можливостях і перспективах автомобільного кластеру у Закарпатській області і представив на загальний огляд короткі характеристики підприємств, які можна інтегрувати в майбутню структуру, та існуючих наукових установ, що можуть стати вертикальною віссю кластеру.
Володимир Панов відзначив, що автомобільна промисловість області забезпечує робочими місцями 12,6 тис. осіб, а автомобілебудівна продукція складає 17% у загальному обсязі валового регіонального продукту. При цьому інвестиції, залучені у розвиток автомобільної галузі області, складають близько 51% інвестицій регіону. Крім того, регіон має суттєвий науковий потенціал. В області функціонує Центр інновацій і розвитку УжНУ та 6 вищих навчальних закладів, у яких навчаються 21 тис. студентів, у тому числі йде підготовка інженерів і спеціалістів в IT-сфері, та 16 професійно-технічних навчальних закладів, де здобувають освіту 6000 студентів.
Учасники зустрічі відзначили, що передумовою для кластерного розвитку економіки може стати вже сформований пул великих автомобільних гравців – Єврокар, Jabil Circuit, Yazaki, Гроклін-Карпати, УНГВАЙЕР, Точприлад, Flex, Fischer, Forschner, Gentherm Incorporated та інші. Крім того, на Закарпатті розташований індустріальний парк «Соломоново».
Таким чином, для створення автомобільного кластеру у Закарпатській області є усі передумови. Відтак, учасники зустрічі спробували напрацювати дієві механізми для найшвидшого розвитку кластерної ініціативи у сфері автомобілебудування на Закарпатті.
Голова Правління Німецько-Української промислово-торговельної палати Александер Маркус запропонував реалізувати реальні кроки для створення кластерів Automotive Cluster:
У рамках заходу учасники круглого столу також здійснили короткі робочі візити на провідні виробничі підприємства, зокрема Єврокар, Yazaki та Jabil Circuit, що є потенційними членами автомобільного кластеру на Закарпатті.
З матеріалами зустрічі можна ознайомитись нижче.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читати далі
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читати далі
Світовий автопром лихоманить уже другий рік поспіль. Спочатку через пандемію Cov... Читати далі